- Patrick Danielsson
- Medlem ●
- Stockholm
JAHOPP då vart den här redan!
Denna annons snubblade jag över på Telenors sida idag, men lika fort var den nere, jag hann dock göra en skärmbild!
Inte mycket som var rätt med den där annonsen
Om jag haft tillräckliga befogenheter på det här forumet skulle du numera varit bannad på livstid.
Men det har du inte, så be din Mamma natta dig istället nu och glöm inte stänga av din fars dator, natti
Logga ut från Lunar också
Björnström: Tror du att det är värt att köpa sig en iPhone? Det känns sådär osäkert om Apple får för sig att stoppa det nuvarande hacket - och göra telefonen funktionsduglig - eller är det isåfall bara ringandet som inte kommer fungera?
Björnström: Tror du att det är värt att köpa sig en iPhone? Det känns sådär osäkert om Apple får för sig att stoppa det nuvarande hacket - och göra telefonen funktionsduglig - eller är det isåfall bara ringandet som inte kommer fungera?
Jag tror att det beror på dig. Om du förväntar dig en telefon som fungerar problemfritt till 100% och med full funktionalitet så är inte en hackad iPhone för dig. Vänta istället på en svensk Telenor telefon som kommer om ett halvår.
Om du däremot vill vara först och gillar att testa lite nya grejer tror jag på iPhone. Den är relativt billig trots allt (jämfört med en SonyEricsson K810i som exempel) och är hur fet som helst. Bra iPod video och allt-i-ett verktyg för kalender etc.
Det är ju lite pillande med upplåsning och svenska tecken osv. Kanske inget man ger till mormor i julklapp men najs att visa för polarna
Jag var inne på Telenors kundtjänst-chatt. Och frågade dom bland annat om iPhone. Och dom sa att det var klart att dom skulle sälja dom. Sedan frågade jag när och fick svaret nästa månad... Då gick jag, tror inte riktigt att dom kommer sälja iPhone nästa månad när andra länder som annonserats ut inte får dom än
Jag var inne på Telenors kundtjänst-chatt. Och frågade dom bland annat om iPhone. Och dom sa att det var klart att dom skulle sälja dom. Sedan frågade jag när och fick svaret nästa månad... Då gick jag, tror inte riktigt att dom kommer sälja iPhone nästa månad när andra länder som annonserats ut inte får dom än
Lyter ytterst osannolikt med nästa månad, men nu har man iaf något att hålla hoppet uppe för
Undertecknad har känningar inom Telenor och skulle inte bli förvånad om det blir dom som vinner dragkampen i Sverige
Du är inte den enda som skriver så, har sett typ 15 andra inlägg om det känns det som, men det verkar som att dom får iPhone ja. Tyvärr.
Vänta istället på en svensk Telenor telefon som kommer om ett halvår.
I egenskap av sheriff är det extra viktigt att du skriver korrekta uppgifter. Det finns INGEN officiell info om när iPhone kommer till Sverige, inte ens vilken modell det blir eller vilken operatör.
Jag tror inte ens svenska VDn vet exakt. Förhandlingarna sköts centralt på Europa- eller USA-nivå. Även om planerna är spikade i USA så kan allting förändras om Steve får för sig detta. Sådana ändringar spelar mindre roll när det inte finns officiell info. Planändringar kan ske t ex pga ändringar i produktionskapacitet eller t ex att någon förhandlingspart läckt info om pågående förhandlingar. För några år sedan så bytte Apple grafikkortsleverantör ENBART för att den gamla läckte info om nya Macar. (När det gäller iPhone så läckte Deutsche Telekom bevisligen en produktannons med abo-info för några veckor sedan. Det är förvånande att detta inte fick märkbara konsekvenser...)
Sen kan man givetvis ha olika välgrundade gissningar. T ex så tror jag att Sverige får den nuvarande modellen (utan 3G). Jag tror också att operatören kommer att täcka flera länder i Norden. Slutligen tror jag att den kommer tidigare än 6 månader. Det som påverkar tiden mest är tillgången på produkt (balansen mellan produktionskapacitet och försäljning).
I egenskap av sheriff är det extra viktigt att du skriver korrekta uppgifter. Det finns INGEN officiell info om när iPhone kommer till Sverige, inte ens vilken modell det blir eller vilken operatör.
Jag tror inte ens svenska VDn vet exakt. Förhandlingarna sköts centralt på Europa- eller USA-nivå. Även om planerna är spikade i USA så kan allting förändras om Steve får för sig detta. Sådana ändringar spelar mindre roll när det inte finns officiell info. Planändringar kan ske t ex pga ändringar i produktionskapacitet eller t ex att någon förhandlingspart läckt info om pågående förhandlingar. För några år sedan så bytte Apple grafikkortsleverantör ENBART för att den gamla läckte info om nya Macar. (När det gäller iPhone så läckte Deutsche Telekom bevisligen en produktannons med abo-info för några veckor sedan. Det är förvånande att detta inte fick märkbara konsekvenser...)
