Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2007-08-31 22:20

Hej på er

Jag är nu på 99.se och även en swichare från windowz så hoppas att jag kommer att bli nöjd med iMacen jag beställt.

Beställt följande IMAC 24/2.4/1GB/320GB/SD-SWE och fått följande :

Beräknad avsändning: 05 Sep, 2007 - 07 Sep, 2007
Beräknad leverans: 13 Sep, 2007 - 18 Sep, 2007

Kunde inte motstå den stora skärmen och det tunna designen och som grädde på moset är den en macintosh också med mac os x.
Jag rapporterar mera när jag har fått iMacen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-02 18:02

Ringde TNT (020-960 960) och med lite tur så har jag den på TISDAG 4/9!

02 sep 2007 09:05 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
31 aug 2007 22:33 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
29 aug 2007 15:35 Shanghai Consignment Picked Up

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-02 22:01
Ursprungligen av Spiken:

Ringde TNT (020-960 960) och med lite tur så har jag den på TISDAG 4/9!

02 sep 2007 09:05 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
31 aug 2007 22:33 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
29 aug 2007 15:35 Shanghai Consignment Picked Up

Då verkar det som att våra burkar är med i exakt samma sändning. Har samma tider på "min" spårningssida och är just nu larvigt otålig

  • Oregistrerad
  • 2007-09-03 12:01

Inget är som väntans tider... Min maskin lämnade Götet vid åtta i morse, och jag har suttit i ett par timmar nu och spanat efter budet. Får väl ladda kameran så länge...

  • Oregistrerad
  • 2007-09-03 13:13

Den är här!!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-03 13:18

Min har också kommit . Frågan är bara varför jag kommer sitta kvar på jobbet i några timmar till....

Nu har även jag beställt en

iMac 24", 2.8ghz, 1gb ram, 320gb hd, wireless tangentbord + mus.

Estimated shipping: 24 september 2007
Estimated delivery: 28 september 2007

Ursprungligen av air:

Nu har även jag beställt en

iMac 24", 2.8ghz, 1gb ram, 320gb hd, wireless tangentbord + mus.

Estimated shipping: 24 september 2007
Estimated delivery: 28 september 2007

Och nu har dom uppdaterat till:

Shipped on: Sep 17, 2007

Hoppas bara att skärmen inte lider av nåt fel nudå...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-03 13:17

Bilder?

  • Oregistrerad
  • 2007-09-03 14:00
Ursprungligen av boris91:

Bilder?

Det kommer inom kort i tråden för de som har fått den nya iMacen. Såvida jag inte tycker det är för kul att leka med min nya och dyra vän.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 17:22

Bor alla i Helsingborg eller? Jag vill ha min till Norrland, nu!

här är min. kan bara säga att jag inte ångrar mig att jag sålde min 20" imac white. 24"aren är smäcker och snygg så det förslår. tog en bild där min son är med...får man en lite bättre uppfattning om hur stor den är.

tyvärr verkar det som om jag har en död pixel - annars finemang.

2.8 ghz, 1 gb ram, 750 GB.

jo - en annan sak. på bilen sitter fortfarande skyddsplasten kvar - i övrigt är glossy skärm inga problem i min hemmiljö.

Senast redigerat 2007-09-03 19:49

Japp, nu har jag beställt en 20" iMac med 2 GB RAM och 500 GB HD.

Tjejen får en MacBook på samma gång! Storhandlardag på Apple Store.

ETA 14-19 sep.

Ursprungligen av MusicNixon:

Japp, nu har jag beställt en 20" iMac med 2 GB RAM och 500 GB HD.

Tjejen får en MacBook på samma gång! Storhandlardag på Apple Store.

ETA 14-19 sep.

Var inne i en butik idag, och fick beslutsångest när jag såg båda iMacarna jämte varandra. Ångrade mig och avbokade min beställning från igår. Det blir en 24" iMac istället. Men nu får jag vänta med att beställa datorerna igen till pengarna kommer tillbaka på kontot...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-05 19:28
Ursprungligen av MusicNixon:

Var inne i en butik idag, och fick beslutsångest när jag såg båda iMacarna jämte varandra. Ångrade mig och avbokade min beställning från igår. Det blir en 24" iMac istället. Men nu får jag vänta med att beställa datorerna igen till pengarna kommer tillbaka på kontot...

Vad var det som fick dig att ändra dig när du såg dem brevid varandra?

Ursprungligen av iggy:

Vad var det som fick dig att ändra dig när du såg dem brevid varandra?

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Tittar man på båda i butik vinner 24-tummaren på sin stora och klara skärm, skillnaden är ju större än man kan tro när man tänker på siffran "4 tum".

