Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwePhone

Tråden skapades och har fått 492 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-25 11:29

Som ni kanske vet jobbar jag sen tidigare på SwePhone, en lösning för alla som vill köra iPhone i Sverige på svenska. Det är ett tidskrävande jobb men när det är klart kommer det vara grymt!

Sedan igår kväll är även Joakim från http://www.kn3pp.se/iphone/ med på noterna och vi jobbar parallellt för att det skall bli klart så snart som möjligt. Som det ser ut nu är det ett par småsaker som inte är 100% sen en genomgång och eventuellt finslip.

När allt är klart kommer ni hitta det på www.ifun.se

När uppdateringen kommer snart så kommer denna möjlighet att försvinna. Synd.

när uppdateringen kommer så blir iPhone internationel ? eller .. med bla Svenskt support ? och då är det enda som behövs en ny version av jailbrake & anysim ...

  • Oregistrerad
  • 2007-09-25 13:51
Ursprungligen av Tussen69:

när uppdateringen kommer så blir iPhone internationel ? eller .. med bla Svenskt support ? och då är det enda som behövs en ny version av jailbrake & anysim ...

"Det enda", det finns väl ingen version av jailbrake som klarar den nya releasen av iphone?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-25 15:19

Det går nog fort att knäcka uppdateringen nu när det har gjorts en gång. Jag tror att det största problemet blir att få version 1.1.1 att fungera med mjukvaruupplåsta iPhones.

Som jag förstår från Joakims hemsida så kommer ni att ta betalt för detta, stämmer det?

Läste på di.se om att Apple kommer att satsa hårt för att "förstöra" de hackade iPhones som uppdateras.. Antar att den utvecklingen kommer att kunna följas här? Att man får besked om hur man skall göra med uppdateringen etc.

/ru4real?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-25 15:43

Det är ju bara att vänta tills den har knäckts. Det kommer ju inte att vara något uppdateringstvång direkt. Och knäckas kommer den, var så säker.

Låt oss hålla diskussionen till just SwePhone 1.0 - det finns separata diskussioner om 1.1 Firmware!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-25 16:34

Självklart. Skulle själv vilja ha bekräftat om SwePhone 1.0 kommer kosta något. Även om den inte gör det så kommer jag att donera till iFun.se för deras utmärkta arbete, och även om 1.1.1 blir internationell så kommer det nog att ta en stund innan den knäcks.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-25 18:17
Ursprungligen av Buckner:

Det är ett tidskrävande jobb men när det är klart kommer det vara grymt! Som det ser ut nu är det ett par småsaker som inte är 100% sen en genomgång och eventuellt finslip.

Det är ju helt underbart, tänk att det finns så engagerade och duktiga människor.
Ni fixar så att jag kan få en iPhone, ni är fantastiska, tusen tack för ert jobb!

exakt vad som kommer kosta och hur lite är inte klart ännu

Men det är inte alls mycket kvar att göra nu. Vi har löst det mesta...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-26 01:08

Lite ot men ändå inte.

1.1.1 kommer säkerligen ge iPhone ett svenskt tangentbord á iPod Touch. Kanske kanske också svenska menyer. MEN vem vill offra möjligheten att ringa på sin iPhone för att få lokalisering gjort av apple? Inte jag, då kör jag hellre SwePhone och har en fungerande telefon!

1.1.1 kommer säkert också hackans men om man kollar på iPod touch så dröjer det ivf ett litet tag.

Mer från ifun.se kommer snart!

SwePhone iPhone Myphone!

Hej!
Jag har väntat på nån form av besked från iFun om jag får köpa en iPhone eller inte (visade mitt intresse tidigt) men jag vet inte om jag orkar vänta längre nu , så jag funderar på att köpa en på blocket.

Så nu undrar jag om jag köper en på blocket med svenska menyer ÅÄÖ och allt som i dagsläget går att försvenska, kan man då på nåt enkelt sätt lägga in SwePhone 1.0 när det kommer genom att "nollställa telefonen" eller hur gör man då?

Från en som inte orkar vänta längre
Applemagic:confused:

Vårt mål är att göra det så ENKELT som möjligt .. men i dagsläget är det ungefär 100olika filer som ska in på ungefär lika många platser

vi arbetar på det naturligtvis...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-26 11:01

Okej, det blir någon form av installations program alltså? Kommer programmet att köras på datorn eller iPhonen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-26 20:04

Det vore bra om ni på något sätt gör att man kan installera valfria komponenter från SwePhone, t.ex. om man bara vill installera svenskt tangentbord och ordlista.

Iphone

Är det någon som vet om nån bra sajt där jag kan ladda ner svenskt tangentbord? Köpte en Iphone på blocket idag....

