Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag köpte en iPhone på AppleStore idag.
Säljaren sa att det var den gamla firmwaren i mobilen.
Nu tänkte jag prova unlocka den men jag lyckas inget vidare.
(När man ansluter den vill den teckna ett AT&T abb.)
http://modmyiphone.com/wiki/index.php/IPhone_unlock_OS_X_Part_2
Jag lyckas inte lägga in det där "restore-paketet" iPhonen finns inte i finder.
Eftersom säljaren sa att det är 1.0.2 så antar jag att jag har det och provar därför "part 2" vilket inte går så bra.
Hur skall jag göra för att få åtkomst till mobilen?
EDIT: Öppnade independence där det står.
Status: Connected to iPhone -- not activated.
Får upp ett felmeddelande. Error enteringing recovering mode.
EDIT 2: Hela felet måste ligga i att jag inte har lyckats flytta över de där filerna. Hur lyckas jag?
Kom till ett annat recoveryläge. Det går inte komma ur det utan att lägga in 1.1.1.
Det står avbryt eller leta efter nya updateringar.
2 Tråkiga alternativ.
iOberg, ifun.se berättar hur. Men jag fick också upp det där med error entreving mode, och då startade jag om både inpendencen och Iphonen. Det löste sig.
Gissar på att en aktiveringsmetod (så man kan använda den som en iPod och surfa) kommer om några dagar, men jailbreak och upplåsning kan vi nog se oss om i stjärnorna just nu, troligen måste dom börja om.
Ja det finns ett antal som redan fått telefoner med senaste fw installerat. Precis som flertalet fortfarande verkar få versioner med 1.0.2 eller tom 1.0.0.
En gissning kan väl vara att begagnatmarknaden kommer att stiga så länge som 1.1.1 förblir låst...
Vad tråkigt om det är 1.1.1 i telefonen.
Får du detta felmeddelandet om du försöker lägga in 1.0.2?
“iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1)”
Kom till ett annat recoveryläge. Det går inte komma ur det utan att lägga in 1.1.1.
Det står avbryt eller leta efter nya updateringar.
2 Tråkiga alternativ.
Betyder detta att det inte längre går att låsa upp iPhones med gammal firmware? Har en kille på väg till USA idag, är det lika odugligt att köpa en uppdaterad som en 1.0.2?
Betyder detta att det inte längre går att låsa upp iPhones med gammal firmware? Har en kille på väg till USA idag, är det lika odugligt att köpa en uppdaterad som en 1.0.2?
1.0.2 fungerar precis som tidigare alldeles utmärkt. Vid recovery måste man dock se till att ha fw 1.0.2 sparat på hårddisken och manuellt välja att återskapa från den.
1.0.2 fungerar precis som tidigare alldeles utmärkt. Vid recovery måste man dock se till att ha fw 1.0.2 sparat på hårddisken och manuellt välja att återskapa från den.
Hur mer exakt gör man för att hacka en telefon om man har 1.0.2 sparat på hårddisken?
För mina iPhones ville updatera till 1.1.1 i iTunes, uppdateringarna var på ca 150mb. Jag avbröt. Så det kanske finns hopp om att lägga in hacket?
Skall prova guiden på ifun.se där man använder alt-tangenten för att välja 1.0.2 software. Tidigare ville iTunes bara ladda ner den nya 1.1.1 och jag var knäckt. Nu kanske jag fortfarande har en chans att få med mig några lurar hem! Jippie hoppas! Tack som fan grabbar!!!
Samt detta felet i iTunes.
Felmeddelandet som kommer när man skall restora den är.
“iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1)”
Fan vad piss det känns att uppdateringen kom nu, visst man var medveten om att den skulle komma, hoppades bara att telefonerna i butikerna inte skulle vara så jädra snabba med att få in dem. Jaja, bara bita i det sura äpplet
hur lång tid tog innan första hacken kom så att man kunde göra att vilket sim kort som helst funkade? Så att man har ungefär ett hum när 1.1.1 blir knäckt.
hur lång tid tog innan första hacken kom så att man kunde göra att vilket sim kort som helst funkade? Så att man har ungefär ett hum när 1.1.1 blir knäckt.