Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sitter med en iPhone i Manhattan! Upplåsningshjälp

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag köpte en iPhone på AppleStore idag.
Säljaren sa att det var den gamla firmwaren i mobilen.

Nu tänkte jag prova unlocka den men jag lyckas inget vidare.
(När man ansluter den vill den teckna ett AT&T abb.)

http://modmyiphone.com/wiki/index.php/IPhone_unlock_OS_X_Part_2
Jag lyckas inte lägga in det där "restore-paketet" iPhonen finns inte i finder.
Eftersom säljaren sa att det är 1.0.2 så antar jag att jag har det och provar därför "part 2" vilket inte går så bra.

Hur skall jag göra för att få åtkomst till mobilen?

EDIT: Öppnade independence där det står.
Status: Connected to iPhone -- not activated.

Får upp ett felmeddelande. Error enteringing recovering mode.
EDIT 2: Hela felet måste ligga i att jag inte har lyckats flytta över de där filerna. Hur lyckas jag?

Senast redigerat 2007-09-29 01:45

Jag lyckas inte ens göra en "factory reset" den där varningstriangeln kommer aldrig upp. Endast iTunesloggan och en usb-kabel-symbol.

Lösning någon?

Har googlat på produktnamnet och det säljs andra iPhones med det produktnamnet upplåsta. Jag behöver verkligen hjälp nu grabbar! Please!

Ursprungligen av iOberg:

Jag lyckas inte ens göra en "factory reset" den där varningstriangeln kommer aldrig upp.

Har besvarats här med länk till tydliga instruktioner:

http://www.99.se/1357931-post156.html

Ursprungligen av Adrian B:

Har besvarats här med länk till tydliga instruktioner:

http://www.99.se/1357931-post156.html

Kom till ett annat recoveryläge. Det går inte komma ur det utan att lägga in 1.1.1.
Det står avbryt eller leta efter nya updateringar.
2 Tråkiga alternativ.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-29 02:46

iOberg, ifun.se berättar hur. Men jag fick också upp det där med error entreving mode, och då startade jag om både inpendencen och Iphonen. Det löste sig.

Ursprungligen av iOberg:

Får upp ett felmeddelande. Error enteringing recovering mode.

Har du sökt på forumet efter detta?

Det har tagits upp här redan:
http://www.99.se/1354627-post118.html
http://www.99.se/1354665-post120.html

Och besvarats en till gång här:
http://www.99.se/1357221-post142.html

Surt sa räven. Det är bara att åka hem tomhänt. snyft snyft

OM du får upp iTunes loggan och en iPod kabel så är det troligen 1.1.1 som sitter i telefonen.

Eftersom på min iPhone med 1.1.1 så är det samma sak, varningstriangeln finns inte länge.

Har dom redan börja sälja iPhone med 1.1.1??

  • Medlem
  • 2007-09-29 12:00

när tror ni vi får se hack till 1.1.1? Kommer nämligen få ett par sådana nästa månad.

Ursprungligen av JGG:

när tror ni vi får se hack till 1.1.1? Kommer nämligen få ett par sådana nästa månad.

Gissar på att en aktiveringsmetod (så man kan använda den som en iPod och surfa) kommer om några dagar, men jailbreak och upplåsning kan vi nog se oss om i stjärnorna just nu, troligen måste dom börja om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 12:48
Ursprungligen av JGG:

när tror ni vi får se hack till 1.1.1? Kommer nämligen få ett par sådana nästa månad.

Ett tips är att följa utvecklingen på Hackint0sh forum. Om och när något händer är chansen stor att det dyker upp där först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 12:53
Ursprungligen av wunderbaren:

Har dom redan börja sälja iPhone med 1.1.1??

Ja det finns ett antal som redan fått telefoner med senaste fw installerat. Precis som flertalet fortfarande verkar få versioner med 1.0.2 eller tom 1.0.0.

En gissning kan väl vara att begagnatmarknaden kommer att stiga så länge som 1.1.1 förblir låst...

Ursprungligen av wunderbaren:

OM du får upp iTunes loggan och en iPod kabel så är det troligen 1.1.1 som sitter i telefonen.

Eftersom på min iPhone med 1.1.1 så är det samma sak, varningstriangeln finns inte länge.

Har dom redan börja sälja iPhone med 1.1.1??

Vad tråkigt om det är 1.1.1 i telefonen.
Får du detta felmeddelandet om du försöker lägga in 1.0.2?
“iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1)”

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-29 12:34
Citat:

Kom till ett annat recoveryläge. Det går inte komma ur det utan att lägga in 1.1.1.
Det står avbryt eller leta efter nya updateringar.
2 Tråkiga alternativ.

Betyder detta att det inte längre går att låsa upp iPhones med gammal firmware? Har en kille på väg till USA idag, är det lika odugligt att köpa en uppdaterad som en 1.0.2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 12:44
Ursprungligen av Rafi:

Betyder detta att det inte längre går att låsa upp iPhones med gammal firmware? Har en kille på väg till USA idag, är det lika odugligt att köpa en uppdaterad som en 1.0.2?

1.0.2 fungerar precis som tidigare alldeles utmärkt. Vid recovery måste man dock se till att ha fw 1.0.2 sparat på hårddisken och manuellt välja att återskapa från den.

Ursprungligen av lenwej:

1.0.2 fungerar precis som tidigare alldeles utmärkt. Vid recovery måste man dock se till att ha fw 1.0.2 sparat på hårddisken och manuellt välja att återskapa från den.

Hur mer exakt gör man för att hacka en telefon om man har 1.0.2 sparat på hårddisken?
För mina iPhones ville updatera till 1.1.1 i iTunes, uppdateringarna var på ca 150mb. Jag avbröt. Så det kanske finns hopp om att lägga in hacket?

Skall prova guiden på ifun.se där man använder alt-tangenten för att välja 1.0.2 software. Tidigare ville iTunes bara ladda ner den nya 1.1.1 och jag var knäckt. Nu kanske jag fortfarande har en chans att få med mig några lurar hem! Jippie hoppas! Tack som fan grabbar!!!

Error switching to restoremode får jag på båda iPhonessen när jag provar att updatera firmware med independence.

Samt detta felet i iTunes.
Felmeddelandet som kommer när man skall restora den är.
“iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1)”

Troligen har din telefon redan 1.1.1 på telefonen.

Fan vad piss det känns att uppdateringen kom nu, visst man var medveten om att den skulle komma, hoppades bara att telefonerna i butikerna inte skulle vara så jädra snabba med att få in dem. Jaja, bara bita i det sura äpplet

  • Medlem
  • 2007-09-29 16:29

hur lång tid tog innan första hacken kom så att man kunde göra att vilket sim kort som helst funkade? Så att man har ungefär ett hum när 1.1.1 blir knäckt.

Ursprungligen av JGG:

hur lång tid tog innan första hacken kom så att man kunde göra att vilket sim kort som helst funkade? Så att man har ungefär ett hum när 1.1.1 blir knäckt.

60-70 dagar, lite mer än två månader alltså.

1
Bevaka tråden