Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyheter från Leopard; Intro!

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-24 13:20

Time Machine och Spaces har att göra med rymden - Conquer Time and Spaces. Det har Apple valt som tema för Leopard.

• Medlem
  • Bjuv
  • 2007-09-24 13:49

Vet ni vad det blir för system krav på Leoparden?
Men Min Imac på 2.16 Ghz / 2GB / 256MB grafik borde väll räcka hoppas jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 15:12
Ursprungligen av XTX:

Vet ni vad det blir för system krav på Leoparden?
Men Min Imac på 2.16 Ghz / 2GB / 256MB grafik borde väll räcka hoppas jag.

Ja herregud. Kommer att spinna som en Leopard på din burk.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 15:11
Ursprungligen av boris91:

Time Machine och Spaces har att göra med rymden - Conquer Time and Spaces. Det har Apple valt som tema för Leopard.

Jo, men det räcker inte för att göra detta till temat tycker jag. Men det tycker ju Apple så vad ska man göra..

Tror inte kraven blir så mycke större, eventuellt att dom kräver G4 eller nåt likanande.. Tiger har ju gått att köra även på G3..

• Medlem
  • Bjuv
  • 2007-09-24 14:03
Ursprungligen av Johan S:

Tror inte kraven blir så mycke större, eventuellt att dom kräver G4 eller nåt likanande.. Tiger har ju gått att köra även på G3..

OK!;)

Ursprungligen av Johan S:

Enligt MacWorld krävs 867MHz för Leopard. Det blir nog problem för vissa G4
http://macworld.idg.se/2.1038/1.122308

Jag länkade just till den infon i inlägget innan ditt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-25 20:42

Fler bilder på9A559.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-25 20:45
Ursprungligen av acke:

Fler bilder på9A559.

Awesome. Du är på det där med bilder.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-25 23:18
Ursprungligen av boris91:

Awesome. Du är på det där med bilder.

Ha, ja jag försöker så gott jag kan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-25 20:49

Gillar separata inställningarna för foldrar, Mail nya aktivitetsvisare (en funktion få ens vet om att den finns), Airport som nu säger till om trådverken är låsta, VPN under Nätverk i Systeminställningar (makes more sense) och sist men inte minst nya Voiceover.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-09-26 17:20

Det här måste jag bara delge communityn:

Skön översättning!

Ursprungligen av bollman:

Det här måste jag bara delge communityn:

Skön översättning!

"Brutet rör" Haha! Hur kul som helst.
Fast vad är passande? "Brutet dataflöde"?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-26 17:35

Amen! Nu finns inte filmen kvar på youtube längre:
"This video is no longer available due to a copyright claim by Apple, Inc.".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 23:35

Tre nya visuella effekter i iTunes för Mac OS X 10.5. De heter Lathe, Jelly och Stix.

Fan på tiden säger jag. Den som finns nu hänger ju med sedan Sound Jam...

Använder någon visuell effekter?
Det mest störande som finns är Windows Media Player som"påtvingar" visuella effekter, eftersom det är på som standard.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 09:41
Ursprungligen av Leftrustle:

Använder någon visuell effekter?

Jag vet flera som gör det. Det har den inkopplad till tv:n eller kör den p skärmen på fester osv.
Jag har aldrig använt det men tycker att om den ska finnas så ska den vara snygg.

Vadå jag fattar inte, är det annorlunda iTunes till Leopard än till Tiger, eller vad är det du säger?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-30 23:47
Ursprungligen av RockyMontana:

Vadå jag fattar inte, är det annorlunda iTunes till Leopard än till Tiger, eller vad är det du säger?

Menar du mig? Antar det eftersom jag skrev det längre upp. I dagsläget så finns de ju inte till iTunes för Mac OS X 10.4. Men man tänker att de skulle kolla i nästa uppgradering även till Mac OS X 10.4. Kan i och för sig vara så att de blir en Mac OS X 10.5 feature-only då de kanske gjorts i Core Animation. Tror det är få eller inga utanför Apple som vet hur det kommer att bli.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-30 15:22

Nej, det är dom visuella effekterna som fått sig en uppfräschning. Antar att det innebär att det blir minst en uppdatering av iTunes i alla fall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 18:28

Appleinsider har lite dirt på Preview 4.0 i Mac OS X 10.5.

Själv ser jag fram emot att kunna ta bort sidor och lägga in blanka sidor (so long PDFLab)
Att de tagit bort drawern och numer har en sidebar. Instant Alpha funktionen från Keynote 4.0 och nya Extract Shape och att man kan ändra storlek på bilder.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 16:48
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-09 07:58

Acke: Jag vill bara säga att jag fullkomligt älskar dina inlägg i Leopard-relaterade ämnen, du lyckas hela tiden posta sådant som jag VERKLIGEN vill läsa om.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-10 17:43
Ursprungligen av Timber:

Acke: Jag vill bara säga att jag fullkomligt älskar dina inlägg i Leopard-relaterade ämnen, du lyckas hela tiden posta sådant som jag VERKLIGEN vill läsa om.

Vad glad jag blir. Se vad du tycker om den här om Mac OS X 10.5 Dock

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 10:00
Ursprungligen av acke:

Vad glad jag blir. Se vad du tycker om den här om Mac OS X 10.5 Dock

Härlig läsning, det också

Blandat med både nyheter och nostalgi för min del. Nu kom jag att tänka på den där demonstrationsvideon av NeXT som Steve Jobs medverkar i... någon som rent spontant kan nämna var den finns? Gärna inbakad lite fint i Leopard-relaterat så inlägget inte behöver tas bort.

Vore schysst om Apple kunde tillåta andra företag att lägga till ordböcker. Så att t.ex. Norstedts kunde sälja sin ordbok som kompatibel med Dictionary. För programmet i sig verkar stöda ordböcker som plug-ins.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 19:07
Ursprungligen av Leftrustle:

Vore schysst om Apple kunde tillåta andra företag att lägga till ordböcker. Så att t.ex. Norstedts kunde sälja sin ordbok som kompatibel med Dictionary. För programmet i sig verkar stöda ordböcker som plug-ins.

Ja verkligen. Antingen det eller ännu hellre att de köper upp rättigheterna (eller vad man nu gör) till de bästa ordböckerna och lägger med det gratis. Vore så otroligt bra tycker jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 19:36

Nu Finder

Tillägg: Ingen intressant läsning alls.

4900 inlägg!

Senast redigerat 2007-10-08 20:56
Bevaka tråden