Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 14:27

Frågade TNT om leveransdatum för mitt paket. De bekräftar det som står på Apples sida, dvs. den 11 oktober för min del. Störigt eftersom jag åker på tjänsteresa fem dagar from den 9/10, hade gärna haft med den på flyget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 14:33

odelsteken: Låter konstigt. Min skickades från Suzhou bara några timmar innan din, och enligt Apple är leveransdatum idag (vilket ju dock blir mindre och mindre troligt ju längre tiden går). Känns ju konstigt om det tar 1,5 veckor för den att skickas från Kina hit. Går säkert fortare än så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 14:56
Ursprungligen av xevve:

odelsteken: Låter konstigt. Min skickades från Suzhou bara några timmar innan din, och enligt Apple är leveransdatum idag (vilket ju dock blir mindre och mindre troligt ju längre tiden går). Känns ju konstigt om det tar 1,5 veckor för den att skickas från Kina hit. Går säkert fortare än så.

Håller med, tror fortfarande att min dyker upp innan veckan är slut och detsamma gäller då för din. Har du fått någon mer uppdatering när du kollar på tnt.se?

01 okt 2007 22:50 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 13:55 Suzhou Consignment Picked Up
29 sep 2007 13:55 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 16:06

Är det någons försändelse som blivit uppdaterad med nåt nytt efter "Shipped From Originating Depot"? Leveransdatum på Apple.com är fortfarande idag, men tiden har väl mer eller mindre gått ut. TNT levererar väl inte efter 16?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 16:25
Ursprungligen av xevve:

Är det någons försändelse som blivit uppdaterad med nåt nytt efter "Shipped From Originating Depot"? Leveransdatum på Apple.com är fortfarande idag, men tiden har väl mer eller mindre gått ut. TNT levererar väl inte efter 16?

Nope, samma som igår:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 16:27
Ursprungligen av xevve:

Är det någons försändelse som blivit uppdaterad med nåt nytt efter "Shipped From Originating Depot"? Leveransdatum på Apple.com är fortfarande idag, men tiden har väl mer eller mindre gått ut. TNT levererar väl inte efter 16?

Ring TNT och fråga, säg att du har väntat på försändelsen hela dagen.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-02 16:11

Ej skickad ännu
Beräknad avsändning: 11 Oct, 2007 - 16 Oct, 2007
Beräknad leverans: 19 Oct, 2007 - 25 Oct, 2007

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-02 16:31
Ursprungligen av Ciwin:

Ej skickad ännu
Beräknad avsändning: 11 Oct, 2007 - 16 Oct, 2007
Beräknad leverans: 19 Oct, 2007 - 25 Oct, 2007

Fick exakt samma besked när jag la order idag. Om någon butik får in den tidigare så blir det till och avbeställa

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 16:44
Ursprungligen av Ciwin:

Ej skickad ännu
Beräknad avsändning: 11 Oct, 2007 - 16 Oct, 2007
Beräknad leverans: 19 Oct, 2007 - 25 Oct, 2007

Ok, ungefär det jag hade räknat med. Får hoppas att man får den levererad den 19 (om trycket lägger sig lite).

Som jag frågade innan, hur lång tid har man på sig att avbeställa? Innan avsändningen?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-02 17:09
Ursprungligen av Adzam 1:

Ok, ungefär det jag hade räknat med. Får hoppas att man får den levererad den 19 (om trycket lägger sig lite).

Som jag frågade innan, hur lång tid har man på sig att avbeställa? Innan avsändningen?

Distansköplagen säger väl 14 dagar efter mottaget paket. Visst är det så?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 17:58
Ursprungligen av Bijan:

Distansköplagen säger väl 14 dagar efter mottaget paket. Visst är det så?

Tänker mest såhär:

Leveransen från Apple dröjer en vecka till. Då får jag ett telefonsamtal från apple-butiken i stan som säger att de har fått in dem och har börjat sälja dem. Vilken tror du jag väljer?

Aja, ska snart beställa den från Apple, och undrar nu vart jag får informationen om vart den befinner sig i världen, när den ska skickas osv.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-02 18:27
Ursprungligen av Adzam 1:

Tänker mest såhär:

Leveransen från Apple dröjer en vecka till. Då får jag ett telefonsamtal från apple-butiken i stan som säger att de har fått in dem och har börjat sälja dem. Vilken tror du jag väljer?

Aja, ska snart beställa den från Apple, och undrar nu vart jag får informationen om vart den befinner sig i världen, när den ska skickas osv.

Jag sitter i samma sits. Om butiken får in den först så köper jag den där, leverar Apple Store först så avbeställer jag i butiken.

Ursprungligen av Adzam 1:

Tänker mest såhär:

Leveransen från Apple dröjer en vecka till. Då får jag ett telefonsamtal från apple-butiken i stan som säger att de har fått in dem och har börjat sälja dem. Vilken tror du jag väljer?

