Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwePhone

Tråden skapades och har fått 492 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-03 22:06

installerade bara ordlistan, men fortfarande så envisas den med att korrigera gement i till versal I. Bra när man skriver på engelska, men hopplöst när man skriver på svenska.

Till er på iFun.se: Jag kan hjälpa till att gå igenom den svenska ordlistan om ni vill ha hjälp?

Hur gör man ???

Om man är nybörjare på sånt här vad gör man då?

1. Vad är Transmit

2. Vad är SSHa för att byta namn på GlobalPreferences.plist

3. Vad är Anslut till telefonen via SFTP i valfri klient.

4. Vad är Navigera till /Applications

5. Vad är ' utan ''

6. Vad är Detta måste göras eftersom filen är dold, GLÖM EJ!
(Alternativt döper du om filer i fetch, transmit och cyberduck har inte stöd för dolda filer)

Rena Grekiskan för mig:"> och andra också tror jag!

heiko, funkar din nummerformatering?

Ursprungligen av skellefteroger:

heiko, funkar din nummerformatering?

Nej, inte 100% men jag ska kolla lite om det går att ändra.
Det är lite knepigt att få till alla formaten i listfilen.
Sitter just nu och håller på att lägga in alla riktnummer plus alla "riktnummer" till mobilerna.
Se om detta kan hjälpa.

Jag återkommer under morgondagen.

Ursprungligen av skellefteroger:

heiko, funkar din nummerformatering?

Slog faktiskt in själv ett nummer till Skellefteå.
Vi ingår i ett bolag som ligger i Skellefteå men sitter själv i Malmö.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-03 23:52

Å, vad jag väntat på att Swephone skulle komma, jag köpte ju min telefon med svensk-joxet men skulle få vänta på det tills det var lite mer "stabilt".

Nu har det kommit, men jag kommer ändå att bli utan - för hur ska jag kunna installera det? Jag förstår INGENTING av installationsanvisningen.

Aldrig att jag skulle våga mig på att ens prova.

Ursprungligen av Eva:

Å, vad jag väntat på att Swephone skulle komma, jag köpte ju min telefon med svensk-joxet men skulle få vänta på det tills det var lite mer "stabilt".

Nu har det kommit, men jag kommer ändå att bli utan - för hur ska jag kunna installera det? Jag förstår INGENTING av installationsanvisningen.

Aldrig att jag skulle våga mig på att ens prova.

Sitter med samma dilemma. Känner sig urbota dum - lyckas inte ens komma in i telefonen - sitter idag i Malmö på ett hotell, kan det bero på någon router eller annat?

Ursprungligen av Eva:

Å, vad jag väntat på att Swephone skulle komma, jag köpte ju min telefon med svensk-joxet men skulle få vänta på det tills det var lite mer "stabilt".

Nu har det kommit, men jag kommer ändå att bli utan - för hur ska jag kunna installera det? Jag förstår INGENTING av installationsanvisningen.

Aldrig att jag skulle våga mig på att ens prova.

Finns väl ingen direkt genväg om man skall köra en hackad iPhone så är det väl bara lära sig
Annars man kanske skall vänta tills den släpps här om man inte vill hålla på med sådant, det kommer ju vara ett ständigt uppdaterande så länge man inte vill sitta låst i ett Abbonemang.

Ok, kul! När jag tittar på youtubefilem om Swephone slår han 08-123 45 67. När jag gör det blir det istället 08-123 456 7?
Mobilnummer typ 070-123 45 67 xx blir: 0701-23 45 67. Är det så för alla?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-04 00:59

Utförligare installationsanvisningar kommer i veckan, prio 1 var att få ut en första beta så folk kan börja ge feedback på dåliga översättningar och stavfel som man själv är för hemmablind för att se vid det här laget

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-04 07:31
Ursprungligen av Buckner:

Utförligare installationsanvisningar kommer i veckan, prio 1 var att få ut en första beta så folk kan börja ge feedback på dåliga översättningar och stavfel som man själv är för hemmablind för att se vid det här laget

Det låter ju lysande, och då kommer jag också att slippa alla stavfel
Och egentligen finns det ingen anledning att stressa för mig, telefonen fungerar ju bra som det är och jag är otroligt nöjd med den.

Men naturligtvis kommer den att bli ytterligare ett snäpp trevligare med SwePhone

När man skall göra detta steget går det bra att bara dra in mapparna och ersätta dem som finns i iPhonen

7. Navigera till /Applications
8. Ladda upp filerna från motsvarande sökväg och ersätt

Eller skall man gå in i varje mapp och endast skicka över de filerna som är dubletter?

Ursprungligen av iOberg:

När man skall göra detta steget går det bra att bara dra in mapparna och ersätta dem som finns i iPhonen

7. Navigera till /Applications
8. Ladda upp filerna från motsvarande sökväg och ersätt

Eller skall man gå in i varje mapp och endast skicka över de filerna som är dubletter?

