Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hacka in msn på iPod touch?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur svårt kan det vara att hacka in msn i Ipod touch? Tror ni att det kommer komma?

Ja det tror jag.

Om det är samma operativsystem i iPod touch som i iPhone så lär det komma. Till iPhone finns det redan AIM och IRC-klient, plus massor med annat.

Allt kommer funka på samma sätt fast utan möjlighet till mic. Så te.x. inget Skype med ljud (finns inte specat mic i alla fall). Fast det kanske kommer som tillbehör som till iPods.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 23:17
Ursprungligen av Rytterfalk:

Allt kommer funka på samma sätt fast utan möjlighet till mic. Så te.x. inget Skype med ljud (finns inte specat mic i alla fall). Fast det kanske kommer som tillbehör som till iPods.

Men det är väl inte allt för otroligt att det dyker upp en sån här till ipod touch?

http://www.griffintechnology.com/products/italkpro/

• Medlem
  • Lund
  • 2007-09-08 16:04
Ursprungligen av peterl:

Men det är väl inte allt för otroligt att det dyker upp en sån här till ipod touch?

http://www.griffintechnology.com/products/italkpro/

Borde inte den där funka då?

Någon kommer säkert at fixa något äckligt löda-hemma hack för iphone-headsetet ^^.

skönt då känner jag mig ganska lugn skönt att slippa köra web-msn.

Hur lätt kommer det bli att pilla in då? Är det något för gemene man eller bara för supernördar?

En E-post-klient vore välkommet också.

Alla kommer antagligen kunna 'pilla in' det, kolla bara installer.app för iPhone, i stort set bara att klicka installera, så kör den wget och installerar det.

Själva applikationsskrivandet är dock inget som är så jätteenkelt ännu. Tydligen så har någon 'hemlig källa' på Apple berättat för Gizmondo att iPod touch använder samma version av OSX, och i stort sett samma hårdvara som iPhone (vilket ju var väntat), så möjligen kan dessa applikationer flyttas över ganska enkelt, så länge man skriver ett intercept framework för EDGE-kommunikation.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-07 10:54

Min stora fundering o förhoppning.. Kommer limewire eller dyl. till iPod? Hade vatt skit gett!

Betalar man något för trafiken som skickas? :S

Ursprungligen av tornros:

Betalar man något för trafiken som skickas? :S

Nej, det är väl bara om man betalar för att använda Wlan nånstans? Du kan ju koppla upp dig på ditt hemma-wlan som jag fattat det, vilket ju innebär att du använder ditt vanliga bredband.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-07 19:34
Ursprungligen av Laseranders:

Nej, det är väl bara om man betalar för att använda Wlan nånstans? Du kan ju koppla upp dig på ditt hemma-wlan som jag fattat det, vilket ju innebär att du använder ditt vanliga bredband.

Aldeles Riktigt, kostar inte ett öre! Du kan även koppla in dej på öppna trådlösa nätverk på tåg o dyl.! De e super

• Medlem
  • Lund
  • 2007-09-08 15:58

MSN? Bah!

Det räcker väl att få in iChat, som har Jabber-stöd, så kan man ju köra hela klabbet (genom transport-protokoll).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-21 11:06

borde inte webmessenger el. dyl. (t.ex. meebo) fungera på iPod Touch?

Köpte min touch i USA i helgen, och meebo fungerar via safari.

/Thomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 19:44
Ursprungligen av breding:

Köpte min touch i USA i helgen, och meebo fungerar via safari.

/Thomas

Ser det bra ut då?
Skulle inte kunna lägga upp screenshot (dvs ta bild med digitalkamera på din ipodtouch när du är inne på meebo)

Har efter lite letande ikväll hittat ett bättre alternativ: Gå in på flickim.com från din Touch eller iPhone. Funkar bara för AIM (och därmed iChat) men mycket smidigare än meebo.

/Thomas

Tillägg: Det som är kasst är att å,ä, ö inte funkar på Touch, men det kommer väl i nån uppdatering får man hoppas.

/Thomas

Ytterligare tillägg...

Nu känner jag mig lite korkad...

Hittade prcis å,ä,ö-funktionen. Bara att hålla in "A" en liten stund.

/T

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 23:29

tänkte just säga det men tänkte att du som är itouch-ägare borde ju kunna sånt bättre än jag... men iaf... screenshot på flickim?

Skillnad på USA import?

Är det någon skillnad på USA importerad tuch och svensk såld. Och sånna fall vad?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 11:00
Ursprungligen av crille333:

Är det någon skillnad på USA importerad tuch och svensk såld. Och sånna fall vad?

Nej... Har själv inte märkt någon skillnad.Första gången du synkar så blir dej "svensk"

Har strul med att lägga upp bild, men bra bild på startsidan hos: http://www.flickim.com/

/Thomas

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-01 08:23
Ursprungligen av Adzam 1:

Helt klart den bästa. När jag ser saker som denna, kan jag faktiskt tro lite på Apple's "internet är tredjeparts-applikationerna"-snacket. Jag nöjer mig dock inte förrän openTTD rullar på touchen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 18:03
Ursprungligen av adm_kenshin:

Helt klart den bästa. När jag ser saker som denna, kan jag faktiskt tro lite på Apple's "internet är tredjeparts-applikationerna"-snacket. Jag nöjer mig dock inte förrän openTTD rullar på touchen.

Open TTD? Varför skulle du vilja ha det på en itouch?

http://en.wikipedia.org/wiki/Openttd För de som, liksom jag, inte visste vad det var...

Detta blev iofs väldigt off topic...

Ursprungligen av Adzam 1:

Fungerar inte som det står i att man skall göra.
har något testat detta på Touchen?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-09 14:47

Jag har testat den på min fars touch. Inga problem alls (lite segt när man ska ta emot texten, men det duger).

Bevaka tråden