Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-25 22:41
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Macoteket ska få leverans 24 oktober, inwarehouse om ca en månad och OnOff preliminärt v41 om man ska tro på deras hemsidor. 16 gb touch alltså.

Skojar du med mig?! :|

Här i Norrköping sa de i början av oktober (det var ju dock innan förseningen kom). Hoppas verkligen du inte har rätt, vill kunna köpa den så snabbt som möjligt!

"Förberedd för avsändning"
NOOOO! Jag som ville avbeställa ;)..

Vill att den skickas NU!.
Hoppas att posten snart uppfinner "instant-delivery" så man slipper vänta.

Såg även jag på applestore att de ändrat läget till "förberedd för avsändning". Det känns dock konstigt att leveransdatumet fortfarande är 8-9 oktober....

  • Medlem
  • 2007-09-25 22:03

fan bara onödigt att få den innan 28 september, apple har gjort så att det är bara folk med engelskt xp/vista 32 bits som kan aktivera sina touch. sitter och krigar med det just nu ska testa köra genom vmware kanske kanske kan fixa sig då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-25 22:34
Ursprungligen av Wall:

fan bara onödigt att få den innan 28 september, apple har gjort så att det är bara folk med engelskt xp/vista 32 bits som kan aktivera sina touch. sitter och krigar med det just nu ska testa köra genom vmware kanske kanske kan fixa sig då.

Det är väl inte alls onödigt? Sitter med en usa-importerad touch nu och skriver detta och det fungerar kanon. Hade inga problem att aktivera från macen för några timmar sen

  • Medlem
  • 2007-09-25 22:55
Ursprungligen av simonn:

Det är väl inte alls onödigt? Sitter med en usa-importerad touch nu och skriver detta och det fungerar kanon. Hade inga problem att aktivera från macen för några timmar sen

nja kanske inte skriver i stridens hetta om jag säger så den är ju helt underbar och han se dens möjligheter i några sek så längtar att få pilla ordentligt med den önskar att jag också hade en mac så fanskapet fungerade direkt.

Edit nu funkar det :D:D:D:D damn its nice, inte hunnit lägga in några grejer men satana i helvete fan vad cool den är, löste problemet genom att instalera vmware och en xp installation på den, då funkade allt som det skulle

Senast redigerat 2007-09-25 23:41
  • Medlem
  • Habo
  • 2007-09-25 22:15

Vad finns de för anledning till att Touch ska aktiveras då.... Tur jag har en mac iaf så jag kan göra de

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-27 16:17

Hum.. Det här är lite konstigt..
Beställde en 16giggare i går...
Den beräknade avsändningen är 5 - 10 oktober..
Men redan idag står det förberedd för avsändning som status...
Jag kan inte heller ändra min gravering längre...
Hur fasen kan det komma sig?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-27 17:04

Du har tur?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-27 17:12

Ringde till Apple support och frågade om min leverans. Och hon sa att allt skickas imorgon... Kan det vara så att de skickar iväg ett stort gäng (alla som förbokat?) till Sverige imorgon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 17:20
Ursprungligen av Legolas:

Ringde till Apple support och frågade om min leverans. Och hon sa att allt skickas imorgon... Kan det vara så att de skickar iväg ett stort gäng (alla som förbokat?) till Sverige imorgon?

Det låter väl rimligt och det betyder att vi som beställde tidigt, och fick leveransdatumet framskjutet ca 5 dagar, inte längre behöver var ledsna. Leverans blir alltså som planerat 2-3 oktober?

Ursprungligen av odelsteken:

Det låter väl rimligt och det betyder att vi som beställde tidigt, och fick leveransdatumet framskjutet ca 5 dagar, inte längre behöver var ledsna. Leverans blir alltså som planerat 2-3 oktober?

Låter bara för härligt, rent ut sagt!
Som jag misströstat!
(Jag misströstar dock forfarande, fast lite mindre nu...)

jag beställde min på apple.se den 25:e och den är förberedd för avsändning nu.

Beställde idag och har också statusen "Förberedd för avsändning"

Beräknad avsändning: 08 Oct, 2007 - 11 Oct, 2007
Beräknad leverans: 17 Oct, 2007 - 23 Oct, 2007

Finns det möjlighet att det tar kortare tid för avsändning?
Jag som trodde att det inte spelade roll om man beställde innan den 28:e September (som det stod på apples sida), men tydligen.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-27 22:41

Sep 7, 2007 at 05:49 AM PDT
Prepared for Shipment
Ships by: 28 Sep, 2007
Delivers by: 08 Oct, 2007 - 09 Oct, 2007

Samma här (Kom inte in på äpplet.se så jag tog US store istället, därav english)..
Det enda som hänt är att dom flyttat fram leveransen, det kan ju betyda en större leverans samt att avsändaren är ändrad (Dom kanske skickas direkt från china eller nått)

Förr när jag beställt iPods så har de skickats från Kina > Amsterdam > Sverige typ.

