Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediaevent med iPod onsdag 5 september "The beat goes on."

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-09-05 21:03

Shiiit va grymt, ipod touch nästa!

  • Avstängd
  • International user
  • 2007-09-05 21:04

Beställt en 8Gb touch!

Kommer det komma en upptatering till den "gammla" ipoden?(ipod video)
Så man får det nya cowerflow osv...

Om isåfall, när kommer den upptateringen?

Ursprungligen av lill_tulle:

Kommer det komma en upptatering till den "gammla" ipoden?(ipod video)
Så man får det nya cowerflow osv...

Om isåfall, när kommer den upptateringen?

Det kommer ingen sådan uppdatering. Det lovar jag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-05 21:12

Classic

Jag tror det får bli en Ipod classic känns mest prisvärd..... Någon som vet när den kommer till vanliga butiker ex. Siba, OnOff

  • Medlem
  • Boston
  • 2007-09-05 21:18

Fan, nu är jag så ambivalent... Ska åka till USA nästa vecka och var helt klar på att det skulle bli ny iPod, men vilken... Ville ha en iPod Touch med HD och det blev det ju inte, och i vilket fall som helst kommer den inte finnas i butik nästa vecka. Så en Classic kanske, lite tråkigare men hela samlingen. Det där med att nöja sig med mindre lagringsyta börjar kännas surt...

Ursprungligen av Mattias A:

Det kommer ingen sådan uppdatering. Det lovar jag.

Vad grundar du det på?

  • Medlem
  • 2007-09-05 21:37

svenska apple store?

safari kraschar när man försöker kopa tuch??

Ursprungligen av gool:

safari kraschar när man försöker kopa tuch??

Varför ska du köpa tuch?
Det har de säkert på panduro mycket billigare

(Jag var bara TVUNGEN!)

Ursprungligen av gool:

safari kraschar när man försöker kopa tuch??

Ja, jag fick badboll i både Safari och Firefox när jag försökte hitta lite uppgifter på Apple Store. Men jag tror egentligen inte någon av webbläsarna kraschade helt, det var bara något i slutskedet av laddningen av sidan som fick väldigt lång väntetid och på något sätt gjorde hela webbläsaren låst. Har faktiskt aldrig varit med om en sajt som låser både Safari och Firefox på det viset

Ursprungligen av RockyMontana:

Vad grundar du det på?

Att Coverflow och övriga funktioner i iPod Classic och Touch kräver det nya operativsystemet som används i dessa modeller, men inte i den gamla.

Jag missade livetäckningen, var på jazzkväll :), men har nu sett vad som kom iaf. Tycker fortfarande att nya Nanon är "fugly" men jag antar att jag kan lära mig leva med den. iPod Touch är intressant, måste läsa in mig på den men man tycker ju de kuna ha lagt ner lite mer arbete på den än att bara ta bort fånen (Phone'n) och göra den mindre.

Jag ger inte mycket för de nya färgerna på Nanon. Blir det en så blir det en grå som jag sedan stoppar in i ett snyggt fodral från tex iSkin.

  • Medlem
  • 2007-09-05 21:30

undra om dom kommer köra in widgets i ipod touchen? lagrigsutrymmet är det enda minuset, man vill ju inte att det kommer en 30GB touch om ett halvår

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-05 21:32

touch finns väl inte för leverans förrän i slutet på sept?

Det verkar inte vara någon studentrabatt på de nya iPodarna (Mecenat). Någon som vet om det brukar dröja att uppdatera det eller om det helt enkelt inte är någon rabatt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-05 21:35
Ursprungligen av oskarrr:

Det verkar inte vara någon studentrabatt på de nya iPodarna (Mecenat). Någon som vet om det brukar dröja att uppdatera det eller om det helt enkelt inte är någon rabatt?

kan ta en stund innan det ändras på education. nåja.

Och hur fungerar det då i nanon?
Eller, det är också "nya systemet" ?
De hade ju en programuppdatering sist de uppgraderade systemet...
Tror ni inte att de har det nu också?

Någon som testat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-05 21:56

Funkar Nike+ i någon annan iPod än (nya) nanon? Det hade varit trevligt med en iPod touch men det får bli en nano red tror jag...

Ursprungligen av RockyMontana:

Och hur fungerar det då i nanon?
Eller, det är också "nya systemet" ?
De hade ju en programuppdatering sist de uppgraderade systemet...
Tror ni inte att de har det nu också?

Någon som testat?

Uppdateringar till iPod-mjukvaran brukar ju vara buggfixar och smågrejer. Inte tillägg av helt nya funktioner.

ut med nyhet på första sidan förresten...

Ursprungligen av RockyMontana:

ut med nyhet på första sidan förresten...

När du skrev det hade jag redan haft en nyhet ute på 99.se/ipod i trekvart...

Ursprungligen av Adrian B:

När du skrev det hade jag redan haft en nyhet ute på 99.se/ipod i trekvart...

Ah, trodde det var på mac-sidan också, men det hör kanske inte alls hemma där...
My bad...

Nu blir jag lite fundersam. Se bifogad bild, enligt denna har iPod Touch flash-HD och så långt är jag med men titta längst ned i listan: Stores data via usb flash drive. Betyder det att det går att ansluta en extern flashdrive till iPod'en eller handlar det om något annat...?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-09-06 06:30
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nu blir jag lite fundersam. Se bifogad bild, enligt denna har iPod Touch flash-HD och så långt är jag med men titta längst ned i listan: Stores data via usb flash drive. Betyder det att det går att ansluta en extern flashdrive till iPod'en eller handlar det om något annat...?

Är det inte bara hur den ansluts till datorn, som en usb flash drive..

En iPod touch med 160 gig vore ju riktigt grymt

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-09-05 22:15
Ursprungligen av PowerAxl:

En iPod touch med 160 gig vore ju riktigt grymt

3 gånger så tjock, med en surrande hårddisk och halva batteritiden. Nej, inte så coolt. Tycker i alla fall jag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-05 22:10

Har Touch också repkänsligt glas som iPhone? Allt annat är stort minus? Sen, passar alla hörlurar i den, eller är den lika handikappad som iPhone på den fronten?

Ursprungligen av Adzam 1:

Har Touch också repkänsligt glas som iPhone? Allt annat är stort minus? Sen, passar alla hörlurar i den, eller är den lika handikappad som iPhone på den fronten?

Det hade ju varit självmord av apple att inte tillåta andra hörlurar än några specialare som dom säljer.

Finns förvisso sådana småplugs som man kan koppla in och sen dra i sina lurar i dude...
Nemas problemas, vi fixar!

Har inte sett någon skriva att dockorna verkar ha fått nytt utseende... Eller har de varit så länge? IR-ögat är mycket mindre.

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=F04326F1&nplm=MB125G/A

Bevaka tråden