Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 18:07

Luken, man får väl hoppas på det Men man bör inte bli förvånad ifall man inte får den imorgon. Vilka tider var de de kom? 8 till 16 eller något har jag för mig? Perfekt, precis då ingen är hemma :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-01 18:09
Ursprungligen av aejt:

Luken, man får väl hoppas på det Men man bör inte bli förvånad ifall man inte får den imorgon. Vilka tider var de de kom? 8 till 16 eller något har jag för mig? Perfekt, precis då ingen är hemma :/

Ja vet, det är därför jag får den levererad till pappas jobb!:cool:

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-01 17:35

Ah ok, vi har ingen godshandling här så antar att posten fixar den biten då.

Men alltså dom skickade ipoden från Suzhou den 30:e septemer men det står fortfarande att den skall levereras imorgon, går det verkligen att skicka ända från Kina och hem till dörren på 2 dagar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 17:41

Jo, håller med helt. Det står att jag ska få min Touch imorgon, ioförsig är det möjligt ifall den skulle landa i Sverige ikväll kanske, eller möjligen inatt eller tidigt på morgonen imorgon, men jag tvivlar ändå STARKT på att jag kommer få se den imorrn. Det skumma är att det fortfarande står 2 okt och att den ej är försenad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-01 17:46
Ursprungligen av aejt:

Jo, håller med helt. Det står att jag ska få min Touch imorgon, ioförsig är det möjligt ifall den skulle landa i Sverige ikväll kanske, eller möjligen inatt eller tidigt på morgonen imorgon, men jag tvivlar ändå STARKT på att jag kommer få se den imorrn. Det skumma är att det fortfarande står 2 okt och att den ej är försenad.

Varför skulle du inte kunna få det?
TNTs sida brukar ligga några timmar efter med uppdateringen.. Sakerna brukar faktiskt komma i tid..
Jag ska också får den imån, och jag e så blåögd att jag litar på det;)

01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot

Står det på TNT, leveransdatum framflyttat en dag till 11:e på apple. :| Skumt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 18:34

Ingen som fått sin tnt uppdaterad efter att den skickats från kina?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-01 18:41

Nope, senaste det står hos mig är: "30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot"
Borde väll nästan flygas efter det så kanske inte är så mycket mer uppdateringar innan den anländer i Europa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 19:00

Precis samma tid för mig. Den bör ju vara framme i Europa från kina om någon timme

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-01 19:08

Samma för mej med..
Våra ipods ligger i samma flygplan och myser! Mycket coolt:p

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-01 19:13

Nästan buksvågrar då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 19:34

Hahaha Men om någon skulle få den uppdaterad med något nytt kan ni ju skriva här
Hoppas verkligen att jag sitter med min Touch imorgon, men jag tvivlar faktiskt på de

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 20:10

01 okt 2007 22:50 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 13:55 Suzhou Consignment Picked Up
29 sep 2007 13:55 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Det går framåt och den borde vara i Europa tidigt imorgon. Vidare frakt till Sverige under morgondagen och det skulle kunna bli leverans på onsdag. Bara att hoppas...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-01 23:45

Ska beställa imorgon! De flesta verkar få sina på onsdag, vilket alltså är 4 dagar sen den skeppades.

Om jag då beställer imorgon, 2 Oktober, då ska den förberedas i 7-10 dagar. Den kan då vara klar för skeppning tidigast 10 Oktober och senast den 15 Oktober. Om man då lägger till tiden det tar för den att skeppas, då kan jag tidigast få den 16 Oktober och senast 19 Oktober.

Vad tror ni om det? Känns det som en rimlig tidsplan?

En till fråga; hur lång tid har jag på mig att avbeställa från Apple Store? Om det blir så att min lokala butik får in den tidigare, då köper jag ju självklart där ifrån istället.

Adzam1, hur orkar du dalta fram och tillbaka med ditt beställande?
Hade du beställt för några dagar sedan, så hade den kanske redan varit på väg hem till dig. Du får ju vänta i vilket fall som helst, oavsett från fysisk butik eller från nätet.

Mer info som berör Applestore och beställningar därifrån.
Apple Store Hjälp

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 14:25
Ursprungligen av daniels:

Adzam1, hur orkar du dalta fram och tillbaka med ditt beställande?
Hade du beställt för några dagar sedan, så hade den kanske redan varit på väg hem till dig. Du får ju vänta i vilket fall som helst, oavsett från fysisk butik eller från nätet.

Mer info som berör Applestore och beställningar därifrån.
Apple Store Hjälp

Snälla, snacka inte utan att ha all fakta på bordet!

Har bokat den på min lokala affär, och skulle beställa igår då jag upptäckte att mitt kort inte fungera på Apple-store. Därför ska min pappa beställa den idag.

Ursprungligen av Adzam 1:

Snälla, snacka inte utan att ha all fakta på bordet! ...
...Därför ska min pappa beställa den idag.

Snälla, vad blir du arg för? All fakta jag har är vad du skrivit i tidigare inlägg vilket i sin tur är min utgångspunkt till mina kommentarer till dig.

