Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har aldrig fått Distiller att ta emot PDFer, men däremot via "PDF Optimizer" i Adobe Acrobat. Hittas under menyn "Advanced". Detta är från den engelska version, men det bör vara något liknande i den svenska.
Jag har aldrig fått Distiller att ta emot PDFer, men däremot via "PDF Optimizer" i Adobe Acrobat. Hittas under menyn "Advanced". Detta är från den engelska version, men det bör vara något liknande i den svenska.
Denna metod brukar ofta vara utmärkt för mig. Senast igår fick jag ned en fil från 120,5 Mb till ca 900 kb. Oftast handlar det inte om sådana förbättringar, men ändå.
Acrobat kör brallorna av ColorSync när det gäller filoptimering. I ett Hot Folder-system måste man använda både AppleScript och JavaScript för att nå optimalt resultat. Tänk också på att det finns en licensmässig aspekt på att använda Acrobat som serverprogramvara. I det avseendet är det enklare med ColorSync / Python
Den lösning jag sitter och skissar på kommer ha tillräcklig budget för att använda Acrobat som serverprogramvara. Vi har redan någon slags volymlicens.
Men jag får be RR att kolla sin mejl.
Undrar om jag ska skriva på norrländska så att Baron inte kommer och snor dig igen.
Colorsync har ju rätt mycket inställningar, så det går ju att få ned storleken en del, men Acrobat är bättre. Min tanke var bara att Colorsync nog kan konfigureras för jobbet på en fikapaus. Frågan är hur små filer du behöver.
Pdf shrinker är ett mycket bra program som stressar ner pdfer. Krymper bilder till 72, 96, 150 eller 300 dpi med valfritt mycket jpg komprimering. MacUpdate.