Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med 2:a generationens shuffle

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gav min mamma en blå 2:a gen iPod shuffle i 40-års present, men unlike iPoddar i övrigt så skulle den ju självklart inte fungera.

När jag ansluter den (har den i avstängt läge då, som man ska) så synkar den me iTunes (senaste versionen 7.1.1) och allt är finemang.
Sen när jag ska lägga över musik så bara hänger sig iTunes och fryser sig i omkring 2-3 minuter. Sen kommer en ruta upp (bilden)

När jag försöker återställa shufflen till fabriksinställningar i iTunes fryser det sig i 6-7 minuter och säger sen att det inte gick med felkod 1419.
Därför har jag laddat hem iPod-Återställningsverktyg från apple.se som återställer podden utan problem.

När jag nu ansluter den igen händer exakt samma saker igen, dvs att iTunes fryser sig och den inte vill föra över musik. Dock så fungerade det en gång tidigare idag, vi la över musik utan problem men nästa gång blev det samma problem som tidigare. Har även provat att installera om iTunes.

Har nu suttit halva eftermiddagen och letat på forum osv. och krånglat med Apples support...
Vore otroligt tacksam om någon vänlig själ därute kunde lösa mina bekymmer:tveksam:

Senast redigerat 2007-03-26 21:58

Jag hade samma problem. Funkade inte på den dator med alla låtar, men installerade jag iTunes på en annan burk och sa till att synka med denna iTunes istället så fungerade det. Efter massor av restore, ominstallation av iTunes mm mm så gjorde jag så här för att få det att funka: Exportera alla låtar till en textfil ('Export Song List...') Avinstallera ALLT som har med iTunes att göra. Installera iTunes igen. Då funkade det, heureka!. Sen importerade jag hela biblioteket igen. Allt frid och fröjd. Felet måste ha berott på en korrupt iTunes-databas eller nåt....

1
Bevaka tråden