Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äventyr: Jakten på dom sista iPhone 1.02

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som ni vet är iPhone 1.02 fortfarande den sista modellen som går att aktivera och ta bort AT&T operatörsspärren på. Telefonerna är tillverkade v39 eller tidigare och alla nya telefoner som når butikerna är nu iPhone 1.1.1.

Det finns en liten, liten chans att man aldrig kommer kunna ta bort operatörsspärren på en 1.1.1 och klockan tickar - snart är alla 1.02:or sålda.

Det innebär att just nu pågår en gigantisk dammsugning av USA för att få tag i iPhone 1.02. Flera medlemmar här på forumet har varit eller befinner sig på andra sidan Atlanten nu och jag gissar att det inte bara är svenskar som är intresserade av iPhone - samma sak borde ju hända i våra grannländer, i hela Europa och kanske i hela världen.

Jag har själv försökt jaga in 1.02 telefoner och åker över igen i helgen för att hitta fler. Jakten är igång!

ja, jag är ju här, och här finns det 1.0.2 or

*leta saker som går att sälja*
Jag viiiilll haaaa!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 19:32

iPhone, vad fan e det?
E det bra?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 19:47

Ni som är ute och letar : Hittar ni fortfarande 1.02:or och isåfall vart ? Ska till Boston imorrn och planerar ett inköp men det vore tråkigt med en 1.1.1 Chansar ni bara och köper eller frågar ni efter 1.02?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-03 20:54

Jag skulle också vilja ha en rapport från boston, har en kompis som ska dit i morgon...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 20:56
Ursprungligen av akesson:

Jag skulle också vilja ha en rapport från boston, har en kompis som ska dit i morgon...

Då får den av oss som får besked först skriva här ! När kommer din polare fram till Boston?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-04 01:51
Ursprungligen av joniz:

Då får den av oss som får besked först skriva här ! När kommer din polare fram till Boston?

Han kommer fram i morgon men kommer inte kunna ge sig ut på telefonjakt förrän på lördag. Lämnar rapport så fort jag hört något från honom.

Meddela gärna om du lyckas hitta något ställe i Boston-området som har telefoner från vecka 38 kvar. Går utmärkt att utläsa ur serienumret på paketets baksida

Ursprungligen av akesson:

Han kommer fram i morgon men kommer inte kunna ge sig ut på telefonjakt förrän på lördag. Lämnar rapport så fort jag hört något från honom.

Meddela gärna om du lyckas hitta något ställe i Boston-området som har telefoner från vecka 38 kvar. Går utmärkt att utläsa ur serienumret på paketets baksida

Hur kommer det sig att alla är i Boston :)? Har också en kompis där som jagar. Apple store i Providence hade bara 1.1.1 :(.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-07 17:49
Ursprungligen av akesson:

Han kommer fram i morgon men kommer inte kunna ge sig ut på telefonjakt förrän på lördag. Lämnar rapport så fort jag hört något från honom.

Meddela gärna om du lyckas hitta något ställe i Boston-området som har telefoner från vecka 38 kvar. Går utmärkt att utläsa ur serienumret på paketets baksida

Var förbi Cambridgeside Mall Apple Store, telefonerna var i ett skåp bakom disken så jag kunde inte se serienumren. Ska försöka hitta någon liten AT&T butik i Maine istället.
Hur gick det för din polare?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 23:56

Björnström> Pm:a ett pris till mig på en telefon om du hittar några att plocka med hemmåt

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-04 09:47

Jag vill köpa. PM till mig om intresse finns!

sama här

PMa gärna mig också med pris om objekt hittas

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-06 23:15

Lägesrapport, tack.

  • Medlem
  • 2007-10-06 23:27

Jag har 1.0.2:or...
Kan hämtas omgående. Eller skickas förstås.

Det började ju bli svårt att får tag i dem redan i slutet av v.39.
Sjukt snabb logistik på AppleStore!

