- gabriel.fjellander
- Medlem ●
- Uppsala
Nu jävlar börjar det likna något; årets första spyshot!
Men inte en iHome i en hiss; nä, en testkörning av keynoten ska ha fotograferats, och just den sliden där specarna för en bärbar, liten mac med 10" skärm presenteras. Kul!
http://www.macrumors.com/2007/06/08/spy-shot-wwdc-presentation-slide/
Galet! Det där är ju en sub-notebook! Det står tydligt 120 Gb flashbased drive 10" widescreen, programmable LCD keyboard, Intel core2 duo och om jag ser rätt 3G/HDSPA. Tyvärr är det väl för bra för att vara sant. Jag tippar på att det antingen är fejkat eller att Apple vill spela oss ett spratt. Tyvärr.
Nu jävlar börjar det likna något; årets första spyshot!
Men inte en iHome i en hiss; nä, en testkörning av keynoten ska ha fotograferats, och just den sliden där specarna för en bärbar, liten mac med 10" skärm presenteras. Kul!
http://www.macrumors.com/2007/06/08/spy-shot-wwdc-presentation-slide/
Skäms, Leftis! Inte köpte du väl den enkla?
Och om det är sannt:
Skäms, Leftis! Inte köpte du väl den enkla?
Och om det är sannt:
Ironi går tydligen inte fram i text på det sättet jag önskar. Självklart köpte jag inte det, bara tyckte det var kul att årets första fejk-spyshot, om man ska förtydliga, äntligen kommit. Därav min hänvisning till tidigare klassiker som iHome.
Jag tycker hysterin kring dessa evenemang är årens höjdpunkter. Speciellt kul tycker jag ofta trådarna på Appleinsiders "Temporary Insanity"-forum är.
För att förklara hissdelen; här står det om de berömda fotona på iHome och iMac G5, båda fejk såklart: http://guides.macrumors.com/Gallery_of_Apple_Mockups_and_Fake_Products#iHome
(Även om båda produktern till slut kom, i form av just iMac G5 och AppleTV)
Visst, det är antagligen fejkat som sagt. Framför allt skulle jag aldrig kunna tänka mig att Jobs skulle använda en så _ful_ slide. Men själva produkten är faktiskt någorlunda tänkbar. De skulle kunna lansera en sådan dator.
Visst, det är antagligen fejkat som sagt. Framför allt skulle jag aldrig kunna tänka mig att Jobs skulle använda en så _ful_ slide. Men själva produkten är faktiskt någorlunda tänkbar. De skulle kunna lansera en sådan dator.
Nej, av den enkla anledningen att det inte kommer existera 120GB flashdiskar, utan 128GB isåfall..
Sen skulle det inte lanseras en sån dator för under 40-50000kr idag bara p.g.a. Flashdriven, så visst skulle det "kunna" lanseras en sådan dator. Om dom inte vill ha köpare av den...
ang rykte om iMac. Vi skall inte glömma att Apple är väl medvetna om "rumour mill" och det kan hända att senaste ryktena om iMac eller inte, borstad aluminium eller inte är en medveten strategi av att skapa förväntan men att vi inte riktigt vet. Det kan ju vara så att dom har någonting väldigt spännande - men dom sprider ut att det kommer en "aluminium mac"...då finns det förväntan...men Apple släpper något som slår den förväntan. Lite som med iPhone där fanns mycket förväntan - men Apple slog alla med häpnad ändå.
Jag tror personligen inte på iMac med borstad aluminium...känns "för enkelt".
Det känns en aningen märkligt att de skulle presentera en iMac med ny design på denna tillställning som är riktad till utvecklare. Mer troligt att det enbart kommer en uppdatering i likhet med Macbook eller Macbook Pro. Om det kommer en större uppdatering tror jag att denna kommer vid nästa stora keynote som är mer riktad till konsumenter.
Om det skulle komma något är detta troligtvis något helt nytt, eller mer Pro än en iMac. Möjligtvis då en liten bärbar sak.
Men halleluja.
Temporary Insanity har jag aldrig kollat på förr - måste kika lite där. Jo, hysterin och ryktena är en rolig del av det hela. Att surfa runt och kolla rykten dagarna innan bygger upp rätt förväntan och atmosfär. Det blir lite mer julafton över det hela oavsett om det är rena påhitt eller sansade spekulationer.
Gruber tror att det blir bye-bye till "brushed metal" och att "Unnamed Dark Gray Interface Theme From iLife ’06" tar över helt i 10.5, presenterat på ett typiskt Gruber-roligt sätt:
Gruber tror att det blir bye-bye till "brushed metal" och att "Unnamed Dark Gray Interface Theme From iLife ’06" tar över helt i 10.5, presenterat på ett typiskt Gruber-roligt sätt:
Är inte det redan bekräftat? De senaste skärmdumparna från Leopard har det temat rakt igenom, från Findern till Safari och iCal.
Är inte det redan bekräftat? De senaste skärmdumparna från Leopard har det temat rakt igenom, från Findern till Safari och iCal.
Jag kan nog sätta en slant på att Leopard kommer få ett utseende som inte är likt det vi sett.
En iMac med multi-touch vore inte fel men de måste lösa det ergonomiska problemet först plus att jag tror att de inte satsarpå detta till en stationär dator. Det kommer men troligtvis inte förrän nästa version, ett sådant interface käver ett helt nytt tänk för att bli bra.
Skönt iMac-koncept; speciellt bilden framifrån ser fräsch ut, med design lånad av iPhone, vilket kan vara en väg Apples design kommer gå, med tanke på hur stor påverkan iPoden hade på nuvarande iMac-design. Och konceptet med inbyggd touchpanel är kul.
Jag kommer vara upptagen imorn kväll, men kan kanske smita iväg med mobilen. Vet ni om det finns nån sajt som publicerar keynotenytt som WAP?
Macrumors har en SMS-tjänst, men den funkar kanske bara i USA... Möjligt att Engadget har en WAP-version.
Ok, ny iMac; en täckt banner i Moscone!!! MÅSTE vara ny iMac! Give me, baby!
http://www.macrumors.com/2007/06/10/covered-banner-at-wwdc-in-moscone-west/
(Jaja, tagit några öl, men det gör vakan roligare!)
Men vad tråkig man får vara... Klart det är en ny iMac! Lovar.
Enligt Simpo Brinkflake, Applefantast samt pensionerad svensk journalist, så förefaller inte en imac särskilt osanolikt:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.111215?articleRenderMode=listpostings#a19.219649
Är ju det jag säger!!
heja Simpo!
iMac måste ju uppdateras...frågan är egentligen mest om det blir 1) en vanlig uppdatering eller 2) en ny design etc.
rykten om större än 24" imacs har ju florerat...men är det verligen relevant att ha en + 24" iMac? 30" iMac med 2560 upplösning känns ju verkligen som overkill.
Multitouch iMac...jag förstår inte. Ska man sitta och peka och dra på skärmen? Till vilken nytta? En nerddröm säger jag.
Varför skulle det vara en "nerddröm"?
Görs detta rätt är det självklart intressant men jag betvivlar att det kommer en iMac med detta i första skedet - däremot något bärbart med detta.
Att tycka att det skulle vara nördigt kan jag inte hålla med om.