Det jag menar med program är filer som skapas av programet förutom då just filer man väljer att skapa själv som t.ex. ett nytt dokument som du väljer att spara för du skrivit något.
Skapar programet en inställningsfil för jag ändrar nått i deras grundinställningar så tycker jag den också ska tas bort när jag tar bort programet.
Jag kan köpa att sånt kan vara bra för vana användare. Men för ovana användare när ska vi veta att vi verkligen har tagit bort allt som tillhör ett program då vi inte ens vet var vi ska börja?
Du nämner mappen "Application Support", sen kommer näste man o nämner nån annan mapp där program "kan" ha sparat filer. Tillslut så vet man inte var man är. Då jag precis börjat förstå OS X uppbyggnad av hela mappkonstruktionen på hårddisken.
Det kanske låter lite som man om man skulle sitta och kört in någon form okonfigurerad och ografisk version av t.ex. Linux o sen klaga på systemet "Varför gör det inte sånt automatiskt?".
Men OS X börjar ju bli vanligare o vanligare. Därför borde det också bli mer lätthanterligt. Vissa saker har OS X lyckats med betydligt bättre än windows. Andra inte. Och så kanske det helst ska förbli för annars kommer vi kanske bara få ett till "dåligt" windows system...
Men jag tror vi alla kan väll iallafall komma överens om att en fråga om man vill eller inte vill ta bort allt som tillhör programet skulle kunna vara en lätt lösning på problemet. Eventuellt lägga till en kryssruta "fråga inte om detta igen" så vana användare kan välja att inte ta bort allt sen rensa själv bäst dem själva vill.
Fast då hamnar vi igen på windows stuket att för säkerhetsskull fråga om allting 7 gånger helst så det verkligen inte kan gå o göra fel o det vill man inte heller.
Så jag vet inte vart jag vill komma behövde kanske bara skriva nått. Godnatt