Det förekommer sanslös export av lurar nu. Träffade en kille som själv åkt mellan butiker och köpt ut fem i taget och skeppat iväg 500 st till Hong Kong på kort tid. Han var nervös över 1.1.1 nu...

Snacka om att Steve kommer att kunna presentera siffror på amazing försäljning i alla AppleStores. Att det sen är en totalt falsk bild av verklighetens efterfrågan på den amerikanska marknaden lär väl inte Wall Street tänka på...?

Att alla dessutom är tvångshänvisade till AppleStores och inte säljs via de gamla lojala återförsäljarna är en oerhört påverkande faktor till att just AS-butikerna får såna försäljningssiffror. Och en otroligt uppretande faktor för alla ÅF.

Ursprungligen av Palle:

Jag har 1.0.2:or...
Kan hämtas omgående. Eller skickas förstås.

Att alla dessutom är tvångshänvisade till AppleStores och inte säljs via de gamla lojala återförsäljarna är en oerhört påverkande faktor till att just AS-butikerna får såna försäljningssiffror. Och en otroligt uppretande faktor för alla ÅF.

Säljer du dina med moms på ditt företag http://www.powerpc.se/ ? Svensk garanti?

Tror MÅNGA söker efter en traditionell återförsäljare som säljer iPhone nämligen. Luktar succé!

  • Medlem
  • 2007-10-07 17:56
Ursprungligen av Björnström:

Säljer du dina med moms på ditt företag http://www.powerpc.se/ ? Svensk garanti?

Tror MÅNGA söker efter en traditionell återförsäljare som säljer iPhone nämligen. Luktar succé!

Tack för länken, Martin!
Vågar inte längre lägga in några såna här själv...O:-)

Njaa, jag har inte sålt några iPhones via PowerPC.
Det där är ju som du vet rätt känsligt. Svensk garanti är väl i princip omöjligt i praktiken. Vilken svensk köper en iPhone och kör den i Sverige utan att låsa upp den och därmed indirekt skapa garantiproblem...?

Däremot säljer jag redan nu tillbehör såsom i första hand Apple BT Headset.

Kanske jag bara kommer att sälja helt nya iPhones till kunder som är på väg till USA och vill ha en bra telefon när de är där borta...?
Då blir det i så fall rent företagsmäsisgt och med vanlig svensk moms.
Men de blir ju inte billiga för det.

Det kommer snart en tid då den är lanserad i Sverige. Då kan vi sälja dem som alla andra Apple-produkter med 49:- i vinst eller 218:- i vinst, om det är t ex en iMac det handlar om.
Att vara Apple ÅF var förr en ära som gav bröd för dagen.
Numer är det bara äran kvar och det är iofs inte dåligt det...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-07 01:54

För dem som inte har någon bekant som kan åka till USA och köpa iPhone 8GB med Firmware 1.0.2, så kan man köpa iPhones med 1.02:or på International-Orders för överkomligt pris. Ca 594 dollar + frakt.

Undra hur mycket de har bunkrat upp på deras lager med dessa 1.0.2:or? Har själv köpt en som är på väg. Och sett fler som skrivit i forumet om att de också köpt där.

Ursprungligen av Reisan:

För dem som inte har någon bekant som kan åka till USA och köpa iPhone 8GB med Firmware 1.0.2, så kan man köpa iPhones med 1.02:or på International-Orders för överkomligt pris. Ca 594 dollar + frakt.

Undra hur mycket de har bunkrat upp på deras lager med dessa 1.0.2:or? Har själv köpt en som är på väg. Och sett fler som skrivit i forumet om att de också köpt där.

Vad blir totalpriset med svensk moms och frakt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-07 18:25
Ursprungligen av Björnström:

Vad blir totalpriset med svensk moms och frakt?

Jag valde det billigaste fraktsättet de erbjöd, som var 116 dollar. Så slutsumman jag betala var ca 710 dollar, motsvarar ca 4600 svenska kronor.

594 dollar som International Orders säljer dessa iPhones för, är inklusive 8,25 procent skatt.

