Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-03 07:32
Ursprungligen av Earth:

Jobs säger i presentationen att den har en "vanlig" 3,5 mm plugg så att man kan använda vilka iPodhörlurar som helst. Det får mig att undra hur uttänkt det egentligen är? Det ger mera intryck av att det inte var meningen att den skulle vara försänkt, om han visste att det inte går skulle han väl inte presentera den som vilken hörlursutgång som helst, har jag missat nåt?

08:00 in i den här videon:

http://www.youtube.com/watch?v=4phetZsLvGU&mode

Sanning med modifikation, kontakten måste vara rak och ganska smal. Är kontakten L formad så är den garanterat för stor, då får man skala bort lite precis som Eva skriver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 21:12
Ursprungligen av Jetwash:

Sanning med modifikation, kontakten måste vara rak och ganska smal. Är kontakten L formad så är den garanterat för stor, då får man skala bort lite precis som Eva skriver.

Jo men han säger inte "It has a 3,5 mm jack so you can use all ur iPod headphones with a thin plastic plug, but you might have to cut it a bit or jam it into place to make it work..."

Jag förstår att det finns lösningar, det underliga är att han säger så när det i själva verket nu spekuleras om att det är uttänkt att det ska vara specialplugg eller adapter för att det ska funka.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-04 16:06
Ursprungligen av Earth:

Jo men han säger inte "It has a 3,5 mm jack so you can use all ur iPod headphones with a thin plastic plug, but you might have to cut it a bit or jam it into place to make it work..."

Jag förstår att det finns lösningar, det underliga är att han säger så när det i själva verket nu spekuleras om att det är uttänkt att det ska vara specialplugg eller adapter för att det ska funka.

Varför den är nersänkt är väl för att minska risken att man bryter av kontakten.

Ursprungligen av Jetwash:

Varför den är nersänkt är väl för att minska risken att man bryter av kontakten.

Fast varför är den inte nedsänkt på iPod touch i så fall, om risken för sådant var stor?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-04 19:21
Ursprungligen av Adrian B:

Fast varför är den inte nedsänkt på iPod touch i så fall, om risken för sådant var stor?

Bra fråga! Kan det ha nåt med att iPhone har mikrofonkontakt? Att man inte ska kunna komma åt den för lätt. Bara spekulerar.

Ursprungligen av Jetwash:

Bra fråga! Kan det ha nåt med att iPhone har mikrofonkontakt? Att man inte ska kunna komma åt den för lätt. Bara spekulerar.

Min teori är att det helt enkelt beror på den avrundade kanten. Jag har ingen bra bild på det, bara den här, men där syns det inte riktigt vad jag menar:

Kanten är så pass avrundad att nedsänkningen faktiskt bara är på tre av fyra sidor så att säga. Nederst (i bilden) mot baksidan av iPhone är kanten mindre än en millimeter, men överst är den kanske 3 mm.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-03 21:06
Ursprungligen av Adrian B:

Fast varför är den inte nedsänkt på iPod touch i så fall, om risken för sådant var stor?

Men är det så, jag som suttit och kollat efter hörlurar som ska passa till iPod touch!

Min man har önskat hörlurar till iPhone i julklapp ("riktiga hörlurar", inte såna man stoppar in i öronen) och jag tog för givet att om det passar till touch så passar det till iPhone.

Är dom inte lika varandra på utsidan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 19:22
Ursprungligen av Jetwash:

Varför den är nersänkt är väl för att minska risken att man bryter av kontakten.

Med adapter blir den risken större och det har väl aldrig varit en "issue" på ipod. Tror ändå att det inte var meningen och att det är fixat på nästa generation. Nånting måste ju vara fel på förstaugåvan på en annars häpnadsväckande manick.

