- neriks
- Medlem ●
- International user
neriks: Det där var något av det snyggaste jag sett på länge! Ascool att ha som livetrummor ju. Banka med vänsterhanden och tweaka med höger för de där stiffa trumvariationerna a la Kraftwerk. Du bara MÅSTE spela in lite ljudsnuttar från den där maskinen!
jgb och neriks, eftersom ni ber så snällt så är jag väl inte den då...
Det bidde lite mer på modular-fronten, ett litet system med 30+ moduler och sequencer:
Ovanpå hittar ni ett av mina Formant-rack och ovanpå det en EM&M Spectrum (känd från radion!). En lite bättre översikt av "väggen" är:
där ni bättre ser det andra Formant-racket, MS-20, Synthi-A, DK-2, Pitch-2-CV samt kallback's Zoom uppkopplad för funktionstest. Lite längre ned i bilden hittar man keyboardet till en Solina Strings. Inget märkvärdigt alltså...
Ursäkta att det inte är bättre vinklar men jag har så SABLA TRÅNGT. Fråga Volle och Zoria om ni inte tror mig. Zoria gillade dock mitt stora rackskåp och tyckte det var stiligt!
Magnus D,
Snyyyyggt! Jag gillar Formant-modulerna. Jag har själv 3 st Formant VCO:er samt ett Formant 12dB-filter och ett Formant 24dB-filter som ligger här hemma och skräpar till ingen nytta. Man kanske skulle göra något med dem?
Neriks,
Klart de skall komma till nytta! Jag kan avslöja att det är mer vilt patchat nu, men kameran behöver laddas igen. Huvudracket till Formanten behöver repareras, men det är väl det jag skall göra här i veckan antar jag, Sen har jag några Moog 921 kloner som ligger i en låda, å en sequencer till, sen så borde jag fixa klart min Låda-Med-Kul å sen fixa ... eh ja...
Magnus D,
Lite OT men appropå Moog 921 så har jag äntligen påbörjat arbetet med att fixa min Moog vars nätaggregat brann upp för nästan ett år sedan. Moogen har sen dess stått alldeles tyst i ett hörn av studion och sett ledsen ut!
Jag valde att bygga om det nätaggregat som satt som original i systemet. Nedan är några blider för den modulärt intresserade!
Nya kort för +15V, -15V, +12V och -6V
jgb: You wish! Min skånska är för dålig och om du vill ha prov på den så kan du få det från en liten sketch jag spelade in... kommer of-forum för att inte förstöra folk totalt (U87A + förstärkare + laptop). Av misstag så blev det dock så här http://rubidium.dyndns.org/~magnus/music/urganus_berattar.mp3
med lite lek vid samma tillfälle. Feedback är kul.
Neriks - tack för senast. Kul att få ratta lite Moog-modular också även om det var mycket som hände. Får väl ta en seriösare session på själva modular-rattandet vad tiden lider. Jisses va kul att få träffas och ha tid att snacka, för det behövdes tydligen.
En Prophet64 landade i brevlådan igår. Fast den kanske snarare räknas som mjukvara än en synth...