Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

John Dvorak: Apple bör lägga ner iPhone

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej

det är den dummaste jag har hört om att man ska inte tillverka en sak därför att det finnes andra som tilverkar saker av samma sort

det betyder att tex biltilverkare ska inte tillverka flera bilmodeller just på grund av det finnes andra som redan tillverkar sådana bilar

men efter en stund kom jag på tänka
tänk om hans mamma kund har fåt denna tank innan hon födde honom själv

vilken idiot

MVH hanibal bcheri

Du glömde att den INTE har radio, snacka om "överhypad"

PRECIS såhär lät det när iPoden hade lanserats - den har inte bla bla bla så den är inget att ha, den är bara en vanlig MP3-spelare. De som uttalade sig då förstod inte vad som var bra men användarna visade att den hade precis tillräckligt för deras behov.

Dessutom ryktas det redan nu om GPS i iPhone 2 som ska komma 2008. Men det är alldeles för tidigt för att man ska kunna tro på det. Dock är det bra att tänka på att detta bara är Apples första telefon.

Jag hoppas du förstod att jag var ironisk med att den saknar radio, det var en pass till de diskussioner som funnits kring iPoden.

Ursprungligen av draags:

Jag hoppas du förstod att jag var ironisk med att den saknar radio, det var en pass till de diskussioner som funnits kring iPoden.

Jodå, det var det där med GPS, MMS, tredjepart osv.

Ett förtydligande, jag säger inte att det är fel att önska dessa finesser (tro mig, jag har önskat mig en radio i iPod sedan dag 1), men jag tror inte det kommer att sänka telefonen som produkt.

Tja, det har ju blivit än mer populärt att racka ner på Apple den senaste tiden, så kritiken är väl inte oväntad. Den som lever får se om användarna tycker att detta är den perfekta telefonen, precis som de gjorde med iPoden. Betänk också att iPoden inte blev en succé över en natt heller.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-06-26 20:36
Ursprungligen av Capeman:

Tja, det har ju blivit än mer populärt att racka ner på Apple den senaste tiden, så kritiken är väl inte oväntad. Den som lever får se om användarna tycker att detta är den perfekta telefonen, precis som de gjorde med iPoden. Betänk också att iPoden inte blev en succé över en natt heller.

Klart att det har. Apple har vuxit till ett stort företag o sådan är populärt att ge sig på.
Kolla bara på MS (även om det är befogat där )

Det är väl rätt mycket som iPhone inte har, men rätt mycket som den har. Framförallt iPodens enkelhet, något som gjorde en funktionsmässigt ganska medioker musikspelare överlägsen alla andra konkurrerande produkter.

Jag vet inte om det är åldern som gör det, men de senaste tre telefonerna jag haft har jag inte orkat lära mig alla funktioner i, än mindre utnyttja fullt ut (av den anledningen blev den senaste en ganska enkel, men framförallt liten och snygg, Krazr). Och de som jag begripit mig på har varit för klumpiga för att användas - tror jag surfat sammanlagt tre gånger på en V800 och en V600, samt mejlat fyra.

Men en iPhone skulle jag garanterat använda nära nog fullt ut. Jag brukar ha min Macbook i vardagsrummet på kvällarna för att kolla mejl och 99 (som nu), men där skulle en iPhone sitta som en smäck med wifi-möjligheten och en fullfjädrad webbläsare anpassad för liten skärm. Nu är väl inte alla som jag, men det måste ändå vara rätt många som resonerar på samma sätt.

Jag kommer dock inte att skaffa en egen iPhone utan behåller min Krazr. Däremot blir det en som jobbmobil - allt annat vore tjänstefel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-26 22:32

Jag är övertygad om att iPhone kommer att slå STORT, dels pga användarvänligheten, dels den täta integrationen med iTunes.

Jag behåller nog min lur (w880i) o köper nästa ipod som kommer att vara baserad på iphone (är övertygad om att de kör på samma form o skärm).

Men ungdomar är ju en viktig volymmarknad. Bör komma en iphone mini.

Ursprungligen av Code Red:

Men ungdomar är ju en viktig volymmarknad. Bör komma en iphone mini.

Det tror jag absolut kommer att komma. Man måste komma ihåg att det här är Apples första telefon. Att flera serier och prisklasser lanserats på en och samma gång känns ganska otroligt. Då är det förståeligt om de börjar med den kraftigaste för att sedan komma med enklare och billigare telefoner. När väl alla som vill vara först har köpt sin iPhone och Apple tagit lärdom om vad de gjorde bra och dåligt är jag övertygad om att fler modeller kommer att komma.

Daniel Eran

På den här sajten (Roughly drafted) http://www.roughlydrafted.com/RD/RDM.Tech.Q2.07/RDM.Tech.Q2.07.html
hittar man det mesta om iPhone (bl.a.) Killen är ett fenomen inom teknik-strategi-Apple-Mac-PC-området. Han vet vad han pratar om och han gör det på ett tydligt och väl underbyggt sätt. Läs och njut!
Håkan

Ursprungligen av HåkanO:

På den här sajten (Roughly drafted) http://www.roughlydrafted.com/RD/RDM.Tech.Q2.07/RDM.Tech.Q2.07.html
hittar man det mesta om iPhone (bl.a.) Killen är ett fenomen inom teknik-strategi-Apple-Mac-PC-området. Han vet vad han pratar om och han gör det på ett tydligt och väl underbyggt sätt. Läs och njut!
Håkan

Daniel Eran är kung. Hans "Format Wars"-artiklar är otroligt upplysande.

Men för det priset som iphone har i USA så kan jag behålla min lur o köpa en macbook pro istället?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-06-28 13:00

Jag hoppas verkligen att Apple har lyckats här. Jag har kört PocketPC/Windows Mobile ett bra tag nu och oavsett läsare (IE, Opera, Minimo (firefox)) så suger det otroligt fett att surfa på en liten skärm.
Trots snabba processorer och grafik på högupplöst skärm (hx4700 med 624MHz och 480x640-skärm med ATI-grafik) så "lyfter" det inte att surfa på en handenhet. Sure, det går och man kan se det man måste se, men det är verkligen inget som man spenderar mer tid än nödvändigt vid.

Produktpresentationer är alltid bra gjorda och det ser alltid så jäkla lätt ut att använda systemen då, bara att kolla på WM5/WM6-presentationerna, det ser ut att gå som smort att surfa med Pocket IE, men när an väl sitter där och skall försöka surfa själv så är det rätt kasst, hur man än vrider och vänder på det.

Det skall bli spännande att se hur den är i verkligheten, men tills jag blir överbevisad håller jag mig skeptisk.

Bevaka tråden