Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den eviga frågan

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 13:03

Som nybliven synth älskare har jag fastnat vid den första väggrenen. Jag har beslutsångest och hela kroppen värker när jag tänker på det hela.

Vilken synth ska jag köpa?!

Även om frågan är en av de mest frågade här på 99an så kände jag att ingen av de andra som frågat detta haft samma utgångspunkt som jag (iaf inte någon av de jag funnit).

Jag är en halvfattig student, ovan synthspelare, teknik/musik-nörd och har precis fått arslet ur vagnen och börjat lira med mina kompisar. Men jag vill verkligen VERKLIGEN ha en synth (trött på det eländiga pianot med sitt enda piano-ljud)

Funderat starkt på SH-201 och MicroKorgen, eftersom de verkar lätthanterliga, pedagogiska och relativt billiga. Men sen såg jag hur många begagnade det finns där ute! Och hur stor skillnad det egentligen är!

Vad tycker ni andra? Vad ska en kille som jag som älskar vintage-ljuden, lirar i ett band som mest kommer spela progressiv/emotinell punk/rock liknande musik (tänk The Mars Volta, tänk Go! with fourteen o (lyssna på länken om ni undrar vilka i h-lvete det är: www.myspace.com/gwfo), tänk NIN) och att vrida på synthrattarna i affären, men gärna vill ha en väldigt mångsidig synth att växa i... som inte kostar skjortan!?

Ciao

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-09-28 13:07

Vad ligger din budget på?
Hur stort klaviatur behöver du?
Vill du kunna ta ackord eller räcker det med färre röster?
Något annat önskemål om storlek och smidighet vid förflyttning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 13:17
Ursprungligen av Bobbski:

Vad ligger din budget på?
Hur stort klaviatur behöver du?
Vill du kunna ta ackord eller räcker det med färre röster?