Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Största problemet med att switcha

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-08-15 09:42

Jag Switchade över till min underbara IMac Jan-07.
Nu efter drygt ett halv år tycker jag det har uppstått ett problem.

Man vill bara ha mer & mer Mac-prylar. (jag tjatar och frugar skriker:) )

Det som irreterar mig mest är att jag inte kan få ha en underbar Mac på jobbet.

Till alla som går i switchar tankar........GÅ ÖVER. allt funkar bara så smidigt & enkelt.

Kanske en "skit" tråd....men är man possitiv måste man ju få dela med sig ...:cool:

Det är lika viktigt att dela med sig av positiva erfarenheter som av negativa. En hel del som byter från Windows till Mac gör det efter att ha läst på nätet om andras positiva erfarenheter.

• Medlem
  • Bjuv
  • 2007-08-15 10:47
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Det är lika viktigt att dela med sig av positiva erfarenheter som av negativa. En hel del som byter från Windows till Mac gör det efter att ha läst på nätet om andras positiva erfarenheter.

Jag bytte efter att ha läst på 99/mac..............bättre Mac forum får man leta efter.;)

Samma här, mycket glad att jag bytte. Installerade bootcamp och Vista, eftersom jag trodde att jag inte kunde riktigt klara mig utan dem...nu är det mycket sällan jag startar datorn i Vista läge

Men håller med...när ska jag få mac på jobb!!

Om ni startar eget så får ni köra Mac hemma så mycket ni vill!

• Medlem
  • Bjuv
  • 2007-08-15 13:17
Ursprungligen av Snabeldrake:

Om ni startar eget så får ni köra Mac hemma så mycket ni vill!

haha....yah right:D

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-08-15 14:23

Största problemet: Ctrl + C, V, X, och Z känns bekvämare med ett winbord. Har lite svårt med fingersättningen på macbordet. @ - tecknet, som jag äntligen vant mig vid känns jättejobbigt på jobbmaskinen (win). Alla andra tecken som t.ex. hakparanteser.. inlärningsproblem, efter +10 år i windows.

Men jag ångrar verkligen inte att jag Switchade.. Om nu bara de kunde lösa E-leg på ett bra sätt med Safari. Som fö. förmodligen är OS X svagaste punkt. Fast det är ju egentligen inte Apples fel, att MS dominerar så mycket inom browservärlden. Bara jobbigt när vissa sidor inte fungerar.

• Medlem
  • Bjuv
  • 2007-08-15 14:44
Ursprungligen av Jeppe_E:

Största problemet: Ctrl + C, V, X, och Z känns bekvämare med ett winbord. Har lite svårt med fingersättningen på macbordet. @ - tecknet, som jag äntligen vant mig vid känns jättejobbigt på jobbmaskinen (win). Alla andra tecken som t.ex. hakparanteser.. inlärningsproblem, efter +10 år i windows.

Men jag ångrar verkligen inte att jag Switchade.. Om nu bara de kunde lösa E-leg på ett bra sätt med Safari. Som fö. förmodligen är OS X svagaste punkt. Fast det är ju egentligen inte Apples fel, att MS dominerar så mycket inom browservärlden. Bara jobbigt när vissa sidor inte fungerar.

E-leg??
Funkar för mig i Safari. ialla fall på skatteverket & försäkringskassan.

Får nog ändra lite....det är visst Bank-ID som jag använder.

Senast redigerat 2007-08-15 15:07
1
Bevaka tråden