Sen kan man givetvis ha olika välgrundade gissningar. T ex så tror jag att Sverige får den nuvarande modellen (utan 3G). Jag tror också att operatören kommer att täcka flera länder i Norden. Slutligen tror jag att den kommer tidigare än 6 månader. Det som påverkar tiden mest är tillgången på produkt (balansen mellan produktionskapacitet och försäljning).
Trevligt att fler tycker samma sak som jag Det finns nog ingen i Sverige som säkert vet vilket operatör det blir, därför ska man inte säga att det blir Telenor, eftersom han antagligen inte ens vet.
Det kommer att vara en ständig kamp mellan Apple och hackarna framöver. Både Apple och operatörerna som har avtal med Apple vill - naturligtvis - att iPhone endast ska fungera i deras nät.
När du köper en iPhone från USA eller England, får du kallt räkna med att den inte är avsedd för att köras i Sverige och allt inte kommer att fungera som det är tänkt. Men de hack och tillägg som finns, gör att jag ändå tror det är relativt problemfritt att vara iPhoneägare i Sverige.
Vi får se vad som händer när Apple släpper nästa firmware.
/c
Eftersom en iPhone fungerar fint i nuvarande modell behöver man ju inte uppdatera firmware heller
Eftersom en iPhone fungerar fint i nuvarande modell behöver man ju inte uppdatera firmware heller
Uppdateringen kommer nog släppas vilken dag som helst nu, och då är det bara att vänta och se vad alla hackade säger.
Sant. Men när Apple släpper MMS-funktionalitet och en ny Safari så tror jag suget på uppdateringsknappen är stor.
/c
Så länge det kommer ett hack för firmwaren med internationellt tangentbord är jag nöjd! Kommer det däremot någon uppdatering längre fram, med en massa feta program och grejer så kommer man bli lite sur om telefonen låser sig.. Har väldigt svårt att tänka mig att det kommer en programvara som inte går att hack dock.
Hade tänkt köpa en iPhone i UK, men den var ordentligt mycket dyrare där. Man kan fråga sig varför...
Någon 99:are som är i USA? *blink blink*
Är rejält sugen på att testa att köpa en men skulle nog köpa en i UK ifall det skulle krångla och den måste skickas tillbaka - känns närmare helt enkelt.
Nu påstår Björnström att den kommer till Sverige inom ett halvår - hmm det väntar jag gärna på, men vilka belägg finns för detta, Björnström - känner du till något mer, har någon viskat vackra ord i ditt vänstra öra?
inte en chans att du åker på moms för 4 upppackade iphones, däremot 10st oupppackade... så skulle de fråga lite närmare.
sedan har de inget direkt underlag att gå på vad de ska momsa för, (kvittot har man slängt "typ") och frågar nån så har man ju gjort ett fynd på ebay och köpt den för 14$
Sant sant.. Kom just hem från Aruba ( syster-ö Curaçao ) och fick samma motagning i Amsterdam..
Annars har jag aldrig blivit "plockad" på Arlanda trots ca 10 resor per år i några år och jag är nog i riskzonen 25-30 år...Trött blick..(dock på grund av hårt jobb i foto-svängen)
Tror ni att det är så långt som ett halvår kvar? *Orolig*
I "genomsnitt". Den kommer i november till 3 länder i Europa. Det finns ganska många fler. Den kanske kommer i jan, feb, kanske i mars, kanske april. Vem vet. Men ett halvår är väl relativt troligt.
I "genomsnitt". Den kommer i november till 3 länder i Europa. Det finns ganska många fler. Den kanske kommer i jan, feb, kanske i mars, kanske april. Vem vet. Men ett halvår är väl relativt troligt.
Okej, jobbigt att bo i Sverige just nu...:p
Är det bara jag som tycker att det finns typ 3 trådar av varje som innehåller samma diskussioner?
Den här tråden är väl t ex väldigt lik "Länder med iPhone"?
Kan man inte bara slå ihop ett gäng av trådarna så blir det inte lika kladdigt och svåröverblickat?
Är det bara jag som tycker att det finns typ 3 trådar av varje som innehåller samma diskussioner?
Den här tråden är väl t ex väldigt lik "Länder med iPhone"?
Kan man inte bara slå ihop ett gäng av trådarna så blir det inte lika kladdigt och svåröverblickat?
Det har varit lite vilda västern i iPhone-forumet när intresset exploderat senaste månaden (antagligen pga av upplåsningen), Björnström gjorde ett ryck och städade upp en hel del igår, men det behövs även lite mer aktiv moderering, vi jobbar på det.
Jag tyckte det såg MYCKET bra ut!
Nu är det ju så att chansen för att någon får veta någonting om iPhone i Sverige i förväg är väldigt liten. Vi har ju inte hört speciellt många rykten från andra mindre länder i Europa till exempel. Faktiskt inga alls vad jag vet i alla fall.
Men enligt allting som sägs här och på övriga webben verkar det onekligen luta mot Telenor. Det är helt enkelt flest rykten om just Telenor och för varje dag som går känns det mer och mer övertygande.
Vid det här laget är det nog Telenor eller ingenting.