Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

My first hands-on-experience

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-09 08:45

tack Gawy, det får bli en touch innan apple uppdaterar sin macbook pro igen

blir perfekt med wlan på jobbet och allt... kommer bräcka alla som sitter med sina nya sonyericssontelefoner i fikarummet

Ursprungligen av Gunn:

... kommer bräcka alla som sitter med sina nya sonyericssontelefoner i fikarummet

Lätt !
Satt förr och slösurfade på meningslösa wapsidor på min SE.
Att surfa med touchen är något helt annorlunda i jämförelse.

Surfningen funkar riktigt bra. Vissa tyngre sidor hänger ipodfunktionen och det finns ingen flash men annars helt perfekt.

Daniels, håll in o för ö och a för å och ä.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Daniels, håll in o för ö och a för å och ä.

Tack för infon, Johan.
Jag minns att jag läst om å ä ö i forumet, hur man fick fram dom, men hittade det först efter att jag hade skrivit inlägget från tocuhen.

går skitbra att surfa med touchen, gör det nu faktiskt. Den första "mobila" mojängen som man faktiskt VILL surfa med. Perfekt för lite casual i soffan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 20:58
Ursprungligen av freddefredde:

går skitbra att surfa med touchen, gör det nu faktiskt. Den första "mobila" mojängen som man faktiskt VILL surfa med. Perfekt för lite casual i soffan

Har jag helt fel om jag chansar på att du sitter där nu?

Bara lite saker jag märkt:
*Mina bokmärken "låste" sig tidigare idag pga. okänt fel. Dvs. då jag försökte klicka på ett bokmärke markerades det men öppnades inte. En omstart av touchen gjorde att det fungerade igen. Var lite frustrerande först då jag försökte ett antal gånger med att klicka :).

*Sidorna tar självklart ett tag att ladda men upplevelsen är mycket härlig. (webbsurfning)

*Baksidan flottas lätt men det var en sak jag redan visste, dock repades den mycket lättare än jag tidigare trott.

*Den tar ett tag att slå på om man stänger av den. Men väntar man på nå gott så....

*Musiken har stannat ett antal gånger under tiden jag webbsurfat för att sedan börja om på första spåret igen. Troligen har det krashat pga. någonting.

*Safari har krashat ett antal gånger men inget större bekymmer. Sidorna finns fortfarande kvar men behöver laddas om (dom är blanka).

*Lite irriterad över att man inte kan ta bort spår "on-the-go" för det har jag ofta haft behov av.

*On-the-go spellistan är också irriterande då jag inte hittat någon bra "sökfunktion", kanske har missat det men jag har fått sitta och leta från början av A till slutet (finns ingen lista till höger med bokstäver då man är i "redigera on-the-go spellista".

*En gång visades det att en sång spelades men det var INTE den som spelades. 100% säker...

*Mina album-covers försvinner ibland ut i tomma intet och ersätts med en "not" istället. Dom kommer tillbaka senare men inte under tiden låten spelas.

Senast redigerat 2007-10-09 19:51
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-09 19:05

"Lite irriterad över att man inte kan ta bort spår "on-the-go" för det har jag ofta velat."

Det ska väl gå? Har inte touch här och nu, men det är jag typ 100% säker på att man ska kunna. Numera kan man ju flytta låtarna i listan, så det vore ju konstigt om de har tagit bort funktionen att ta bort låtar (som man har kunnat sedan iPod G4).

Ursprungligen av Adzam 1:

"Lite irriterad över att man inte kan ta bort spår "on-the-go" för det har jag ofta velat."

Det ska väl gå? Har inte touch här och nu, men det är jag typ 100% säker på att man ska kunna. Numera kan man ju flytta låtarna i listan, så det vore ju konstigt om de har tagit bort funktionen att ta bort låtar (som man har kunnat sedan iPod G4).

Jo det kan man.
Klicka (peta?) på redigera bara.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jo det kan man.
Klicka (peta?) på redigera bara.

Jag menar inte "on-the-go" spellistan utan låtarna på iPodden som ligger i andra spellistor.
Skrev lite dåligt men "on-the-go" menar jag att jag ska kunna ta bort låtar från iPodden för att dom sedan ska tas bort från iTunes biblioteket.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-09 21:44

Aha! Då är ja me!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-09 23:16

@Gawy: De flesta av krascherna och sådär kommer antagligen att lösas i framtida uppdateringar, de testar ju saker själva men för säkerhets skull kan du ju rapportera in om det händer ngt sådan igen...

ang. on-the-go spellistan, går det inte att dra fingret längs högra sidan (som i iPod touch - guided tour" videon och därmed scrolla mellan bokstäverna?

Ursprungligen av jezpas:

ang. on-the-go spellistan, går det inte att dra fingret längs högra sidan (som i iPod touch - guided tour" videon och därmed scrolla mellan bokstäverna?

Nej, den "listan" finns inte där i "on-the-go" spellistans redigeringsmeny.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-10 00:12

fråga tuaw?

Varför finns egentligen möjligheten att radera videos "on the go"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-10 20:56

är väl egentligen lite onödigt att kunna radera filer direkt från ipoden kan jag tycka eftersom man ändå måste in i itunes för att lägga till filer i det utrymme som man "skapat" genom att tömma lite...

Det var precis så jag tänkte.
Det hade ju varit en sak om man kunde ladda ner och spara saker direkt till iPoden. Fast man kan ju i och för sig ladda ner från iTMS.

HIttade ingen annan passande tråd att uttrycka en negativ sak med tocuhen.
F*n vad irriterande det är att minsta tid för autolåset är 1 min. Har inträffat flera gånger att man lagt ner den i fickan efter t ex bytt låt, och helt plötsligt byts låt igen.

Saknar verkligen knapp(?)låset som fanns på min Nano.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-11 22:57

Det är ju meningen att du ska trycka på knappen på ovansidan då! Exakt samma sak som du gjorde med din nano, men nu trycker du istället för att dra.

Ursprungligen av Adzam 1:

Det är ju meningen att du ska trycka på knappen på ovansidan då! Exakt samma sak som du gjorde med din nano, men nu trycker du istället för att dra.

Lol !
Jag trodde bara att den knappen var till för avstängning, inte låsning.
Tusen tack grabben

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-12 17:58

Du håller in för avstängning, men det visste du nog redan.

Ursprungligen av Adzam 1:

Du håller in för avstängning, men det visste du nog redan.

1+1

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-12 22:58

Haha när jag "stängt av" min har jag bara pausat musiken och sen tyckt snabbt som när man låser. Testade att hålla länge men jag hade väl för bråttom. Kanske därför det drog så mycket batteri då.

Bevaka tråden