Edit: Ser nu att de har ändrat infon som stod ihop med produkten. Ingår nu ett internationellt adapter-kit. Och de anger även i texten att telefonen är "fully unlockable". Står inte längre vilken FW version.

Ursprungligen av Reisan:

Jag valde det billigaste fraktsättet de erbjöd, som var 116 dollar. Så slutsumman jag betala var ca 710 dollar, motsvarar ca 4600 svenska kronor.

594 dollar som International Orders säljer dessa iPhones för, är inklusive 8,25 procent skatt.

Jag gissar att paketet kommer förtullas och därmed blir priset 4600 x 1,25 = 5750kr inkl moms?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 06:11
Ursprungligen av Björnström:

Jag gissar att paketet kommer förtullas och därmed blir priset 4600 x 1,25 = 5750kr inkl moms?

Jag har inte handlat på det här viset förut. Kanske medföljer en räkning som lagts till när paketet passerat svenska gränser? Ska kolla om det står något om detta på International Orders sajt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 06:39
Ursprungligen av Björnström:

Jag gissar att paketet kommer förtullas och därmed blir priset 4600 x 1,25 = 5750kr inkl moms?

Kollat nu. Verkar som att jag kommer att debiteras ytterligare. Se saxad text från I-Os hemsida:

Duties and Taxes

You are responsible for all and any applicable duties and taxes in the destination country those are not included in your total from International-Orders.com , unless you chose to have all duties and taxes included on your order at checkout.

Price Quotes

Please note, you are responsible for custom duties, and domestic taxes, which are not included, unless you specifically request it at checkout.

Antar att det medföljer en räkning som tullen har lagt till när paketet anlänt i Sverige. Detta hade jag inte räknat med. Men detta får jag ju ta. Eftersom jag inte läst på...

  • Oregistrerad
  • 2007-10-08 20:59

Hej

Då fick du ett lugnande besked i en annan tråd Reisan förstår jag.

Hela USA dammsugs på iPhones av 1.0.2 versionen just nu.

/Edit: Admin har tagit bort reklaminlägg.

Vad är det man ska beställa då, en upplåst eller en "new"? Eller har ni bara 1.0.2or?

Apple i NC

Jag är i North Carolina och här finns en Applestore. Jag kan kolla om det finns där men vet inte vilka serienummer som gäller. Jag har själv 2 st 4 Gb men kan tänka mig att köpa åt någon med en viss f'örtjänst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-09 05:57
Ursprungligen av SenatorN:

Vad är det man ska beställa då, en upplåst eller en "new"? Eller har ni bara 1.0.2or?

Det finns båda delarna. Dvs, upplåst eller låst.

Ursprungligen av Reisan:

Det finns båda delarna. Dvs, upplåst eller låst.

Så man kan lita på att man får en 1.0.2 om man beställer en "Apple iPhone 8GB New"? Det blir förövrigt $771.96 med frakt, hur mycket mer kmr det kosta med moms och sånt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-09 06:19
Ursprungligen av SenatorN:

Så man kan lita på att man får en 1.0.2 om man beställer en "Apple iPhone 8GB New"? Det blir förövrigt $771.96 med frakt, hur mycket mer kmr det kosta med moms och sånt?

Ja, enligt dem så är det 1.02:or. De har bekräftat detta i andra trådar här på forumet. T ex i tråden USA-import. Och angående moms så har ingen behövt betala svensk moms. Så slutsumman du betalar är den summan du angett ovan. Jag får den jag beställt via dem idag.

Ursprungligen av Reisan:

Ja, enligt dem så är det 1.02:or. De har bekräftat detta i andra trådar här på forumet. T ex i tråden USA-import. Och angående moms så har ingen behövt betala svensk moms. Så slutsumman du betalar är den summan du angett ovan. Jag får den jag beställt via dem idag.

Ok, tack så mycket. Får ta och beställa idag då. Vilket är bästa betalsättet? Hur handlar man med google checkout? Jag har letat med vart hittar jag en upplåsningguide till windows?

Lite många frågor nu kanske

Bevaka tråden