- Legolas
- Medlem ●
- Varberg
Hrm, har inte fått något mail men kollade precis status på Apple Store. Min 16GB Touch, beställd den 5 september, skickades idag med TNT och har beräknad leverans den 10 oktober. Sist jag besätllde en Ipod och fick TNT tog det tre arbetsdagar. Räknar kallt med att ha den i mina händer senast onsdag den 3 oktober.
Min status ändrades idag EM på Apple Store till skickad, väntad leverans (estimate) enligt Apple är nu på Tisdag (2:a) precis som Luken fick.
Dock har TNT inte kunnat beräkna någon ETA ännu då dom bara plockat upp den, men gissar att om allt går fint så dyker den upp på kontoret nån gång då *studsar*
Oki.
Är så tveksam; ska jag beställa och då veta att jag får den inom en till två veckor, eller ska jag hoppas på att "min" affär får in den nästa vecka? Alla säger ju att det kommer dröja innan affärerna får in touch och då kanske det är bättre att beställa från internet? Särskilt om jag väntar till nästa vecka, och de säger "Nää, den har blivit försenad, vänta en vecka till!", och då kanske leveranstiden har blivit längre på Apple store.
Jag vet, skitrörigt inlägg, men ni förstår nog allt.
Oki.
Är så tveksam; ska jag beställa och då veta att jag får den inom en till två veckor, eller ska jag hoppas på att "min" affär får in den nästa vecka? Alla säger ju att det kommer dröja innan affärerna får in touch och då kanske det är bättre att beställa från internet? Särskilt om jag väntar till nästa vecka, och de säger "Nää, den har blivit försenad, vänta en vecka till!", och då kanske leveranstiden har blivit längre på Apple store.
Det står leverans inom 7-10 dagar på Apple Store. Bara att slå till, det verkar som de flesta butiker räknar med inleverans i slutet av oktober.
Oki.
Sitter i precis samma sits. Har förbokat den på två ställen, men funderar ändå på att beställa den via apple store. Kan inte riktigt bestämma mig.
Sitter i precis samma sits. Har förbokat den på två ställen, men funderar ändå på att beställa den via apple store. Kan inte riktigt bestämma mig.
Själv skulle jag garanterat betällt den på applestore (vilket jag också gjort).
För övrigt fick jag själv också en bekräftelse från applestore idag om att min Touch är skickad!
Dock var det beräknade datumet den tionde oktober...
Antar i övrigt att de har börjat med att skicka ut bekräftelser till dem som beställt senast, för att sedan gå bakåt i tur & ordning.
Min är fortfarande inte skickad... Men jag har en idé... Min Macbook finns redan i Holland (enligt Apple Support) och min iPod touch ska skickas från Kina (samma order). Kan det vara så att min order inte "skickas" förrän min iPod också är i Holland? Eller känns det långsökt?
Jag beställde min igår kväll med gravering och leveranstiden stod då på 7-10 dagar. Fast det spelar nog förhoppningsvis ingen roll om man väntar på att butikerna ska få in dem eller om man beställer från Apple direkt, det borde ju komma med samma leverans alltihop. Eller i alla fall ungefär samma tid? (:
Vad är det här?
Leveransdatumet på min har nu ändras från 10 oktober till 11'e!
Någon mer som har fått leveransen ändrad åt fel håll?
Estimated Delivery Date 10 Oct 2007 (Subject to change)
Hoppas den inte ändras uppåt iallafall...
Att dom dyker upp följande dagar om inget är hemma, låter nytt.
Har annars hört att de lämnar ett meddelande till dig att du har ett paket att hämta ut på närmsta postkontor.
Du kan även meddela TNT att den skall levereras till din arbetsplats eller kanske t.o.m skola om så är fallet.