Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ipod touch stöd för flash under safari?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

undrar om den har stöd för flash många barn spel siter har krav på flash

tex

www.miniclip.com
bbc.com

mm

mvh hanibal

Varken Safari i iPhone eller iPod touch stödjer flash.

Ursprungligen av Rickard A:

Varken Safari i iPhone eller iPod touch stödjer flash.

ok

tack

Mvh. hanibal

någon aning om varför? skulle vara jäkligt trevligt att lira nåt litet spel på tuchen jue!

Ursprungligen av rosen888:

någon aning om varför?

Jag tror Flash drar alldeles för mycket kräm och att det inte finns specialkretsar som kan accelerera det till skillnad från t.ex. mpeg4.

Det var rätt mycket diskussion om detta för ett tag sedan, då gällde det iPhone, men det är ju på ett ut, jag rekommenderar den som vill diskutera det att kolla in den här tråden:

Kan Apple sänka Flash med hjälp av iPhone?

Adobe har inte utvecklat en ipod/iphone version av flash.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-08 19:26

eller rättare sagt Apple ville inte ha flash pga. säkerhet? (Steve mumlade ju något sådant). Eller så ville inte Apple betala Adobe för att utveckla en (Kan ju tyckas rimligt på sätt o vis).

Ursprungligen av studiox:

eller rättare sagt Apple ville inte ha flash pga. säkerhet? (Steve mumlade ju något sådant). Eller så ville inte Apple betala Adobe för att utveckla en (Kan ju tyckas rimligt på sätt o vis).

Nä det stämmer inte riktigt.
Man ville inte ha tredjepartsprogram för att "At&T inte ville att hela deras nät skulle gå ner".
Man sa att iPhonen inte har någon flash för tillfället. Jag tror absolut att det jobbas på en flashplugin till iPhonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 20:00
  • Medlem
  • 2007-10-22 01:14

Jag undrar om uppdateringen kommer att fungera smärtfritt på iJailbreakade iPod Touch...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 19:43
Ursprungligen av Rodde:

Jag undrar om uppdateringen kommer att fungera smärtfritt på iJailbreakade iPod Touch...

Inget illa ment men självklart inte. Den kommer att brytas och dina installerad program kommer att försvinna tills dess att man jailbreakar nästa version och så kommer det att hålla på till febrauri då SDK kommer. Om SDK:t inte är tillräckligt bra kommer ju dock jailbreakandet att fortgå ändå...

svenska spel

Jag kommer inte in på mitt svenskaspel pga safari inte stödjer det. Några förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 19:39

jag läste ngnstans att det är på gång. Antingen i nästa version flash lite eller i vanliga flash...

google and ye shall find!

  • Medlem
  • 2007-10-27 20:09

flash för iPod/iPhone kommer ganska snart. Det är under utveckling

Länka gärna var du hittade det!

1
Bevaka tråden