Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediaevent med iPod onsdag 5 september "The beat goes on."

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Legolas:

Jag hoppas innerligen att det där gränssnittet är fake. Det känns som ett steg bakåt i utvecklingen. Inte alls snyggt, det är ju inte ens samma font som Apple använder i sina nuvarande iPods.

Nya läckta bilder på iPod Nano? http://gizmodo.com/gadgets/final-stab/new-ipod-nano-picture-mock+up-or-apple-cock+up-295885.php

Tja, den där läckta bilden har ju samma gränsssnitt som i den läckta filmen, och samma skiva, så vem vet.

Edit: glömde säga att det ser ut som samma font Apple använder i iPhone.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-03 07:08
Ursprungligen av Leftrustle:

Tja, den där läckta bilden har ju samma gränsssnitt som i den läckta filmen, och samma skiva, så vem vet.

Jo, fast bilden känns lite fake. Styrhjulet känns alldeles för litet för att kunna styra med... Fast, ja, det är isåfall ett väldigt bra Photoshop-arbete!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-03 16:37
Ursprungligen av Legolas:

Jo, fast bilden känns lite fake. Styrhjulet känns alldeles för litet för att kunna styra med... Fast, ja, det är isåfall ett väldigt bra Photoshop-arbete!

Om det känns fake så är det ju dåligt pshoppat?

Ser fram emot coverflow i nanon och iPod touch, köpa köpa köpa!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-03 20:27
Ursprungligen av Sissy:

Om det känns fake så är det ju dåligt pshoppat?

Ser fram emot coverflow i nanon och iPod touch, köpa köpa köpa!

Sorry, självklart menade jag att det är väldigt snyggt photoshoppat ändå.

Ursprungligen av Legolas:

Jag hoppas innerligen att det där gränssnittet är fake. Det känns som ett steg bakåt i utvecklingen. Inte alls snyggt, det är ju inte ens samma font som Apple använder i sina nuvarande iPods.

Jag har för mig att jag läst att det är mycket troligt/bekräftat att det där är äkta.

Troligen fejk, men det där var i alla fall snyggt. De tidigare varianterna på den nya Nanon har fått en att undra hur Ive tänkt, för det har inte varit tilltalande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-03 17:02
Ursprungligen av Legolas:

Jag hoppas innerligen att det där gränssnittet är fake. Det känns som ett steg bakåt i utvecklingen. Inte alls snyggt, det är ju inte ens samma font som Apple använder i sina nuvarande iPods.

Va! Är du galen? Jag tycker det är väldigt snyggt. Kanske liiiite för mycket ögongodis bara.
Dags för iPods gränssnitt att komma ikapp iPhone och Mac OS X 10.5. Nuvarande iPod har ett enkelt och bra GUI men grafiken är ju för j*vla ful och tråkig. Titta en extra gång så ser ni det med.

Ursprungligen av acke:

Va! Är du galen? Jag tycker det är väldigt snyggt. Kanske liiiite för mycket ögongodis bara.
Dags för iPods gränssnitt att komma ikapp iPhone och Mac OS X 10.5. Nuvarande iPod har ett enkelt och bra GUI men grafiken är ju för j*vla ful och tråkig. Titta en extra gång så ser ni det med.

Tycker det kändes helt fel att menyraden följde med...

Lite mer om mockups, även på en påstådd "iPod touch": More iPod Nano and Touch Mockups

MacRumors har även skapat en spoilerfri sida som man kan lägga som bokmärke ifall man vill fly alla nyheter fram tills det finns en (eventuell) videoström: The Beat Goes On 'Spoiler Free' Keynote Stream

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 17:07

Ni talar om olika saker tror jag. Att den där bilden på iPod nano är fejk är alla överens om, men gränssnittet som läckte ut tidigare anses vara äkta.

Sista-minuten-rykten från Macrumors: http://www.macrumors.com/2007/09/03/apple-to-unveil-new-flash-based-ipods-digital-radio/

I korthet: Flash istället för hårddisk, WiFi-funktionalitet, widescreen. Sedan kommer det rykten om digitalradio med möjlighet att köpa och ladda ner det man lyssnar på.

Nåväl, 48 timmar kvar.

Ursprungligen av Leftrustle:

I korthet: Flash istället för hårddisk, WiFi-funktionalitet, widescreen.

