Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fattar inte vad som händer.
Min status är fortfarande:

"30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot".
Den skickades alltså samtidigt som många som redan fått sina till hemstaden.

Någon mer som fick den skickad 30sep 16:26 som inte kommit längre än så?
Känns osannolikt att den skulle sitta Kina, när iPodar som skickades samma minut redan är i Sverge.

Ursprungligen av akahumlan:

...Någon mer som fick den skickad 30sep 16:26 som inte kommit längre än så?...

Om jag förstår rätt vad som står på min beställning, så skickades den 29:e, men därefter står det bara stilla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 12:53
Ursprungligen av akahumlan:

Fattar inte vad som händer.
Min status är fortfarande:

"30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot".
Den skickades alltså samtidigt som många som redan fått sina till hemstaden.

Någon mer som fick den skickad 30sep 16:26 som inte kommit längre än så?
Känns osannolikt att den skulle sitta Kina, när iPodar som skickades samma minut redan är i Sverge.

Jag har samma bekymmer, fast min skickades ett dygn efter dig.
01 okt 2007 22:50 Suzhou Shipped From Originating Depot

Jag läste för övrigt att FedEx har stängt 1-3/10 i Kina, from 4/10 jobbar de som vanligt. Hoppas detsamma gäller för TNT. I så fall lever hoppet om leverans innan jag åker iväg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 10:56

Kollade på TNT sidan. Holland även här.

03 okt 2007 09:00 Stockholm Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing
03 okt 2007 08:17 Stockholm Import Received
02 okt 2007 21:11 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 08:05 Suzhou Consignment Received At Transit Point
29 sep 2007 08:04 Suzhou Consignment Picked Up

  • Oregistrerad
  • 2007-10-03 12:03
Ursprungligen av Axel von Matern:

Kollade på TNT sidan. Holland även här.

03 okt 2007 09:00 Stockholm Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing
03 okt 2007 08:17 Stockholm Import Received
02 okt 2007 21:11 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 08:05 Suzhou Consignment Received At Transit Point
29 sep 2007 08:04 Suzhou Consignment Picked Up

Faan, min kom nog (?) med ett senare plan, då den kom till Holland först 23.xx nånting, så den kanske missade planet till sthlm, annars skulle den också ha rapporterat stockholm. Så jag får den nog inte förrän i morgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 16:50
Ursprungligen av Axel von Matern:

Kollade på TNT sidan. Holland även här.

03 okt 2007 09:00 Stockholm Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing
03 okt 2007 08:17 Stockholm Import Received
02 okt 2007 21:11 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 08:05 Suzhou Consignment Received At Transit Point
29 sep 2007 08:04 Suzhou Consignment Picked Up

Min är ju i stort sätt samma sak:

02 okt 2007 21:04 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 08:06 Suzhou Consignment Received At Transit Point
29 sep 2007 08:01 Suzhou Consignment Picked Up

Och jag bor också i Stockholm, lite skumt :/ Man blir sur på att dom inte sköter de där så väl som dom borde. Men najs att du har fått din Du får ta och skriva en recension, får aldrig nog av dem

Edit: Nu ringde jag och frågade ifall den hade kommit till Sverige. Tydligen var den kvar i Holland för att den inte hade fått plats i dagens leverans. Ärligt talat tror jag hon bara snackade skit för hon inte visste själv, men man kanske borde acceptera det då.

Dåligt av TNT tycker jag, de borde fixa så att de får plats. Troligen skulle jag få min imorgon, ELLER (!) i värsta fall på fredag. Ifall jag får den på fredag kan TNT lita på att få ett låååångt klagomålsbrev eller liknande, det tycker jag att alla ni andra som inte får era då ni borde få dom ska göra också.

Senast redigerat 2007-10-03 17:07

Min skickades samtidigt som din! Men min är i Holland..ring tnt's support , dom svarar direkt, det var genom dom jag fick veta att mitt paket hade lämnat China och anlänt till Holland när det fortfarande stod "30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot"

Ringde TNT igår och frågade, då sa dom att leveransdatumet var 11 oktober.
Frågade dock inte om den lämnat Kina än, snubben i luren kanske läste nått senaste leveransdatum. Får väl ringa igen och kolla om den är på väg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 13:03

Bom! Där kom den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 13:04
Ursprungligen av Axel von Matern:

Bom! Där kom den!

Härligt! Du får gärna skriva mer om första intrycket etc. i de andra trådarna.

@ Gawy
Hur går det med din, har du fått någon mer info på din TNT-trackersida?

Ursprungligen av odelsteken:

@ Gawy
Hur går det med din, har du fått någon mer info på din TNT-trackersida?

