Ojdå, här blev det sura miner. Verkar vara ett känsligt ämne på 99mac att säga nåt ont om Apple. Titta lite i forumet för Macbook så ser ni flera som har problem med krashade just Macbook. Min ska för övrigt in på service imorgon då den för andra gången stendött och inte går att starta. Tvärdöd tyvärr.
Att kalla mitt uttalande obefogad sanning är tyvärr väldigt naivt när det kommer till Macbook.
Jag brukar sällan gnälla över prylarnas problem men när de vägrar starta är det svårt att låta bli att lämna den till service. 3 av 4 nya macar jag köpt på 4 år har haft barnsjukdomar som gjort de oanvändbara. Min 5:e mac köpte jag begagnad i förra veckan och eftersom den är just begagnad så kan jag inte bry mig mindre men övriga datorer har kostat mellan 15 och 25 tusen och varit ren skit.
Så varför håller jag mig till Apple? Jo, även om hårdvaran är skit i allt utom deras dyraste datorer så är mjukvaran stabil och trevlig samt att de inte har samma känsliga minneshantering som när man kör windows på en hemmasnickrad dator.
Vill ni ha källhänvisning är det bara att singla runt bland macbook-trådarna i forumet där ni hittar många användare med besvikna miner.
Nä, Apple har gjort som de flesta andra hårdvarutillverkare, t.ex. Canon. De hetsar fram sina modeller och betatestar inte tillräckligt mycket innan de spottar ut dem vilket får till följd att användare som köper dem får många barnsjukdomar. Tror ni att Apple är några barmhärtiga samariter som bara gör perfekta saker? Glöm det.