Trevligt, det är ungefär vad jag hoppats på. Jag njuter i fulla drag av mina 80 GB på min iPod idag, men jag är beredd att offra utrymme för att gå över till flashminne istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 19:21

Flash istället för hårddisk är väl väldigt vettigt. Drar minde ström och går dessutom sönder oenklare!

Äh, med enbart flash får man inget utrymme. Max är väl 32Gb eller något? Nuvarande iPod har 80. Skulle aldrig köpa en iPod med mindre än 40, helst vill jag ha över 100 så man får plats med allt.

Ursprungligen av Leftrustle:

Äh, med enbart flash får man inget utrymme. Max är väl 32Gb eller något? Nuvarande iPod har 80. Skulle aldrig köpa en iPod med mindre än 40, helst vill jag ha över 100 så man får plats med allt.

Max är nog en fråga om kostnad än så länge. Jag tror en 32 GB flash-iPod skulle bli ohyggligt dyr, så det är troligare att det blir mindre än så. Men det är ju fullt möjligt att dom har kvar den nuvarande iPoden också för såna som vill släpa runt på en hårddisk.

Edit: Stryk den sista meningen, nu såg jag att det stod "...but this report indicates Apple may move to entirely to Flash based storage." i MacRumors artikel.

Ursprungligen av Adrian B:

Edit: Stryk den sista meningen, nu såg jag att det stod "...but this report indicates Apple may move to entirely to Flash based storage." i MacRumors artikel.

Exakt, och det gör att jag nästan beställer fetaste iPoden från någon affär med den i lager om Apple skulle välja den stigen. Men det kan de inte göra. får de inte göra. Tänk på oss med allt för stort musikintresse för vårt egna bästa, Apple, tänk på oss.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-03 20:28
Ursprungligen av Leftrustle:

Äh, med enbart flash får man inget utrymme. Max är väl 32Gb eller något? Nuvarande iPod har 80. Skulle aldrig köpa en iPod med mindre än 40, helst vill jag ha över 100 så man får plats med allt.

Håller med, de måste ju ha en modell som har större utrymme än 32Gb! Jag skulle tycka att det vore okej med den minsta modellen iPod med flash men en eller två med hårddisk...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 19:35

Det går väl att raida ihop en fyra stycken flashpinnar á 20 GB eller nått?

Skulle vara en smärre katastrof om det inte fanns en modell med 30 GB eller mer. Man skulle ju inte få plats med något...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-04 01:10

Klart att Apple inte kommer gå ned så mycket i storlek. Det är lika troligt som att de kommer gå upp tokmycket i pris genom att uppnå den storleken genom att baka ihop flashminnen.

iPod med wlan & RSS-läsare, helt klart det ultimata sättet att läsa webbserier!

är det någon som vet när, alltså tidslag(svensk tid) som eventet kommer äga rum och var kan man följa det hela?

Ursprungligen av ottotoorell:

är det någon som vet när, alltså tidslag(svensk tid) som eventet kommer äga rum

Kl 10 lokal tid, kl 19 svensk tid.

ok tackar....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-04 16:44

Tid för "mässan"? 18.00 svensk tid som vanligt eller?

Ursprungligen av Adzam 1:

Tid för "mässan"? 18.00 svensk tid som vanligt eller?

Dett finns det väl svar på två inlägg upp, eller missuppfattar jag vad du menar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-04 18:55
Ursprungligen av Leftrustle:

Dett finns det väl svar på två inlägg upp, eller missuppfattar jag vad du menar?

Haha, så sämst jag är! Tack iaf.

MacRumors har sammanfattat ryktena hittills, läs här för en bra överblick: 'The Beat Goes On' Rumor Roundup

något som jag saknar i Apples bärbara produkter, speciellt iPod och synnerligen ev iPod WiFi och iPhone är vad PSP & PS3 har .. nämligen Remote Play ... alltså möjligheten att spela upp material på iPhone & iPod WiFi från andra Apple produkter ... Apple TV gör detta men det vore inte fel om iPhone och iPod kunde göra detsamma ... det vore verkligen inte fel om Apple TV kunde streama video & bildspel från iPhone och iPod

Thinksecret hävdar att iPod touch kommer få mest uppmärksamhet imorgon.

De har även skärmdumpar från nanon om någon missat dem.

http://www.thinksecret.com/news/0709preipod.html

Bevaka tråden