Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediaevent med iPod onsdag 5 september "The beat goes on."

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-07 21:13
Ursprungligen av Legolas:

Kan du länka till de bilderna, det vill jag gärna se...

Jag vore oxå glad för bildlänk - det här är ganska viktigt för min del...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-08 13:49
Ursprungligen av Legolas:

Kan du länka till de bilderna, det vill jag gärna se...

http://www.youtube.com/watch?v=9vgvDiLZPYA

02.24 i den filmen från iLounge.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-08 22:34
Ursprungligen av Adzam 1:

http://www.youtube.com/watch?v=9vgvDiLZPYA

02.24 i den filmen från iLounge.

Öh, ja, han är inne i kalendern i en sekund typ. Hur ser du att man inte kan skriva egna händelser på iPoden?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 00:00
Ursprungligen av Legolas:

Öh, ja, han är inne i kalendern i en sekund typ. Hur ser du att man inte kan skriva egna händelser på iPoden?

För att det saknas ett PLUS-TECKEN i det högra hörnet.

Som jag tidigare skrev, är jag inte alls säker på att jag har rätt, var bara en sak jag tänkte på när jag såg filmen.

Det kan ju vara så att knappen till höger (i det högra hörnet) är för att skapa nya events, men då är det inte likadant som kontakt-programmet, där man ser ett plus-tecken.

Som det redan har sagts i tråden, har jag säkerligen fel för videon är ju väldigt suddig och man ser knappast allt. Ska kolla på bilder av iPhones kalender-program, och se hur det fungerar på den.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-09 00:08
Ursprungligen av Adzam 1:

För att det saknas ett PLUS-TECKEN i det högra hörnet.

Som jag tidigare skrev, är jag inte alls säker på att jag har rätt, var bara en sak jag tänkte på när jag såg filmen.

Det kan ju vara så att knappen till höger (i det högra hörnet) är för att skapa nya events, men då är det inte likadant som kontakt-programmet, där man ser ett plus-tecken.

Som det redan har sagts i tråden, har jag säkerligen fel för videon är ju väldigt suddig och man ser knappast allt. Ska kolla på bilder av iPhones kalender-program, och se hur det fungerar på den.

Jag hoppas verkligen att du har fel. Och enligt Apples guide om iPod touch så ska det fungera...

Ursprungligen av Adzam 1:

http://www.youtube.com/watch?v=9vgvDiLZPYA

02.24 i den filmen från iLounge.

Den ser verkligen slimmad ut, mycket trevligt.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-07 18:20

En intressant notis är att iPod inte finns längre i Apples sortiment, inte i första hand att iPod Classic har ersatt modellen "iPod"

Utan istället att det som absolut starkast har förknippats med iPod är borta, dvs vitt!

Är egentligen imponerande hur starkt ett varumärke kan påverka språket - jag vet inte hur många gånger jag har hört att möbler, bilar, hushållsapparater, t.o.m kläder är - inte vita - utan iPod-vita!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-07 18:27

Glädjebesked!

Jag ringde till Apple support i eftermiddags och frågade en grej angående min orderbekräftelse på iPod touch. Passade på att fråga om leveransdatumet, och hon sa att det är som vanligt lite långt fram heller än för tidigt.

- "Vi vill ju inte göra kunderna besvikna, men det kan mycket väl hända att vi skickar den tidigare till dig!"

Vad tror ni ..kommer man kunna få igång mail från iphone i touchen?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-07 20:57

Stämmer det så åker Touchen tillbaka till Apple illa kvickt med stöd av distansköpslagen - eller vad det heter. Är faktiskt trots allt lite fundersam eftersom både notes och mailklienten saknas på Touchen...

Senast redigerat 2007-09-07 21:17
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-07 20:58

Tack för påpekandet Adzam!

"And iPod touch features a touchscreen QWERTY keyboard perfect for browsing the web in Safari, searching for videos on YouTube, finding music on the iTunes Wi-Fi Music Store, entering calendar events, or adding new contacts."

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-07 22:03
Ursprungligen av mmmikael:

"And iPod touch features a touchscreen QWERTY keyboard perfect for browsing the web in Safari, searching for videos on YouTube, finding music on the iTunes Wi-Fi Music Store, entering calendar events, or adding new contacts."

Jag ställer frågan till dig med. Källa?

Ursprungligen av Legolas:

Jag ställer frågan till dig med. Källa?

http://www.apple.com/se/ipodtouch/features.html

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-07 22:21

Tack! Underbart

MacRumors har gjort sin typiska sammanställning av ryktena inför detta event och vilka som fick rätt och fel, något som alltid är kul att kolla in, här är sammanfattningen:

As mentioned, most of the rumors were surprisingly accurate, so there were no real "losers" in this round.

9to5mac has continued to provide strikingly accurate predictions of upcoming releases. They previously provided early descriptions of the most recent iMac release. Obviously, future predictions by them should be followed very closely. Of interest, they most recently posted a small blurb indicating that MacBook Pros would see updates in January.

DigiTimes is another site who has been consistently accurate in their recent reports. Digitimes had previously had a weak history, but their most recent predictions (Leopard delayed, LED displays, Wifi/Flash iPod) have all come true. As a result, we will continue to pay close attention to future reports from Digitimes.

Intressant att nya 9to5mac visat sig så träffsäkra och att den tidigare så felaktiga DigiTimes numera är något att räkna med (vilket definitivt inte var fallet förut).

