Jag vill återuppliva denna debatt från Maj.
Jag har nu en kund som har fyra olika kontor runt om i Sverige. De har en blandning av Mac och PC och alla kontoren är anslutna till internet. Nu skall vi offerera ett dokumenthanteringssystem ("on the cheap") som jag har tänkt att basera på ett antal programvaror varav Retrospect, FileMaker, Lasso, Word, Excel, Acrobat och Applescript är några av dem.
Problemet är då för Windows-nissarna att ansluta till dokumentservern för att lägga upp sina dokument (i speciella mappar som jag knyter Applescript till). Hade tänkt lösa detta med Retrospect och de FTP-funktioner som finns i vissa varianter av den.
Så efter denna långa bakgrund är min fråga: Är det möjligt för Windows-klienter att ansluta till en Mac OS X Server över internet på samma enkla sätt man kan göra på Mac med Appleshare? Vad behövs? Är jag hänvisad till FTP för Windows-klienter? Vad är SMB förresten?
Jag är också intresserad av all praktisk erfarenhet ni har av Mac OS X server mot klienter med en blandning av plattformar.
/Ola