Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgraderade till 1.1.1 precis!

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-15 23:10

Bravo wunderbaren. Var lite orolig för dig. Berätta mer! Överväger du att försöka låsa upp den snart?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-15 22:35

Har en iphone 1,02 upplåst m anysim eller iunlock men har 2 ipsf licenser kvar som jag inte andvänt kan jag köra ipsf och sen uppgradera firmware utan problem.

har nu också uppgraderat min telefon, och för mig funkar det också att ringa.

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-16 00:00

Du säger att Svensk tangentbord fungerar svinbra.
Men hur är det med svenska ordlistan...? Den är inte existerande antar jag? Så den ordföreslår engelska ord hela tiden.

Ursprungligen av soft:

Du säger att Svensk tangentbord fungerar svinbra.
Men hur är det med svenska ordlistan...? Den är inte existerande antar jag? Så den ordföreslår engelska ord hela tiden.

Nej, den aktiverar den svenska ordlistan med. Men den svenska ordlistan är tom på iPhone v 1.1.1 så den föreslår ingenting i början. Min har börjat att föreslå en hel del ord nu dock efter ett par dagar.

Mvh,

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 09:02

Varför uppgraderar man en iPhone till 1.1.1 om man inte kan ringa på den?

Ah, titta en tjock ipod touch, så bra.

Ursprungligen av bonq:

Varför uppgraderar man en iPhone till 1.1.1 om man inte kan ringa på den?

Ah, titta en tjock ipod touch, så bra.

Med tanke på att jag har 3 som operatör mer än ett år framöver så är det skitsamma för mig, ska ändå köpa en iPhone när den kommer till Sverige.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 09:26

Aha....surt

Vad har du den till öht då? Borde det inte vara smartare att sälja den och köpa dig en touch?

Ursprungligen av bonq:

Aha....surt

Vad har du den till öht då? Borde det inte vara smartare att sälja den och köpa dig en touch?

Jag ska alltså sälja min iPhone (använd, köptes när den kom ut) och köpa mig en ny iPod touch? Kommer säkerligen få lägga till en slant. Det var det mest idiotiska förslaget hittils

Vad är det som är smartare i att köpa en IPod touch?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 09:46

För du antagligen kunde fått mer för din iPhone än vad en touch kostar (om den inte varit låst nu då).

En touch är mindre och har mer minne, räcker det som "smartare"?

Ursprungligen av bonq:

För du antagligen kunde fått mer för din iPhone än vad en touch kostar (om den inte varit låst nu då).

En touch är mindre och har mer minne, räcker det som "smartare"?

Nej, vadå tyngre? Jag tror jag orkar bära på en iPhone i jackan. iPhonen kan så mycket mer, Touchen har ju inte ens högtalare!

Klarar mig bra med 8 GB minne.

Jag har också uppgraderat till 1.1.1 nu men har två frågor:

1. Kan man ändra APN nånstans?

2. Hur får man svenska veckodagar, tangentbord etc.? Utan att behöva ha OS X på svenska...

Uppdatera till 1.1.1

Jag har en iPhone med firmware 1.0.2 som är innhandlad på en applestore i L.A den 26 sep/2007 enl. kvitto. Och enligt säljaren upplåst med Anysim, så den stora frågan är?

1.Kan jag uppdatera till firmware 1.1.1

2.Med vilken metod i så fall

3.Kommer man kunna ringa med den och installera tredjeparts program som med 1.0.2

Samt är det någon som vet om det går att ändra volymen på väckningslarm i firmware 1.1.1

Lite jobbigt med fullt ös på larmet kl 04.30 på morgonen:mad:

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-10-16 10:21

iPod touch är jävligt seg och tråkig om man en gång använt en iPhone.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-10-16 10:47
Ursprungligen av EJ:

iPod touch är jävligt seg och tråkig om man en gång använt en iPhone.

Va!? Är detta sant. Är det prestandaskillnader i dessa båda apparater? Någon mer som kan bekräfta eller dementera?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-16 12:16
Ursprungligen av Spooky:

Va!? Är detta sant. Är det prestandaskillnader i dessa båda apparater? Någon mer som kan bekräfta eller dementera?

Detta stämmer inte. Anvädarupplevelsen är exakt densamma.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 13:23
Citat:

Spooky skrev:
Va!? Är detta sant. Är det prestandaskillnader i dessa båda apparater? Någon mer som kan bekräfta eller dementera?