Jag sitter nu mera och drömmer om klipsch nya lurar.. dock lite saftigt dyra 349 dollar
http://www.klipsch.com/news-center/press-releases/details/klipsch-unveils-image-world-s-smallest-lightest-in-ear-earphones.aspx

men vafan.. om pengar vore livet skulle man inte köpt en iphone.. utan klarat sig bra med alla andra mobiler som ligger i drivor

annars rekomenderar jag fortfarande BOSE in EAR för dem som gillar bra bas..
http://www.bose.se/SE/sv/home-entertainment/personal-audio/headphones/bose-audio-headphones/bose-in-ear-headphones/index.jsp

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-03 06:52

Jag har skurit bort lite (bara pyttelite så det är inte något som syns) av plasten runt pluggen på mina hörlurar från Sony. Funkar perfekt.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-02-23 12:51
Ursprungligen av Eva:

Jag har skurit bort lite (bara pyttelite så det är inte något som syns) av plasten runt pluggen på mina hörlurar från Sony. Funkar perfekt.

Fungerar superbra för mig också. Koss In Ear

Motif.. vad hittade du Vibe Duo för 600 kronor?
Säker på att det verkligen är Vibe Duo du har beställt och inte bara Vibe...?

Ursprungligen av stoffe1:

Motif.. vad hittade du Vibe Duo för 600 kronor?
Säker på att det verkligen är Vibe Duo du har beställt och inte bara Vibe...?

614 kr exakt, hemskickade i lådan
Sök och du skall finna

Dessa har jag fått... självklart DUO.

  • Medlem
  • 2007-10-14 17:45

och varför kan du inte bara säga var du köpt ifrån?

Jag gissar att han har köpt dom på ebay. Med dagens kurs kostar dom 638 kr inkl frakt worldwide. Är ingen haj på ebay men det är en s.k. ebaystore som säljer och då är det om jag fattat rätt till ett fast pris.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-16 11:21

vad är skillnaden mellan vibe duo och vanliga vibe??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-16 11:22

aha, det var inget!!

bra fråga!

Hm.. hörlurarna kostar $101.00 på v-modas hemsida, vilket motsvarar ca 650 SEK, frågan är då hur ditt pris har kunnat bli lägre, när du dessutom (antagligen) har behövt betala frakt.

Ursprungligen av stoffe1:

Hm.. hörlurarna kostar $101.00 på v-modas hemsida, vilket motsvarar ca 650 SEK, frågan är då hur ditt pris har kunnat bli lägre, när du dessutom (antagligen) har behövt betala frakt.

Japp tåls att fundera på!
680 kr kostar dem från V-moda, om man inte har en kusin som säljer dessa och man får rabatt på allt

Jag har köpt på mig 3 par till men 2 av dem är redan uppbokade... att köpa direkt från V-moda skulle jag nog rekommendera de tar 5 dollar i frakt, jämfört med många andra som tar 30-45 dollar i bara frakt.

Ursprungligen av motif:

Japp tåls att fundera på!
680 kr kostar dem från V-moda, om man inte har en kusin som säljer dessa och man får rabatt på allt

Jag har köpt på mig 3 par till men 2 av dem är redan uppbokade... att köpa direkt från V-moda skulle jag nog rekommendera de tar 5 dollar i frakt, jämfört med många andra som tar 30-45 dollar i bara frakt.

Vibe duo hur bra är dom???

Vet du hur länge det tar med vanilg frakt från v-moda shopen?

Tack sam för svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-29 16:59

Ett tips är Denon C350 som de säljer på Hifiklubben. Bra ljud, bra pris och perfekt till iPhone. Jag hade tidigare läst om att det var problem med iPhone och hörlurar men så testade jag mest på skoj idag om det inte gick att få ljud ur dem. Döm om min förvåning när jag insåg att det yttersta höljet till 3,5 mm pluggen var av mjukplast som snällt lade sig runt om hörlursingången på telefonen.