Tyvärr inte, ingen uppdatering eller någonting och det verkar inte som att posten har tagit över paketet ännu. Hoppas att den inte fastnat någonstans. Vill ha den under veckan :/

Ska ta och ringa TNT senare under kvällen om det inte kommer någon uppdatering på statusen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 16:39

Hur många är det som fått sina än? Är lite smått sugen på att åka till Upplandsväsby och hämta den om den har kommit fram.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 13:12

Min iPod är tillverkad v 38. Då finns det hopp att den är i Holland nu kanske?

Pratad med Apple precis.
Anledningen varför min dröjer är för att jag beställt hörlurar också i min beställning - typiskt.
Detta betyder att iPoden skickas till Holland för att därfter läggas ihop med hörlurarna där och sedan vidare till Sverige.
Jaja, jag har ju fått den 10:e som leveransdatum, så än så länge håller dom tiderna.
Men väntan är d r y g .

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 13:30
Ursprungligen av daniels:

Pratad med Apple precis.
Anledningen varför min dröjer är för att jag beställt hörlurar också i min beställning - typiskt.
Detta betyder att iPoden skickas till Holland för att därfter läggas ihop med hörlurarna där och sedan vidare till Sverige.
Jaja, jag har ju fått den 10:e som leveransdatum, så än så länge håller dom tiderna.
Men väntan är d r y g .

Samma för mig, fast en Macbook som ligger i Holland. Men fick du reda på om den har lämnat Kina? När jag har ringt till Apple Support så blir dom lite griniga på att jag vill veta om den lämnat Kina, och säger bara: "Jag kan bara se att den skickats den 30 september, den har inte registrerats i Holland. Men ditt leveransdatum är 10 oktober, så du får den ju i nästa vecka...". Suck...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 13:33
Ursprungligen av Legolas:

Samma för mig, fast en Macbook som ligger i Holland. Men fick du reda på om den har lämnat Kina? När jag har ringt till Apple Support så blir dom lite griniga på att jag vill veta om den lämnat Kina, och säger bara: "Jag kan bara se att den skickats den 30 september, den har inte registrerats i Holland. Men ditt leveransdatum är 10 oktober, så du får den ju i nästa vecka...". Suck...

Jag tror TNT har lättare för att besvara frågorna kring leveransen. Provat där?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 13:35
Ursprungligen av odelsteken:

Jag tror TNT har lättare för att besvara frågorna kring leveransen. Provat där?

Yes, jag ringde igår. Och eftersom jag inte har något "Carrier Tracking Number" så kunde han tyvärr inte hjälpa mig... Det känns riktigt tungt att inte veta om den kommit iväg från Kina eller inte. Har ju ingen aning! Men eftersom min iPod är tillverkad vecka 38 så borde den vara iväg tycker jag... 1C738XXXXXX

Ringde precis TNT igen, nu har jag fått mitt slutgitliga svar.
Min står att den är skickad 30sep 16:26 men den är fast i Kina.
Sjukt att den inte gick iväg med alla andra 30e-ipodar men jag kommer att få min 11 okt.
Vet inte om vi törs dra några slutsatser men det känns som att samma sak gäller för alla som inte har någon senare status än "Suzhou Shipped From Originating Depot".

Bara att vänta dryga veckan nu, den dyker väl upp tids nog

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 13:53
Ursprungligen av akahumlan:

Ringde precis TNT igen, nu har jag fått mitt slutgitliga svar.
Min står att den är skickad 30sep 16:26 men den är fast i Kina.
Sjukt att den inte gick iväg med alla andra 30e-ipodar men jag kommer att få min 11 okt.
Vet inte om vi törs dra några slutsatser men det känns som att samma sak gäller för alla som inte har någon senare status än "Suzhou Shipped From Originating Depot".

Bara att vänta dryga veckan nu, den dyker väl upp tids nog

Det var som jag misstänkte då, riktigt tråkigt!

Ursprungligen av Legolas:

Samma för mig, fast en Macbook som ligger i Holland. Men ....

Glömde nämna att Apple sa till mig att jag kommer kunna börja spåra paketet endast från Holland till Sverige, inte hela vägen från kina m.a.o. på grund av fler artiklar i beställningen.
Hälften av spänningen försvinner ju då

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 14:00
Ursprungligen av daniels:

Glömde nämna att Apple sa till mig att jag kommer kunna börja spåra paketet endast från Holland till Sverige, inte hela vägen från kina m.a.o. på grund av fler artiklar i beställningen.
Hälften av spänningen försvinner ju då

Mm, de sa samma till mig...

  • Oregistrerad
  • 2007-10-03 14:18
Ursprungligen av daniels:

Glömde nämna att Apple sa till mig att jag kommer kunna börja spåra paketet endast från Holland till Sverige, inte hela vägen från kina m.a.o. på grund av fler artiklar i beställningen.
Hälften av spänningen försvinner ju då

Det sa jag med. Eftersom TNT inte slår ihop paket (en rolig macbook + en fin itouch + ett par lurar) utan det får ju Apple själva göra (eller deras logistikpartner). Då kommer ju paketen till holland, läggs på ett lager hos Apple och skickas iväg med TNT när allt kommit. Mellan china och holland kan ju Apple använda vilken leverantör dom vill av transport, inget som du kommer se.