Aja, ska snart beställa den från Apple, och undrar nu vart jag får informationen om vart den befinner sig i världen, när den ska skickas osv.

Vad är det för butik? Har dem någon hemsida?:p

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-02 16:49

Nope, inget paket för mig inte, har inte ändrats något på tnt efter: "30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot"

Lite besviken, är lagom sugen på att testa den nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 17:28

Nu står det "In Transit to Customer - Shipment Delayed" på Apple. Dock är leveransdatum fortfarande satt till idag. Seeegt.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 17:29

Fick reda på att jag inte kan spåra mitt paket förrän TNT eller UPS har registrerat det i Holland, men att min iPod blev skickad i söndags... Jaja, det är väl bara att hoppas på att den finner sin väg snabbt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 17:33

Min är ockås försenad:(
Hoppas bara jag får den i veckan.. Ska till Grekland på Lördag, hade vatt ganska gett o ha den då!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 18:03

Min skulle ha kommit idag, och det står fortfarande "In Transit to Customer - Shipment on Schedule". Hade känts skönt med en uppdatering på TNT, så man iallafall fick reda på hur det står till.
Känns som att 2 Okt inte var säkert alls, flera som fick sina iPods skickade en dag efter mig fick 11 Okt. 7 dagars leveransskillnad, låter inte särskillt troligt.

Känns onödigt av Apple att sätta ett så optimistiskt leveransdatum. Jag trodde inte att den skulle dyka upp i dag, men man började ju hoppas lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 18:09

Jo, precis. Även fast det lät otroligt så hoppades man ju, och nu känner man sig ganska besviken på Apple.

Jag beställde min den 25e, fick mail om att den skickades den 29e och nu står det att den bör vara framme 9-10 oktober. Är grymt peppad faktiskt. Fick även fakturan idag och såg att det var en v38 vilket gjorde mig glad.

Förresten. Finns det något sätt att kolla var ens paket ligger? Vilket nummer ska man använda och var kan man slå in detta numret?

Senast redigerat 2007-10-02 19:05
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 18:29

Tog en titt i Apples diskussionsforum för iPod touch, och tydligen är det någon högtid i Kina som gör att det hela försenas. Det verkar dock som att bara vissa drabbats av detta:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1159216&tstart=0

Ursprungligen av xevve:

Tog en titt i Apples diskussionsforum för iPod touch, och tydligen är det någon högtid i Kina som gör att det hela försenas. Det verkar dock som att bara vissa drabbats av detta:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1159216&tstart=0

OT:

Asiatiska högtider.
Kan vara kul att läsa under tiden man väntar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 19:17
Ursprungligen av daniels:

OT:

Asiatiska högtider.
Kan vara kul att läsa under tiden man väntar?

Hmm, att jag inte tänkte på det..
Beställde min data för exakt 1 år sen nu..
Samma jäkla högtid då med.
Pappa jobbar mycket med Kina, o han sa att det är stängt hela veckan..
Då får jag den inte förren efter min resa:(
Man kan ju alltid hoppas att dom fick iväg dom i lördags:)

Ursprungligen av Luken:

Hmm, att jag inte tänkte på det..
Beställde min data för exakt 1 år sen nu..
Samma jäkla högtid då med.
Pappa jobbar mycket med Kina, o han sa att det är stängt hela veckan..
Då får jag den inte förren efter min resa:(
Man kan ju alltid hoppas att dom fick iväg dom i lördags:)

Någon kanske skulle ta och vidarebefordra informationen till Apple.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-02 19:24
Ursprungligen av xevve:

Tog en titt i Apples diskussionsforum för iPod touch, och tydligen är det någon högtid i Kina som gör att det hela försenas. Det verkar dock som att bara vissa drabbats av detta:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1159216&tstart=0

Usch, just typiskt, eftersom jag inte kommer få min förrens i slutet av månaden enligt Apple så antar jag att jag är en utav de drabbade... Fan vad segt detta är alltså.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-02 19:06

Någon mer som fått mail från:

Apple Sales International
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork IRELAND

Står lite personlig beställningsinformation i mailet.

Ursprungligen av x-per:

Någon mer som fått mail från:

Apple Sales International
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork IRELAND

Står lite personlig beställningsinformation i mailet.

Fick mail från samma.

Ursprungligen av x-per:

Någon mer som fått mail från:

Apple Sales International
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork IRELAND

Står lite personlig beställningsinformation i mailet.

Samma här...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 19:26

Sådärja, nu har även jag beställt!

Upptäckte att min pappa hade beställt en likadan den 6 september, så då har ju jag nått att leka med sålänge.

Stod att den kommer levereras 19-25 oktober.

Bevaka tråden