Jag bytte ut mapparna rakt av, funkar kanon!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-04 06:27

Så länge det finns särskrivningar och felstavningar i SwePhone är det fullständigt ointressant.

Jag hittar en IP adress direkt under det nätverk jag kör - jag fyller i det i tex transmit, fetch osv

Jag kör: root:dottie

men kommer ändå inte in, vad är problemet?

port? 21 eller 22 eller vad?

Vad kan man göra fel. F*n det enda man vill är att kunna få skriva åäö minst.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-10-04 08:59
Ursprungligen av draags:

men kommer ändå inte in, vad är problemet?
port? 21 eller 22 eller vad?

SFTP är automatiskt port 22.

Jag får inte igång ordlistan trots att jag gjort exakt enligt anvisningarna. Det är bara den engelska ordlistan som dyker upp.

Hade "kb" installerat förut men tog bort det innan jag la in de svenska ordliste-filerna. Ändå är det bara engelsk ordbok.

Några tips på vad jag kan göra?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-04 11:24

Om ni installerat Kb hacket i installern så välj under Keyboard att slå på autocorrection, sen avinstallera Kb innan ni lägger in filerna från SwePhone.

Har ni "ryska" tangentbordshacket installerat sen tidigare så kommer det att fungera även efteråt med rättstavning.

Funkar perfekt, även om en del ordval är sådär, ska prova det lite mer.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-04 11:47

Sen åäö med ordlistan aktiverad är inte bästa vänner! Den kastar ut en rätt ofta från SMS programmet.

Vad står kb för?
Får en iphone i morgon eller på måndag förhoppningsvis, vet bara att den är upplåst och har svenska tecken, skulle som sagt vara bra om någon kunnig skulle kunna lägga upp en steg för steg anvisning för oss ej så insatta, i SSHa ,terminal sftp, root, och annat "mubojumbo" för så ser det ut, (för en "oinvigd" när man läser trådarna)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-04 13:14
Ursprungligen av applemagic:

Vad står kb för?

Kb är ett tangentbordshack som installeras via installationsprogramvaran installer som finns i upplåsta iPhones.

Olika nummerformateringar

Är det någon som kan berätta hur man ändrar i plistfilen så att t.e.x riktnummer här i Norrland finns med? Där jag bor är det 0910 men visas som 091-0.

Jag försökte gissa mig till detta när jag dubbelklickade på plistfilen.
Då startas den ett program som heter OmniOutliner. Vette rackarn vad det är för app? Vad ska man använda för program?
Hur som helst går det ej att spara filen i "plist" format då man gjort ändringarna (hur dom nu skall vara?)

Någon smart som orkar förklara?

Slutligen. Kan man uppdatera till Itunes 7.4.2 utan bekymmer med sin upplåsta, fungerande 1.0.2?. Fel tråd jag vet....

Senast redigerat 2007-10-05 00:46
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-04 22:29
Ursprungligen av skellefteroger:

Slutligen. Kan man uppdatera till Itunes 7.4.2 utan bekymmer med sin upplåsta, fungerande 1.0.2?. Fel tråd jag vet....

Jag låste upp min iPhone under iTunes 7.4.2 så jag tror inte det ska vara några problem, men man kan ju aldrig vara 100% säker...

Känns lite fånigt att göra om "Voicemail" till "Telesvar", visst kul med en SwePhone men hur svennigt låter det inte med Telesvar?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-04 13:34
Ursprungligen av wunderbaren:

Känns lite fånigt att göra om "Voicemail" till "Telesvar", visst kul med en SwePhone men hur svennigt låter det inte med Telesvar?

Och det är just därför man skippar menyerna.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-04 14:01
Ursprungligen av wunderbaren:

Känns lite fånigt att göra om "Voicemail" till "Telesvar", visst kul med en SwePhone men hur svennigt låter det inte med Telesvar?

Vad vill du att det skall stå då? Röstbrevlåda?

Ursprungligen av Jetwash:

Vad vill du att det skall stå då? Röstbrevlåda?

Nej, Voicemail? Som det ska stå, Voicemail låterbättre än Telesvar (välkommen tillbaka till 1980).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-04 14:10
Ursprungligen av wunderbaren:

Nej, Voicemail? Som det ska stå, Voicemail låterbättre än Telesvar (välkommen tillbaka till 1980).

Va? Fanns det telesvar 1980?

Frågan är också om de kommer att översätta Mail till E-post?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-04 15:08
Ursprungligen av Jetwash:

Frågan är också om de kommer att översätta Mail till E-post?

Om du tänker på att det står Mail i "docken" så är det väl så att programmet heter just Mail som på Mac. Så jag tror inte det kommer ändras. Fast i övriga menyer så kan jag tycka att e-post hade passat bättre.

Kan man se om det är kb hack i telefonen när man får den?

jag bara undrar hur citerar man ett innlägg aldrig kommit på det?
Jag kan ej klicka i citera boxen i snabbsvar?

Bevaka tråden