Det är väl rätt mycket som iPhone inte har, men rätt mycket som den har. Framförallt iPodens enkelhet, något som gjorde en funktionsmässigt ganska medioker musikspelare överlägsen alla andra konkurrerande produkter.
Jag vet inte om det är åldern som gör det, men de senaste tre telefonerna jag haft har jag inte orkat lära mig alla funktioner i, än mindre utnyttja fullt ut (av den anledningen blev den senaste en ganska enkel, men framförallt liten och snygg, Krazr). Och de som jag begripit mig på har varit för klumpiga för att användas - tror jag surfat sammanlagt tre gånger på en V800 och en V600, samt mejlat fyra.
Men en iPhone skulle jag garanterat använda nära nog fullt ut. Jag brukar ha min Macbook i vardagsrummet på kvällarna för att kolla mejl och 99 (som nu), men där skulle en iPhone sitta som en smäck med wifi-möjligheten och en fullfjädrad webbläsare anpassad för liten skärm. Nu är väl inte alla som jag, men det måste ändå vara rätt många som resonerar på samma sätt.
Jag kommer dock inte att skaffa en egen iPhone utan behåller min Krazr. Däremot blir det en som jobbmobil - allt annat vore tjänstefel.