Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemmarnas iPod touch-bilder

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-10-03 10:07
Ursprungligen av kev0n:

(Den e lite kladdig, hade inte tid att "tvätta" den, om ni vill så kan ja ta bättre bidler senare)

Blev du så upphetsad?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-03 13:08
Ursprungligen av danjo:

Blev du så upphetsad?

haha självklart (tog bilderna lite snabbt innan skolan bara )

tog lite fler bilder med system kameran men ja hade inte stativ men två bilder blev helt okej iaf, (jo javet, väldigt suddigt)

Senast redigerat 2007-10-03 16:03

Detta är visserligen inte min iPod touch, men jag har den hemma just nu i alla fall

Vi har fotat lite bilder för iFun alternativt 99.se, men det är inget som ligger ute ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 13:01

@ Adrian B

Artistisk bild, jag gillar den!!

Läckert!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 21:52

Kommer att bli lite mycke bilder på enbart Ipods, hur skulle re funka om vi la upp bilder på oss själva med nyinförskaffad pod? Då får vi ju i alla fall se hur vi ser ut som sitter och bankar 99.se hela dagarna! he he

Här e underskriven med mina två cent!

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-05 14:16

Usch vad dåliga bilder, får ta lite bättre sen, aja.

Flickralbumet

Två bilder på "min" touch från vår macpub i onsdags (fler bilder här):

iPod touch var mycket populär bland deltagarna, fast iPhone slog förstås lite högre. Men iPod touch går och andra sidan att köpa på normalt sätt här i Sverige, så många verkade mer akuta spekulanter på iPod touch än på iPhone.

(Ja, bilderna är för mörka, orkade inte ljusa upp dom när det begav sig.)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-05 14:19
Ursprungligen av kev0n:

Tänkte att man kan lägga ut lite bilder på sin Touch (dom som har fått sina)
Börjar med några jag har tagit på min

Trevligt, kul att få se. Hoppas att du blir riktigt nöjd med den.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-05 14:24

Hmm postade bilderna från datorn, gick in i tråden med ipoden men då syns inte mina bilder, skumt, maärkte ocksa hur drygt det ar att skriva å, ä, ö!

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-05 16:06

Blir skärmen väldigt kletig efter ett tag eller? Har försökt hitta om det, såklart den måste ju bli lite kladdig men vissa material drar inte till sig så mycket fingeravtryck, är det ett stort problem på den här?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-05 16:12
Ursprungligen av Ciwin:

Blir skärmen väldigt kletig efter ett tag eller? Har försökt hitta om det, såklart den måste ju bli lite kladdig men vissa material drar inte till sig så mycket fingeravtryck, är det ett stort problem på den här?

Räcker att bara nudda den så blir den kletig, oavsett hur ofta man tvättar händerna, tyvärr!

Ursprungligen av Ciwin:

Blir skärmen väldigt kletig efter ett tag eller? Har försökt hitta om det, såklart den måste ju bli lite kladdig men vissa material drar inte till sig så mycket fingeravtryck, är det ett stort problem på den här?

Du ser allt kladd väldigt tydligt när den är avstängd, men när skärmen är på är det en helt annan sak, då märks det inte alls lycka mycket.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-05 16:41
Ursprungligen av Ciwin:

Blir skärmen väldigt kletig efter ett tag eller?

Det räcker att putsa av med t-tröjan emellanåt. Sen brukar jag putsa med lite fönsterputs en gång/dag också. Jag sprejar lite puts på en bit hushållspapper (spreja inteskärmen) och torkar sen av iPhonen.

Bra va, att ni har en "mamma" här som vet hur man putsar en iPhone

Ursprungligen av Eva:

Bra va, att ni har en "mamma" här som vet hur man putsar en iPhone

He he

En bra microfiberduk som är lite lätt fuktad med enbart vatten (vrid ur ordentligt!) i ena änden går bra. Först så använder man den fuktiga delen till att rengöra och sen putsar man den helt torr och fin med den andra, torra, delen av duken.

(Jag hade närmare 20 pers lekandes med min iPhone i onsdags på macpuben samtidigt som folk åt chilinötter, men den är fin och ren igen nu )

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-05 16:49
Ursprungligen av Adrian B:

Jag hade närmare 20 pers lekandes med min iPhone i onsdags på macpuben samtidigt som folk åt chilinötter

Du måste ha starkt psyke du

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 17:07

(Jag hade närmare 20 pers lekandes med min iPhone i onsdags på macpuben samtidigt som folk åt chilinötter, men den är fin och ren igen nu )

:|

Spöstraff till den som tar på Touch/iPhone efter chips, nötter, ostbågar etc.