Bara jag som har problemet med SweKeys (v 1.4) att den går ut i menyn om man försöker skriva någon av bokstäverna "åäö" i följd?

Mvh,

SweKeys 1.4 är gammal nu - det kommer ett helt paket kallat SwePhone 1.0 som täcker allt på en gång.

Dom där grabbarna verkar jobba dygnet runt (åtminstonde väldigt sent på nätterna)

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-09-27 10:50

Jag funderar på att dra in SweKeys 1.4 men det kanske är bättre att vänta på SwePhone 1.0?

japp vi jobbar jämt:)

det är en bug att den stänger ner. Vi arbetar på det.

När tror ni den kommer att vara klar? Med tanke på ert jobb och nyttan/värdet på produkten, är det inte rimligt att man blir tvungen att donera en liten slant. Alla som har råd med en iPhone har råd att donera lite, och många bäckar små kommer ju bli en del till utvecklarna. Jag kan tänka mig betala i alla fall, oavsett vad andra tycker.

Så när är det klart, om ni gissar mellan tummen och pekfingret?

Vill också veta... sitter varje halvtimme och uppdaterar sidan för att se om det kommit, när kan det tänkas vara klart ?
Innan helgen ?

Ursprungligen av motif:

Vill också veta... sitter varje halvtimme och uppdaterar sidan för att se om det kommit, när kan det tänkas vara klart ?
Innan helgen ?

Gå ut och gör nåt vettigt med Er tid - sluta tjata hål i huv'et på folk som jobbar häcken av sig. Samma typ av fråga kom när Gabriel och jag tvättade ordlistan med frekvenstabell - helt f-rb-nn-t omöjligt att svara på och därmed totalt onödigt att ens fråga. Ge Er till tåls - eller gör jobbet själva.

Sam i devTeam på hackint0sh fräste till av samma anledning; "Do you want us to concentrate on aswering questions or keep up the work on the crack?" med anledning av lite för mycket;

"Hur går'e? - klara snart? - händer'e nå't? - orkar inte vänta - skynda Er!"

Ursprungligen av leonardo:

Gå ut och gör nåt vettigt med Er tid - sluta tjata hål i huv'et på folk som jobbar häcken av sig. Samma typ av fråga kom när Gabriel och jag tvättade ordlistan med frekvenstabell - helt f-rb-nn-t omöjligt att svara på och därmed totalt onödigt att ens fråga. Ge Er till tåls - eller gör jobbet själva.

Sam i devTeam på hackint0sh fräste till av samma anledning; "Do you want us to concentrate on aswering questions or keep up the work on the crack?" med anledning av lite för mycket;

"Hur går'e? - klara snart? - händer'e nå't? - orkar inte vänta - skynda Er!"

Men ditt lilla pundhuvud!! Om inte iFun skulle gått ut med att de skulle släppas troligtvis förra helgen så hade frågan inte ställts... nu har det låtit på dem att de släpps vilken dag som helst.. men inlägg som nu är det strax klart, endast fåtal saker kvar... detta inger en känsla om att det kommer vilken dag som helst.

Sen uppskattar jag verkligen att dem lägger ner den tid dem gör, frågan är ju bara om det är nödvändigt med allt jobb nu när det istället jobbas på att få 1.1.1 knäckt.. när det väl är det så behövs ju inte Swephone kanske

Ursprungligen av motif:

Men ditt lilla pundhuvud!! Om inte iFun skulle gått ut med att de skulle släppas troligtvis förra helgen så hade frågan inte ställts... nu har det låtit på dem att de släpps vilken dag som helst.. men inlägg som nu är det strax klart, endast fåtal saker kvar... detta inger en känsla om att det kommer vilken dag som helst.

Sen uppskattar jag verkligen att dem lägger ner den tid dem gör, frågan är ju bara om det är nödvändigt med allt jobb nu när det istället jobbas på att få 1.1.1 knäckt.. när det väl är det så behövs ju inte Swephone kanske

Nu tar vi det lilla lugna va

Ursprungligen av motif:

Men ditt lilla pundhuvud!! ...

Det tackar vi särskilt för - nu när uppfostran är bristvara. ".. ditt lilla ..." - ja med min hattstorlek är det rent och skärt djälva smicker Du kommer med. Tack - you've done my day.

Ursprungligen av leonardo:

Det tackar vi särskilt för - nu när uppfostran är bristvara. ".. ditt lilla ..." - ja med min hattstorlek är det rent och skärt djälva smicker Du kommer med. Tack - you've done my day.

vassego
Fungerar en iPod usb kabel till att ladda iPhone?

Bevaka tråden