Vad snäll pappa du har. Hoppas det fungerar bättre denna gången, grabben.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 16:40
Ursprungligen av daniels:

Snälla, vad blir du arg för? All fakta jag har är vad du skrivit i tidigare inlägg vilket i sin tur är min utgångspunkt till mina kommentarer till dig.

Vad snäll pappa du har. Hoppas det fungerar bättre denna gången, grabben.

Blir mest sur då jag bara vill få till allt så bra som möjligt innan jag köper nått. För mig är fyra tusen rätt mycket pengar (en lön efter extra-jobbet), och då blir det lätt så att man vill få saker levererat så snabbt som möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 08:39

Min ska enligt Apple komma idag (2 oktober), men enligt TNT så är den skickad med sk "i mån av plats tjänst". Den är alltså kvar i Kina trots att det fortfarande står "Estimated Delivery Date 02 Oct 2007". Det är också det absolut billigaste sättet att skicka enl TNT... Apple service...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 09:02

Jag börjar bli lite irriterad nu. Ni som fått era leveransbesked ungefär samtidigt som mig, kl 12 i söndags, verkar kunna börja spåra era leveranser. Men min står fortfarande på "Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule",
"Carrier Tracking Number In transit to final destination - carrier details to be updated shortly".

Updated shortly? Det har gått två dagar nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 09:37
Ursprungligen av Legolas:

Jag börjar bli lite irriterad nu. Ni som fått era leveransbesked ungefär samtidigt som mig, kl 12 i söndags, verkar kunna börja spåra era leveranser. Men min står fortfarande på "Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule",
"Carrier Tracking Number In transit to final destination - carrier details to be updated shortly".

Updated shortly? Det har gått två dagar nu...

Du använder väl ditt trackingnumber och kollar på tnt.se? Apples sida visar bara om den har skickats och om den har blivit utlämnad. Ingen vidare information direkt.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 10:19
Ursprungligen av odelsteken:

Du använder väl ditt trackingnumber och kollar på tnt.se? Apples sida visar bara om den har skickats och om den har blivit utlämnad. Ingen vidare information direkt.

Jadå, men TNT och apecode.com säger att den inte finns...

  • Oregistrerad
  • 2007-10-02 10:11

Vart ser ni ETA (leveransdatum?) Jag hittar inget på TNT, Apple store eller deras logistik partners sidor?

Fö verkar inte min ha lämnat kina ännu, men den tog väl bananbåten och status brukar först uppdateras när den ankommer till nästa destination, eftersom alla vägar bär till kina i det här fallet så lär ju knappast ÅF få den snabbare så att köpa den i butik låter osannolikt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-02 12:09

Och precis när jag äntligen bestämmer mig för att beställa så dyker det upp
"We are busy updating the store..."

Alltid sådan otur

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 12:23
Ursprungligen av Bijan:

Och precis när jag äntligen bestämmer mig för att beställa så dyker det upp
"We are busy updating the store..."

Alltid sådan otur

Spännande, spännande!

http://www.99.se/nyhetstips-mac/225764-apple-store-nere.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 13:44

Fick precis ett märkligt mail från Apple. En faktura, dock förbetald med kort, med min Ipods serienummer etc. Själva mailet var väl rätt straight forward, men borde de inte ha skickat ut ett "din order har blivit skickad" mail innan det här? Har som ni kanske förstår inte fått något leveransmail än trots att min Touch redan är skickad.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 13:48
Ursprungligen av odelsteken:

Fick precis ett märkligt mail från Apple. En faktura, dock förbetald med kort, med min Ipods serienummer etc. Själva mailet var väl rätt straight forward, men borde de inte ha skickat ut ett "din order har blivit skickad" mail innan det här? Har som ni kanske förstår inte fått något leveransmail än trots att min Touch redan är skickad.

Mycket märkligt... När beställde du? När skickades den? Har pengarna dragit från ditt konto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 14:23
Ursprungligen av Legolas:

Mycket märkligt... När beställde du? När skickades den? Har pengarna dragit från ditt konto?

Beställde den 5/9, skickades den 29/9 och pengarna har inte dragits trots att det står den 20/9 i den faktura som Apple precis mailade mig. Dessutom är jag ganska säker på att pengarna reserverades vid köpet. Förstår inte riktigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 15:24
Ursprungligen av odelsteken:

Fick precis ett märkligt mail från Apple. En faktura, dock förbetald med kort, med min Ipods serienummer etc. Själva mailet var väl rätt straight forward, men borde de inte ha skickat ut ett "din order har blivit skickad" mail innan det här? Har som ni kanske förstår inte fått något leveransmail än trots att min Touch redan är skickad.

Fick en sån jag med idag. Såg lite konstigt ut och all text var inte på rätt ställe, så man kan ju börja undra vad de håller på med egentligen. Men nu vet jag i alla fall mitt serienummer på iPoden

hmm, min iPod touch är skickad sedan 30 Sep. men inga pengar har dragits från kontot.
Brukar inte detta hända direkt varan skickas?

Har inte ens ett reserverat belopp.

Bevaka tråden