- antonholmstedt
- Medlem ●
Hur svårt kan det vara att hacka in msn i Ipod touch? Tror ni att det kommer komma?
Om det är samma operativsystem i iPod touch som i iPhone så lär det komma. Till iPhone finns det redan AIM och IRC-klient, plus massor med annat.
Allt kommer funka på samma sätt fast utan möjlighet till mic. Så te.x. inget Skype med ljud (finns inte specat mic i alla fall). Fast det kanske kommer som tillbehör som till iPods.
Allt kommer funka på samma sätt fast utan möjlighet till mic. Så te.x. inget Skype med ljud (finns inte specat mic i alla fall). Fast det kanske kommer som tillbehör som till iPods.
Men det är väl inte allt för otroligt att det dyker upp en sån här till ipod touch?
Men det är väl inte allt för otroligt att det dyker upp en sån här till ipod touch?
Borde inte den där funka då?
Någon kommer säkert at fixa något äckligt löda-hemma hack för iphone-headsetet ^^.
skönt då känner jag mig ganska lugn skönt att slippa köra web-msn.
Hur lätt kommer det bli att pilla in då? Är det något för gemene man eller bara för supernördar?
En E-post-klient vore välkommet också.
Alla kommer antagligen kunna 'pilla in' det, kolla bara installer.app för iPhone, i stort set bara att klicka installera, så kör den wget och installerar det.
Själva applikationsskrivandet är dock inget som är så jätteenkelt ännu. Tydligen så har någon 'hemlig källa' på Apple berättat för Gizmondo att iPod touch använder samma version av OSX, och i stort sett samma hårdvara som iPhone (vilket ju var väntat), så möjligen kan dessa applikationer flyttas över ganska enkelt, så länge man skriver ett intercept framework för EDGE-kommunikation.
Nej, det är väl bara om man betalar för att använda Wlan nånstans? Du kan ju koppla upp dig på ditt hemma-wlan som jag fattat det, vilket ju innebär att du använder ditt vanliga bredband.
Nej, det är väl bara om man betalar för att använda Wlan nånstans? Du kan ju koppla upp dig på ditt hemma-wlan som jag fattat det, vilket ju innebär att du använder ditt vanliga bredband.
Aldeles Riktigt, kostar inte ett öre! Du kan även koppla in dej på öppna trådlösa nätverk på tåg o dyl.! De e super
Köpte min touch i USA i helgen, och meebo fungerar via safari.
/Thomas
Ser det bra ut då?
Skulle inte kunna lägga upp screenshot (dvs ta bild med digitalkamera på din ipodtouch när du är inne på meebo)
Helt klart den bästa. När jag ser saker som denna, kan jag faktiskt tro lite på Apple's "internet är tredjeparts-applikationerna"-snacket. Jag nöjer mig dock inte förrän openTTD rullar på touchen.
Helt klart den bästa. När jag ser saker som denna, kan jag faktiskt tro lite på Apple's "internet är tredjeparts-applikationerna"-snacket. Jag nöjer mig dock inte förrän openTTD rullar på touchen.
Open TTD? Varför skulle du vilja ha det på en itouch?
http://en.wikipedia.org/wiki/Openttd För de som, liksom jag, inte visste vad det var...
Detta blev iofs väldigt off topic...
Fungerar inte som det står i att man skall göra.
har något testat detta på Touchen?