Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildspel, Tips Någon??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

AKUT! Ge mig tips på hur man på smidigaste sätt gör ett bildspel där man kan bevara effekter och själv välja storlek på bilderna (vilket inte går om man exporterar fråm iphoto till quicktime av någon idiotisk anledning) och lägga till ljud. Detta ska sedan spelas i en pc kopplad till en 50 tums skärm. Vill att bildspelet spelar om och om igen av sig själv. Vill kunna ge kund en skiva som han stoppar in i datorn på plats. Trixat i tre dagar. Snälla hjälp!! Sitter på en Imac köpt i januari.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-31 12:00

borde inte vara några problem att göra det i iMovie.. vet inte var du har för program, men annars aftereffects, flash, finns även något insticks program till iPhoto som fixar det, kommer dock inte ihåg vad det heter...

Keynote ska väl klara av att göra bildspel. Annars har jag hört att FotoMagico ska vara en höjdare för bildspelsfilmer.

Lyckades få igång imovie. Hoppas att det håller utan krasch. Jag vill ju bränna en dvd så att kunden bara behöver spela upp den. Finns det en lösning som gör att bildspelet loopas?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-31 13:09

Jag har gjort bildspel (Med videoklipp) med random, även med shuffle funktion så att den inte såg lika ut hela tiden, dock så gjorde jag det i DVD studio pro, funkade bra, förutom på vissa gamla dvd spelare som inte fattade scripten. Vet inte om det går att göra i iMovie, tror inte att det finns någon sådan funktion där, har svårt att tro det, har dålig koll på just imovie.. . Jag skulle nog försöka spela den direkt från datorn och inte från DVD spelaren tror att det förenklar.

Sedan var det som Adrian nämner FotoMagico som även jag tänkte på,, ska vara riktigt bra på bildspel, om den grejar random play vet jag inte..

Tyvärr ska kunden hyra laptop (pc) nere på en mässa i göteborg. Om jag gör en quicktimefil kanske de kan läsa in den på datorn där. Jag blir galen på sånt här strul. 3 timmar har växt till 3 dagar. Dvd studio pro verkar ju suveränt men aj vad det kostar. Vet ju inte om jag har användning av det senare. SUCK! Ska kollla närmre på fotomagico. Tack för svar:)

Photoshop Elements för Windows.

Keynote fixar sådant alldeles utmärkt. Du kan exportera till en film som du sedan bränner på DVD.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-01 14:06

Man hur får du random play från keynote?

Man kan ställa in iDVD så att movien loopar. Under Advanced i menyraden.

1
Bevaka tråden