Jag får skylla mig själv, det var jag som köpte nötterna till folk:

Finn ett fel på bilden ovan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 17:36
Ursprungligen av Adrian B:

Jag får skylla mig själv, det var jag som köpte nötterna till folk:

Finn ett fel på bilden ovan

Vilken enorm låda för ett litet BT-headset!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-05 17:42
Ursprungligen av odelsteken:

Vilken enorm låda för ett litet BT-headset!

Men lådan var bara SÅÅÅ fin. Trevligt och liksom självklart att den ska vara i samma storlek som på lådan till iPhonen. Headsetet ligger som på en formgjutet podie. Kan inte bli bättre. Nej - storleken på lådan är inte enorm, storleken är helt optimal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 18:46
Ursprungligen av Eva:

Men lådan var bara SÅÅÅ fin. Trevligt och liksom självklart att den ska vara i samma storlek som på lådan till iPhonen. Headsetet ligger som på en formgjutet podie. Kan inte bli bättre. Nej - storleken på lådan är inte enorm, storleken är helt optimal.

Tänkte då i förhållande till storleken på headsetet... inget annat!

Många roliga förslag Men klaga inte på nanon, den är en ytterst trevlig liten pryl!

Ursprungligen av odelsteken:

Vilken enorm låda för ett litet BT-headset!

Japp, den är oväntat stor, men så är det också snyggt förpackat (jag har lite uppackningsbilder av det på iFun). Kanske vill Apple kompensera det relativt höga priset med en lyxig förpackning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 23:27
Ursprungligen av Adrian B:

Många roliga förslag Men klaga inte på nanon, den är en ytterst trevlig liten pryl!

Japp, den är oväntat stor, men så är det också snyggt förpackat (jag har lite uppackningsbilder av det på iFun). Kanske vill Apple kompensera det relativt höga priset med en lyxig förpackning?

Verkligen snyggt - som vanligt när det gäller Apple. Måste säga att dockan som följer med är en trevlig extra grej som ingen annan tillverkare har tänkt på.

Ursprungligen av odelsteken:

Verkligen snyggt - som vanligt när det gäller Apple. Måste säga att dockan som följer med är en trevlig extra grej som ingen annan tillverkare har tänkt på.

Ja, och det gör parkopplingen med iPhone löjligt enkel (dvs man sätter bara ner båda i dockan).

Men nu måste jag be om ursäkt till kev0n och hans intentioner att ha en tråd med iPod touch-bilder. Felet är uppenbarligen mitt. Vill du att jag ska bryta ut de icke touch-relaterade inläggen till en egen tråd?

  • Medlem
  • 2007-10-05 18:03
Ursprungligen av Adrian B:

Jag får skylla mig själv, det var jag som köpte nötterna till folk:

Finn ett fel på bilden ovan

Käka nötter med kniv o gaffel:cool:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 19:22
Ursprungligen av Adrian B:

Jag får skylla mig själv, det var jag som köpte nötterna till folk:

Finn ett fel på bilden ovan

iPod touchen är en "vecka 37":a, vilket troligtvis är en enhet med defekt skärm.

Vad får jag för pris?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-05 23:01

Felet är ju naturligtvis den sketna lilla nanon som ligger bredvid de riktiga prylarna

Och Adzam, hur kan du veta att det är en vecka 37:a? Om du baserar det på bilden på förpackningen så är det där bara båg. Jag har en vecka 38:a med den förpackningen, utan dålig skärm.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 23:41
Ursprungligen av xevve:

Felet är ju naturligtvis den sketna lilla nanon som ligger bredvid de riktiga prylarna

Och Adzam, hur kan du veta att det är en vecka 37:a? Om du baserar det på bilden på förpackningen så är det där bara båg. Jag har en vecka 38:a med den förpackningen, utan dålig skärm.

Som du ser har jag ändrat inlägget; tog bort "troligtvis" framför "en 37", då det lät så dumt med två troligtvis i samma mening.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 23:42

Sen tror jag att det kan vara nötterna som också är felet...eller headsetet bland iPodarna...

"Det är fel fel fel fel!"

Bevaka tråden