Jag misstänkte att det skulle bli högt tryck på leveranserna, dvs längre lev.tider, än vanligt nu i början. Verkar stämma också.

Har någon kunnat börja följa leveransen via TNT ?

  • Oregistrerad
  • 2007-09-28 09:59
Ursprungligen av daniels:

Förr när jag beställt iPods så har de skickats från Kina > Amsterdam > Sverige typ.

Jag misstänkte att det skulle bli högt tryck på leveranserna, dvs längre lev.tider, än vanligt nu i början. Verkar stämma också.

Har någon kunnat börja följa leveransen via TNT ?

Eftersom leveranstiden var satt till så kort så gissade jag att dom skickades från holland eller Irland och skulle redan vara distrubierade dit idag (28). Nu verkar så inte vara fallet, utan dom skeppas direkt från någon annan plats. Att Apple har haft högt tryck på prylar är ju inget nytt, och ärligt talat så är volymen som apple skickar ut en piss i havet relaterat till hela världens logistikflöde så det finns ingen logik i att saker skulle ta längre tid relaterat till volymen!!

Eftersom ingen iTouch är skickad än går det inte att följa leveranserna eftersom det inte finns några tracking # - Jag tror inte heller dom skickar med TNT då det blir för dyrt för en sådan "billig" och lätt pryl. Under Account står det "Fast Ship (EMEA)" Tippar på fet-leverans-många-itouch-till-sverige-stort-lager och sedan dist.

Ursprungligen av studiox:

... och ärligt talat så är volymen som apple skickar ut en piss i havet relaterat till hela världens logistikflöde så det finns ingen logik i att saker skulle ta längre tid relaterat till volymen!!

Jag tror inte heller dom skickar med TNT då det blir för dyrt för en sådan "billig" och lätt pryl. Under Account står det "Fast Ship (EMEA)" Tippar på fet-leverans-många-itouch-till-sverige-stort-lager och sedan dist.

Har ingen koll på Apples logistikflöde, men att jämföra med omvärlden vet jag inte riktigt. Antagligen skickas inte spelarna en och en, utan flera i samma försändelse och därav lite längre lev.tid.

TNT eller inte, kanske beror på olika faktorer, men jag har iaf spårat mina Apple-beställningar via TNT förr.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-28 10:19

Beställde 26 september (utan gravyr), och detta är beställningsstatusen idag:

Beräknad avsändning: 05 Oct, 2007 - 10 Oct, 2007
Beräknad leverans: 15 Oct, 2007 - 19 Oct, 2007

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-28 10:23

oj missade, det står oxå "Förberedd för avsändning" överst!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-28 10:48

Min är fortfarande beräknad avsändning idag (28 september). Hoppas verkligen att de skickar idag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 11:24
Ursprungligen av Legolas:

Min är fortfarande beräknad avsändning idag (28 september). Hoppas verkligen att de skickar idag...

Min också, hoppas verkligen på avsändning idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 14:35

Apple använder sig av TNT, UPS och Kuehne + Nagel för orders till Sverige. Alla mina (och vänners) tidigare beställningar av Ipod och Macbook har skickats med TNT.
Upphämtning av returer har skett via UPS av någon anledning.

  • Medlem
  • 2007-09-28 19:54

heehe ganska skadeglad man är när man läser och skriver detta på iTouchen satan i helvete vad underbar den är.

Ursprungligen av Wall:

heehe ganska skadeglad man är när man läser och skriver detta på iTouchen satan i helvete vad underbar den är.

iTouchen? Något nytt som kommit ut som jag missat?

Kan du inte posta någon bild eller skriva en liten egen recension om den?
Skulle uppskattas att få ta del av dina intryck.

Inget om att den skickats idag. Trist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 20:50

Min har inte skickats, står fortfarande:
Förberedd för avsändning
Beräknad avsändning: 28 Sep, 2007
Beräknad leverans: 08 Oct, 2007 - 09 Oct, 2007

Det kanske blir leverans 8-9/10 ändå... :-/

Jao verkar så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-28 21:01

Någon som ringde till Apple support idag för att fråga varför de inte skickats ut än?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-28 21:07

Förstår inte vad Apple håller på med. Jag känner mig lurad, ringde dem tidigare i veckan och de garanterade att den skulle skickas senast idag.

Bevaka tråden