Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipoden Kopplas in men syns ej i datorn

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Hej, när jag kopplar in min ipod nano 2 GB i datorn så laddas den, men den kommer inte upp i iTunes Eller i Den Här Datorn, vad ska jag göra?
jag vill kunna överföra låtar :/

Snälla Hjälp Mej

Tack På Förhand

Mvh: Dennis Widehammar

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-28 19:35

http://www.apple.com/se/support/ipod/five_rs/

Testa och se om något där hjälper.

Nej, inget av de sakerna fungerar p.g.a att min ipod inte kommer upp i iTunes elr Den Här Datorn...

Snälla Hjälp Mej!

Såhär ser det ut när jag kopplar in den i datorn:

Koppla inte ifrån

alltså ser den ut som vanligt :/

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-29 07:38

Hmm... har du några andra uppmappade enheter på datorn? Ibland kan de lägga sig "i vägen" för iPoden.

Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera. Under Diskhantering, syns iPoden där? Om den finns där, testa att byta enhetsbeteckning på den (högerklicka på iPoden och välj Ändra enhetsbeteckning och sökvägar) till en som är ledig.

Edit: Hörs usb-plinget när du kopplar in iPoden?

Ursprungligen av Spyder:

Hmm... har du några andra uppmappade enheter på datorn? Ibland kan de lägga sig "i vägen" för iPoden.

Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera. Under Diskhantering, syns iPoden där? Om den finns där, testa att byta enhetsbeteckning på den (högerklicka på iPoden och välj Ändra enhetsbeteckning och sökvägar) till en som är ledig.

Edit: Hörs usb-plinget när du kopplar in iPoden?

Jag har usb-plinget, jag ändrade sökvägen till "G:/" på ipoden, men inget kommer upp :/

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-29 18:56
Ursprungligen av Dennis1101:

Jag har usb-plinget, jag ändrade sökvägen till "G:/" på ipoden, men inget kommer upp :/

Den syntes alltså under Diskhantering? Mysko. Testa att från Diskhantering högerklicka på din iPod och välja Öppna eller Utforska.

Om du använder autosynkningen så skulle jag nog testa Sista utvägen om jag vore du.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-29 07:41

Sedan finns Sista utvägen också, men det är förstås när inget annat hjälper.

Har du kollat resten av vår faq? http://www.99.se/ipod-nano/203376-faq-ipod-de-vanligaste-fragorna-svaren-viktigt-foer-med-ipod.html

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-29 14:10

Läste på apples supportsidor att man kan vara tvungen att starta om iPod Service:

Höger klick på Den här datorn -> Hantera -> Services -> Leta reda på iPod Service -> Starta om

dock så kommer jag inte ihåg om ipodden ska vara ikopplad eller inte när man gör det..

Nu Fungerar det felfritt i pappas dator, men jag behövde avinstallera iTunes, nu kan ja inte installera iTunes, vad ska jag göra? :(...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-30 07:59

Varför kan du inte installera? Får du nåt felmeddelande?
Testa att även avinstallera QuickTime innan du installerar om iTunes.

okejj, jag ska testa att ta bort quicktime, så får vi se hur dt går

1
Bevaka tråden