MacRumors konstaterar också att folk helt enkelt inte kan skilja på äkta och falska videor och citerar en kommentar från deras forum angående iPodens nya gränssnitt som MacRumors postade en video på och som visade sig vara helt korrekt:

The user interface of the new iPods was also leaked in the form of quicktime videos to MacRumors in late July. These videos were pulled by Apple Legal, and also turned out to be accurate. The initial response, however, unscores the fact that people can't accurately distinguish whether leaked video/images are fake or real. One of the many comments claiming the videos were fake:

This thing is so fake. It does not have the refine Apple look and the screen aspect ratio is so yesteryear. The interface design is hideous. I don’t know how anyone could pass this off as something Apple would come up.

Läs hela artikeln: 'The Beat Goes On' Rumor Wrapup: Winners

Man kan också konstatera att Apple har några rejäla läckor uppenbarligen, vilket de inte haft under en period tidigare. Kul för oss som är nyfikna förstås (fast man vill ju bli överraskad ibland också )

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-08 01:13
Ursprungligen av Adrian B:

Man kan också konstatera att Apple har några rejäla läckor uppenbarligen, vilket de inte haft under en period tidigare. Kul för oss som är nyfikna förstås (fast man vill ju bli överraskad ibland också )

Snyggaste överaskningen var nog nästan Airport Expressen, mitt i allt så fanns den bara där på Apples hemsida... fast det är ju några år sedan...

Folk på MacRumors forum är ganska roliga emellanåt, i en artikel nyligt sa Jobs att han ofta köpte låtar av Bob Dylan av lathet, trots att han hade det på skiva redan. Då skrev en:

Jobs actually "buys" music from iTunes?

Varpå någon svarade:

on his salary, he can only afford to buy one song per year

och en annan:

...or one ring tone of the song he purchased last year.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 00:04

http://www.ilounge.com/assets/images/reviews_apple/iphone/review/37.jpg

Där ser ni tydligt plusknappen, och det är den jag iaf inte ser i filmen.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-09 00:11
Ursprungligen av Adzam 1:

http://www.ilounge.com/assets/images/reviews_apple/iphone/review/37.jpg

Där ser ni tydligt plusknappen, och det är den jag iaf inte ser i filmen.

Det kan ju vara så att det inte är den slutgiltiga versionen av iPod touch. Jag tycker själv att det var lite väl mycket utrymme kvar i menyn. 7 program av 16 platser... Hm... Vad tror ni, kommer det fler applikationer innan iPod touch levereras?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 00:18
Ursprungligen av Legolas:

Det kan ju vara så att det inte är den slutgiltiga versionen av iPod touch. Jag tycker själv att det var lite väl mycket utrymme kvar i menyn. 7 program av 16 platser... Hm... Vad tror ni, kommer det fler applikationer innan iPod touch levereras?

Tveksamt. Visst, i framtiden kommer det nog mer, men knappast nått mer innan realese (eller? Notes och väder hoppas jag iaf på).

Sen hoppas även jag att jag har fel när det kommer till kalendern...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 00:16

http://www.youtube.com/watch?v=W6rf8jQIbVQ&mode=related&search=

Dajm, älskar att den känns så snabb när man använder den! Inget lagg här inte!

En fråga som jag hoppas nån kan svara på, som känns väldigt viktig för mig, är om det verkligen är samma glas som på iPhone? iPhones skärm var ju verkligen repsäker, och det vill jag att denna också ska vara! Bryr mig inte om fingeravtryck, det är ju bara att torka bort, men repor...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-10 17:26

Haha, ja jag och rykten alltså.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.119976

Angående kalender. Verkar som att jag fick rätt på denna iaf. Dock är det ju en enkel funktion att lägga dit i efterhand...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-10 22:29

Shit, ingen Calender - ingen iPod Touch för mig. Imorgon blir det nog att ringa AppleStore och makulera ordern - de angav adding event på hemsidan när jag beställde...

Det går säkert att fixa med hack - men jag har inte tid att leka katt-och-råtta-lek om Apple bestämmer sig för att blockera hackade Touchar eller iPhones via iTunes.

Synd att det inte finns några bra alternativ...Windows Mobile är uppe i version 6 - och det är fortfarande lika obrukbart...Palm lever kvar med sin tegelstensdesign från 1997...P1i är verkar nästan som bästa alternativet - om det inte vore för alla buggarna/krascherna...

Blir nog budgetlösning med lite ny silvertejp till min gamla Treo...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-10 22:45

Min gissning är att Apple vill att businessfolket som ju verkligen behöver kalender ska köpa iPhone, och hip-crowden som ska ha det nya och häftiga får nöja sig med iPod Touch.

Tror att det är försäljningstaktiken alltså - blir väldigt förvånad om Apple ångrar isig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-10 22:52

Det är ju dock konstigt att då ha plus-knapp för kontakter...

Förstår dock vad du syftar på: Touch är inte en PDA, och med för mycket PDA-funktioner, vill färre ha iPhone...

Jag tycker det är rätt fånigt, ja rent av småaktigt av Apple om de mopedstryper iPod touch bara för att skilja den mot iPhone. Skillnaden är ju redan uppenbar ändå: Antingen så har man en telefon i den eller inte. Det borde räcka rätt långt (och dessutom som bonus: en kamera i iPhone).

Bevaka tråden