Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Auto login på nätverk?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På skolan ( KTH ) finns det wifi i princip överallt men man måste logga in på en sida via safari varje gång den tappat nätverket, finns det nått app som kan göra detta automatiskt?

Jag testade Devicescape connect idag men det fick jag inte att fungera på något sätt.

Har samma problem. Dock på LiU, några förslag?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-14 10:46
Ursprungligen av antemannen:

Har samma problem. Dock på LiU, några förslag?

Lyckas du få Itunes att funka när du är uppkopplad via LIU nätet?
Jag lyckas inte med det...

Stod lite intressant om det här på hackint0sh tydligen någon som gjort ett program för att logga in på Marquette University

Inte en helt perfekt lösning men det verkar vara det enklaste som finns tillgängligt för tillfället, borde komma någon smidigare lösning snart men så länge fungerar det ju..

Var lite fräck och gjorde om programmet från thebetaplace till ett LiU logon program som loggar in en på netlogon när man öppnar det. Måste ändra till sitt eget användarnamn och lösen i connect.sh för att kunna logga in.

En annan sak som jag inte orkat fixa är att programmet inte accepterar certifikatet för netlogon sidan så man måste först gå in på vilken sida som helst i Safari för att få upp netlogon sidan och acceptera certifikatet men efter det ska det bara vara att köra programmet, jag vet, inte direkt smidigt men man slipper iaf skriva in sitt lösen varje gång. Dessutom tror jag certifikatet gäller i en dag eller så också.

http://85.8.1.220/dump/netlogon_liu.zip

Ska försöka skriva något eget när jag väl fått igång kompilatorn så jag kan göra egna program.

Ursprungligen av tharkun:

Stod lite intressant om det här på hackint0sh tydligen någon som gjort ett program för att logga in på Marquette University

Inte en helt perfekt lösning men det verkar vara det enklaste som finns tillgängligt för tillfället, borde komma någon smidigare lösning snart men så länge fungerar det ju..

Var lite fräck och gjorde om programmet från thebetaplace till ett LiU logon program som loggar in en på netlogon när man öppnar det. Måste ändra till sitt eget användarnamn och lösen i connect.sh för att kunna logga in.

En annan sak som jag inte orkat fixa är att programmet inte accepterar certifikatet för netlogon sidan så man måste först gå in på vilken sida som helst i Safari för att få upp netlogon sidan och acceptera certifikatet men efter det ska det bara vara att köra programmet, jag vet, inte direkt smidigt men man slipper iaf skriva in sitt lösen varje gång. Dessutom tror jag certifikatet gäller i en dag eller så också.

http://85.8.1.220/dump/netlogon_liu.zip

Ska försöka skriva något eget när jag väl fått igång kompilatorn så jag kan göra egna program.

Kalas! Det blir till att testa det på campus imorgon!

Någon som har fått det att fungera?

Fungerar om jag kör connect.sh i MobileTerminal men får det inte att fungera genom att trycka på loginknappen. Hur ska man chmod:a WirelessLogin.app för att få det att fungera? Har kört chmod +x WirelessLogin.app.

Kopierade över WirelessLogin.app till /Applications med iBrickr.

Finns lite enklare alternativ nu, skickade in login sidan till LiU till devicescape och dom fixade det på några dagar bara. Så nu är det bara att fixa devicescape och logga in riktigt smidigt.

Riktigt nöjd med hur snabbt dom fixade det och det fungerade direkt också, rekomenderar att skicka in request om det är något ställe ni vill logga in på.

http://www.devicescape.com/

Det ni snackar om, skulle det gå att lösa vart man än är? Att den hela tiden försöker ansluta till antingen öppna nätverk av sig själv eller nätverk man en gång varit ansluten till.
Om man tänker sig situationer på stan, kaféer etc där man lyckats koppla upp sig kors och tvärs.
Är det vad ni är ute efter?

1
Bevaka tråden