Gav min mamma en blå 2:a gen iPod shuffle i 40-års present, men unlike iPoddar i övrigt så skulle den ju självklart inte fungera.
När jag ansluter den (har den i avstängt läge då, som man ska) så synkar den me iTunes (senaste versionen 7.1.1) och allt är finemang.
Sen när jag ska lägga över musik så bara hänger sig iTunes och fryser sig i omkring 2-3 minuter. Sen kommer en ruta upp (bilden)
När jag försöker återställa shufflen till fabriksinställningar i iTunes fryser det sig i 6-7 minuter och säger sen att det inte gick med felkod 1419.
Därför har jag laddat hem iPod-Återställningsverktyg från apple.se som återställer podden utan problem.
När jag nu ansluter den igen händer exakt samma saker igen, dvs att iTunes fryser sig och den inte vill föra över musik. Dock så fungerade det en gång tidigare idag, vi la över musik utan problem men nästa gång blev det samma problem som tidigare. Har även provat att installera om iTunes.
Har nu suttit halva eftermiddagen och letat på forum osv. och krånglat med Apples support...
Vore otroligt tacksam om någon vänlig själ därute kunde lösa mina bekymmer:tveksam: