- Synapskollaps
- Medlem ●
- International user
G R Y M T TMB!
Jag kräver en demomp3a pronto!!
Synapskollaps: Hehe, skall bara lära mig behärska den först. Om man dömer hur fort det gått med övrig HW här i riggen så bör en demo bli klar 2011 eller nåt Hittills har jag lyckats trycka på play och köra demolåten eller vad det nu är som ligger där. Åsså har jag lyckats muta allt utom trummorna och de enskilda trumljuden i ett pattern utan att öppna manualen men sedan tog det stopp ;D
altemark: Ja, det verkar göras en del utveckling på den faktiskt. Verkar som om den där Jörg Schaaf är rätt aktiv på forumet (han var med på några av visningarna jag hittade på youtube). Skall uppgradera OS:et i den till att börja med från 0.95 till 0.97.
Tja, glädjen vart lite kortvarig Efter ett misslyckat försök att installera nyaste OS-uppgraderingen så kommer den inte förbi initialiseringen vid uppstart. Verkar vara någon checksumma som är fel som gör att den dömer ut allt minne i flashbanken och däremed får akut minnesbrist. Har letat som en iller på deras supporforum:
http://www.spectralis.de/phpBB2/
Men inte hittat något om just det felet jag får. Försöker får tag på någon som vet vad som skall göras (förmodligen Jörg ). Förhoppningsvis finns det något sätt att resetta den totalt som man gör med vanliga datorer med krånglande BIOS. I värsta fall så får man skicka iväg den. Nåväl, det ordnar sig så småningom. 'There is no danger on the roof' som han sade Lennart Bergelin
För att fördröja det hela så reser jag iväg ett par dagar. Men jag tar med mig manualen och skall granska den noggrannt.
Rekommenderar forumet för intresserade. Verkar vara en rasande utveckling på OS:et.
Outshape: Det var demosarna jag blev såld på Fast Jörgs demos på youtube är inte sådär över sig upphetsande måste jag säga.
enapa: Det där med samplingsdelen är en riktigt mörk fläck på min kunskapskarta. Jag vet att man kan lägga över samples men inte vad man kan göra med dem förutom spela upp dem. Antar att man kan köra dem genom filterbanken mm. Men jag skall läsa in mig på det.
NB: Något jag inte visste om är att den tydligen har helt analoga filter.
NB: Jo, den är jääävligt tung för att vara en såpass liten skit
Det var ett tag sedan jag skrev om något nytt inköp, men nu verkar det vara lite prylar på väg. Jag skall bli med Octapad. Jag hade en sådan där spisplatta med inbyggda ljud en gång. Det var också en Roland. Jag tröttnade efter en dag och bytte till en Akai S700 istället. Jag kommer nog tröttna igen, men då får jag väl sälja den. Får med en Korg MR-16 till den också. Korgen ser rätt ball ut men skall visst vara något av det mest illalåtande som finns i trummaskinsväg.
Acess Virus B (Desktop)
Kenton Pro 2 (cv/midi-interface)
- MPC'n ska styra Proone och SH101
Parakit: vad betalade du för octapaden? tycker de blivit mer sällsynta, har inte ens sett några på tyska ebay när jag letade häromdagen. jag vill ha en, men det lutar åt att det blir en alesis control pad från thomann istället.
Parakit: vad betalade du för octapaden? tycker de blivit mer sällsynta, har inte ens sett några på tyska ebay när jag letade häromdagen. jag vill ha en, men det lutar åt att det blir en alesis control pad från thomann istället.
1500:- plus frakt ger jag. Men då ingår en Korg MR-16. Har inte fått den än, men den dyker väl upp. Får se om den är rolig.
Japp, men jag tycker den är ganska knölig att programmera ... Eftersom varje trumljud går att trigga med en extern TTL-signal på +5V så kommer jag förmodligen bygga en extern sequencer till den.