Jag batchar RapportPlays .flv filer med MPEG Streamclip - suveränt enkelt, snabbt och med bra resultat. Har man som i mitt fall RealVideo 11.0.0 ( senaste ) så startar automatiskt ett inbakat bakgrundsprogram med hämtningen av alla .flv filerna. Enda som man behöver göra är att klicka på "download". När dom väl är hämtade så hamnar dom i en mapp som automatiskt fick namnet "RealPlayer Downloads". Sedan får jag dra dom en i taget in i MPEG Streamclips batchlista. ( I SVT Play finns även de regionala sändningarna samt Sporten ). Deras program har under många år varit ett måste bland annat smått och gott.
Squared 5 - MPEG Streamclip video converter for Mac OS X
Kan inte se att dom omnämner flv som ett format som dom stöder... men det gör dom och fler därtill -
"..Supported input formats: MPEG, VOB, PS, M2P, MOD, VRO, DAT, MOV, DV, AVI, MP4, TS, M2T, MMV, REC, VID, AVR, M2V, M1V, MPV, AIFF, M1A, MP2, MPA, AC3, ... You can use MPEG Streamclip to open and play most movie formats including MPEG files or transport streams; edit them with Cut, Copy, Paste, and Trim; set In/Out points and convert them into muxed or demuxed files, or export them to QuickTime, AVI, DV and MPEG-4 files with more than professional quality, so you can easily import them in a DVD authoring tool, and use them with many other applications or devices..."
Olle