OM du kan spåra ditt paket ända från china så är det mest troligt att det är påväg till sverige DIREKT utan att mysa i holland tills andra prylar anländer, om man inte kan skeppa olika kollin från olika avsändarorter (ingen aning om det går).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 15:04
Ursprungligen av daniels:

Pratad med Apple precis.
Anledningen varför min dröjer är för att jag beställt hörlurar också i min beställning - typiskt.
Detta betyder att iPoden skickas till Holland för att därfter läggas ihop med hörlurarna där och sedan vidare till Sverige.
Jaja, jag har ju fått den 10:e som leveransdatum, så än så länge håller dom tiderna.
Men väntan är d r y g .

Då är vi tre här som råkat ut för samma sak.
Men det känns som den är på väg för mig snart i alla fall... Faktura mejl, pengar dragna och så. Fast ett tracking nummer skulle inte vara fel

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 13:57

Men med tanke på mailet som jag och några andra fått:

"Tack för din beställning av nya iPod touch.

Vi kan inte leverera din iPod touch den 28 september som vi tidigare uppgett. Vår uppskattning är att vi kan leverera din iPod touch den 3 oktober.

Vi uppskattar att du handlar hos oss och ber om ursäkt för det besvär de ändrade leveransdatumen kan orsaka.
När beställningen har levererats, får du ett meddelande om detta via e-post.

Du hittar aktuell information om din beställning genom att besöka webbplatsen
för beställningsstatus på http://store.apple.com/se/orderstatus.

Tack för att du handlar från Apple Store!

Med vänlig hälsning
Vi som arbetar på Apple Store", så borde den ju skickas idag?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 14:05
Ursprungligen av Legolas:

Men med tanke på mailet som jag och några andra fått:

"Tack för din beställning av nya iPod touch.

Vi kan inte leverera din iPod touch den 28 september som vi tidigare uppgett. Vår uppskattning är att vi kan leverera din iPod touch den 3 oktober.

Vi uppskattar att du handlar hos oss och ber om ursäkt för det besvär de ändrade leveransdatumen kan orsaka.
När beställningen har levererats, får du ett meddelande om detta via e-post.

Du hittar aktuell information om din beställning genom att besöka webbplatsen
för beställningsstatus på http://store.apple.com/se/orderstatus.

Tack för att du handlar från Apple Store!

Med vänlig hälsning
Vi som arbetar på Apple Store", så borde den ju skickas idag?

Legolas-guven,
Den som väntar på något gott - har du aldrig hört det förr? Ni är inte dåligt engagerade i jakten på era ipoddar. Slappna av och njut av solen!

/Hanok-guven

Ursprungligen av Hanok:

Legolas-guven,
Den som väntar på något gott - har du aldrig hört det förr? Ni är inte dåligt engagerade i jakten på era ipoddar. Slappna av och njut av solen!

Utan min Touch finns det inte mycket sol i vardagen... Som för övrigt täcks med konstant pluggande...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 15:14
Ursprungligen av Hanok:

Legolas-guven,
Den som väntar på något gott - har du aldrig hört det förr? Ni är inte dåligt engagerade i jakten på era ipoddar. Slappna av och njut av solen!

/Hanok-guven

Haha! Jo, men väntan känns så lång! Glädjen blir väl desto större hoppas jag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 14:05
Ursprungligen av Legolas:

Men med tanke på mailet som jag och några andra fått:

"Tack för din beställning av nya iPod touch.

Vi kan inte leverera din iPod touch den 28 september som vi tidigare uppgett. Vår uppskattning är att vi kan leverera din iPod touch den 3 oktober.

Vi uppskattar att du handlar hos oss och ber om ursäkt för det besvär de ändrade leveransdatumen kan orsaka.
När beställningen har levererats, får du ett meddelande om detta via e-post.

Du hittar aktuell information om din beställning genom att besöka webbplatsen
för beställningsstatus på http://store.apple.com/se/orderstatus.

Tack för att du handlar från Apple Store!

Med vänlig hälsning
Vi som arbetar på Apple Store", så borde den ju skickas idag?

Sant, men det är konstigt att jag inte har fått det mailet. Jag har inte ens fått ett mail där det står att den har blivit skickad. Märkligt!

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-03 17:34

Nu står det att min kanske inte kommer att levereras förrens den 25 också, alltså det är nästan en hel månad efter beställningsdatum! (Beställde 29 sep)

Nu tycker jag detta börjar ta lite väl lång tid... Men grattis till er som förhoppningsvis kommer få den denna veckan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-03 18:13

Öppnade min precis,, fyfan va häftig den e:D
De är bland det häftigaste jag har sett i hela mitt liv:D
Ångrar inte en sekund att jag köpte den!

Bevaka tråden