Tja!
Jag har bestämt mig för att köpa en Macbook och jag kommer köpa den slutet av maj/början av juni men det är en liten sak jag undrar.
Vissa av mina vänner säger att jag borde vänta för att Macbook cykeln håller på att närma sitt slut.
Vissa säger att jag borde köpa när jag vill köpa iom att apple är oförutsägbara och att det är värt att köpa en.
Nu är det så att jag har möjlighet att vänta till mitten av augusti (för jag ska bort i sommar och kan lika gärna vänta).
Det jag undrar är, när en cykel för en apple produkt tar slut (i mitt fall macbooken), och en ny modell/version släpps, kostar de lika mycket som föregående modell? Sänks priserna på modeller som är väldigt nära slutet på cykeln?
Dvs. Kostar Macbooken lika mycket just nu som den gjorde när den släpptes och kommer den nya modellen kosta lika mycket som den nuvaranda modellen kostar just nu?
Anledningen till den här frågan är att min budget är något tight och om priset ska höjas typ 800-1000kronor så blir det ingen macbook, och på Apples hemsida går det ju inte köpa utgående produkter.
Så, kommer nya modellen kosta lika mycket som macbooken nu? Om inte hur mycket höjs priset? Vad är era råd, ska jag vänta till augusti eller köpa i juni?