Perfekt ljud och inget skärande eller andra elakheter mot lurarna.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?o=173787

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-27 13:45
Ursprungligen av Jorre:

Ett tips är Denon C350 som de säljer på Hifiklubben. Bra ljud, bra pris och perfekt till iPhone. Jag hade tidigare läst om att det var problem med iPhone och hörlurar men så testade jag mest på skoj idag om det inte gick att få ljud ur dem. Döm om min förvåning när jag insåg att det yttersta höljet till 3,5 mm pluggen var av mjukplast som snällt lade sig runt om hörlursingången på telefonen.

Perfekt ljud och inget skärande eller andra elakheter mot lurarna.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?o=173787

Gött, såna ska jag köpa så fort min iphone kommer.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-27 21:10

Hos www.screenguard.se finns det en smidig, snygg och billig adapter till iphone, endast 39kr.

Gäller Koss modden bara på Porta Pro modellen eller är det ngn som har testat på in-ear modellerna också? tänker då på antingen KEB24, Spark Plug eller The Plug?

Okej, klarnar en aning.
Ja, hade tänkt beställa från V-moda, men var ju tvungen att kolla upp detta först, för att se om man hade kunnat hitta billigare.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-14 19:34

Nu är det spikat. Ljudet i Iphone suger verkligen. Köpte de dyraste lurarna från Ultimatebuds för 1100 kr och visst är ljudet bättre, men det är fortfarande sämre än ljudet i standardlurarna från min W810i.

Visst har ljudet blivit mkt bättre än med orginallurarna men fortfarande inte full bra som sagt... Lite besviken.

Ursprungligen av Rooney:

Nu är det spikat. Ljudet i Iphone suger verkligen. Köpte de dyraste lurarna från Ultimatebuds för 1100 kr och visst är ljudet bättre, men det är fortfarande sämre än ljudet i standardlurarna från min W810i.

Visst har ljudet blivit mkt bättre än med orginallurarna men fortfarande inte full bra som sagt... Lite besviken.

Jag är lite intresserad av Ultimate Buds.
På vilket sätt är de dåliga?
Tycker du de har klen bas eller något annat?
Har du testat lurarna i någon annan spelare?

Jag har tidigare använt Etymotic ER-6i till min Nano, och där låter de grymt bra.
Så väl avvägt ljud, och enormt detaljerat.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-15 12:07
Ursprungligen av hugolarsson:

Jag är lite intresserad av Ultimate Buds.
På vilket sätt är de dåliga?
Tycker du de har klen bas eller något annat?
Har du testat lurarna i någon annan spelare?

Jag har tidigare använt Etymotic ER-6i till min Nano, och där låter de grymt bra.
Så väl avvägt ljud, och enormt detaljerat.

De är inte dåliga på något vis. Bara en besvikelse när man spelar dem i Iphonen. De ger som du säger ett enormt detaljerat ljud, men diskanten slår fel ibland i mina öron och kan nästan skapa ett skärande ljud. Basen är för klen också. Att sätta på bass booster gör ingen skillnad utan förstör bara låtarna i övrigt. Över huvud taget tycker jag equalizern i iphone suger.

Jag har testat dem i W810 och de ger där ett bättre ljud med mer bas, så lurarna är det garanterat inget fel på. Begränsningen sitter i telefonen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 23:31
Ursprungligen av Rooney:

Nu är det spikat. Ljudet i Iphone suger verkligen. Köpte de dyraste lurarna från Ultimatebuds för 1100 kr och visst är ljudet bättre, men det är fortfarande sämre än ljudet i standardlurarna från min W810i.

Visst har ljudet blivit mkt bättre än med orginallurarna men fortfarande inte full bra som sagt... Lite besviken.

Ser man. Vad har du för kvalitet på din musik?

Har sedan jag köpt Bose lurar för 2000 och liknande lurar märk att musiken jag har duger inte utan låter dålig. Om den inte är utav högre kvalitet. Skiftar jag tex mellan en ipod classic och iphone så hör jag ingen skillnad utan båda låter ruskigt bra.

Bevaka tråden