Matts svarade på din fråga innan jag hann göra det. 24" iMac kändes mäktig att stå vid. Och 20" kändes liten. Men det är en psykologisk grej. När 20" kom, och stod bredvid en 17" tyckte jag att den var skitstor.

Nu ska jag ha den här i flera år innan jag köper en ny mac. Så det känns absolut värt pengarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-04 19:10

Min ETA var 4-7 september och jag fick min idag! Right on time. Förflyttar mig mot tråden för mottagna iMacar!

Japp

Japp, så blev det en Imac även här 20" 2,4ghz, standard dock med trådlös migthy mouse,

Beställde för flera dagar sedan och fick sista leverans dagen den 12, men om man kollar föregående "talare" så fick han ju sin första dagen, så det är bara hoppas och hålla tummarna Den är väl förtillfället någonstans i luften eller så

03 sep 2007 21:59 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 sep 2007 17:36 Shanghai Consignment Received At Transit Point

På svenska AppleStore står det under de två enklare modellerna av iMac: Färdig att skickas efter 2-4 dagar

Under toppmodellerna står det: Färdig att skickas efter 3 dagar

Är det inte ungefär samma sak, eller går det att tolka på något annat sätt?

Har beställt en iMac, men jag undrar, hur lång är leveranstiden som norm. Jag hörde att någon hade haft en leveranstid på 2 dagar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-05 14:22
Ursprungligen av drumsticks:

Har beställt en iMac, men jag undrar, hur lång är leveranstiden som norm. Jag hörde att någon hade haft en leveranstid på 2 dagar.

Verkar som 2.8ghz modellerna har en leveranstid på åtminstone 3 veckor. Snart 3 veckor sen jag beställde min på Macoteket, och ingenting än.

Det verkar som att 24-tummarna har viss leveranstid oavsett konfiguration. 20-tum finns ju i lager men enligt uppgift bör min beställda 24-tummare anlända nästa vecka.

Tittar man på båda i butik vinner 24-tummaren på sin stora och klara skärm, skillnaden är ju större än man kan tro när man tänker på siffran "4 tum".

Förövrigt är det fascinerande att man får en komplett iMac 24-tum för dagens pris, bläddrade i en MacPressen från tiden G4 och Cinema Display 22 introducerades, den sistnämnda kostade 33.000 kronor på AppleStore då. För skärmen. Utvecklingen går minst sagt framåt.

Min dator finns inte med på TNT:s trackingsida... Men jag har fått mail om att datorn har levererats från fabrik och pengarna har dragits från mitt konto.

Jag har för mig att det var så här för mig när jag beställde min iBook, ingen tracking men sen ramlade datorn in hipp som happ. Någon annan som varit med om samma sak?

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Min dator finns inte med på TNT:s trackingsida... Men jag har fått mail om att datorn har levererats från fabrik och pengarna har dragits från mitt konto.

Jag har för mig att det var så här för mig när jag beställde min iBook, ingen tracking men sen ramlade datorn in hipp som happ. Någon annan som varit med om samma sak?

Tålamod är en dygd som det heter. Det kan dröja några timmar innan den dyker upp i sökresultatet. Sen är frågan om du söker rätt. Har du fått ett nummer som börjar 80? Isf ska du söka på det och klicka i "Referens" hos TNT.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-09-07 17:00

Beställde min 5/9 och den kommer inte förens den 25/9, är det lika lång lev tid överallt eller är det bara applestore som är så sega?

Senast redigerat 2007-09-09 15:46
Ursprungligen av Prehn:

Beställde min 5/9 och den kommer inte förens den 25/9, är det lika lång lev tid överallt eller är det bara igenom applestore somdom är så sega?

Jag beställde min dagen efter den kom ut, har inte fått den än. Så var glad

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-08 12:09
Ursprungligen av acidflash:

Jag beställde min dagen efter den kom ut, har inte fått den än. Så var glad

Jösses, beställde du en med 2.8ghz processor? Har själv väntat i 3 veckor nu, och Macoteket kunde inte ens ge mig ett preliminärt datum än. Känner nästan att man måste gå ut och tröstköpa någonting.

Rickard A. Tack. Det gick bättre.

AAAAHHHH! Min dator är i örebro, out for delivery!!! Jag kommer få den idag.
OMG OMG OMG!

Jag har idag beställt en 2.4 GHz 20" iMac med 500GB hårddisk. Mer RAM-minne blir det senare. Det blir en bra ersättare till PC:n.

Nu får jag lämna den här tråden, jag har nämligen fått min iMac. Vi syns i andra tråden!

PS: Datorn är sjukt underbar.

Bevaka tråden