Det är exakt samma maskin förutom telefondelen och kameran typ så det där är skitsnack.

Ursprungligen av bonq:

Det är exakt samma maskin förutom telefondelen och kameran typ så det där är skitsnack.

Och Bluetooth och högtalare också..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 14:11
Ursprungligen av EJ:

iPod touch är jävligt seg och tråkig om man en gång använt en iPhone.

Nej, upprinnelsen va följande uttalande, alltså mjukvara. Bara att vi konstaterade att det iphonen är en touch + mobil, kamera, bluetooth och högtalare. Eller tvärt om då.

Ursprungligen av wunderbaren:

Status: Aktiverad
Upplåst mot operatörer: Nej

Jag var så himla nyfiken på 1.1.1, och när iNdependence släppte aktiveringen till den så var jag tvungen, visst jag förstörde nog hela operatörslåsningen för ett bra tag framöver och jag kan inte ringa med den, men det spelar ingen roll, för nu har jag allt jag vill ha;

- Riktigt riktigt bra svenskt tangenbord, funkar skitsmidigt när man väl lärt sig
- iTunes Store
- TV-ut på iPoden
- Mycket högre volym (märkbart)
- Snabbare åtkomst till iPoden när man surfar
- Man kan äntligen surfa och lyssna på musik samtidigt

Man ska notera att alla veckodagarna är på svenska, samt tangenbordet då.

Fråga gärna om 1.1.1 så svarar jag

UPDATE: Har hittat en "svensk" bugg i tangentbordet, där det ska stå "enter" står det istället "tillbaka".

Musiken man köper i iTunes WiFi Store, som man sen för över till iTunes hamnar i en spellista som heter "Inköp på iPhone".

Hur fick du allt på svenska utan att lägga in SwePhone? Har precis uppdaterat till 1.1.1 och låst upp med iPhoneSimFree men som default är det varken svenskt tangentbord eller översatta applikationer.

Ursprungligen av Anamorphic:

Hur fick du allt på svenska utan att lägga in SwePhone? Har precis uppdaterat till 1.1.1 och låst upp med iPhoneSimFree men som default är det varken svenskt tangentbord eller översatta applikationer.

Som jag skrev tidigare, en del svenska översättningar följde med i uppdateringen, jag har svenskt tangentbord, svenska veckodagar och lite andra småord här och där, jag har inte gjort några inställningar för det, eller några hack för den delen.

Ursprungligen av Anamorphic:

Hur fick du allt på svenska utan att lägga in SwePhone? Har precis uppdaterat till 1.1.1 och låst upp med iPhoneSimFree men som default är det varken svenskt tangentbord eller översatta applikationer.

Funkar allt efter uppdateringen från 1.0.2 till 1.1.1?
Hur är batteritiden med nya uppdateringen?
Har läst att nya uppdateringen dra betydligt mer batteri en tidigare uppdatering.
Med andra ord så kommer det troligen en ny uppdatering inom kort och då är frågan om man ska vänta på denna eller måsta man köra 1.1.1 innan man kan gå vidare till senaste versionen.

Hmmm. Jag har inte veckodagar, och för mig fungerar inte dubbeltryck på space. Skumt. Nån idé? Kan det spela någon roll att kb var installerat innan uppgraderingen?

Ursprungligen av diskonto:

Hmmm. Jag har inte veckodagar, och för mig fungerar inte dubbeltryck på space. Skumt. Nån idé? Kan det spela någon roll att kb var installerat innan uppgraderingen?

Att trycka på mellanslag två gånger tycks inte funka för mig heller, skumt, men allt annat verkar funka.

Det är precis samma maskin förutom det, det, det, det och det...

Man skulle kunna säga att det inte alls är samma maskin.
Eller att det är helt olika maskiner med den här, den här, den här, den här, den här och den här gemensamma nämnaren...

=P

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 13:52
Ursprungligen av RockyMontana:

Det är precis samma maskin förutom det, det, det, det och det...

Man skulle kunna säga att det inte alls är samma maskin.
Eller att det är helt olika maskiner med den här, den här, den här, den här, den här och den här gemensamma nämnaren...

=P

Nu pratade vi om snabbheten i mjukvaran och den är precis den samma.

Nä, ni pratade om hårdvara och funktioner också ju...
Bluetooth och högtalare är ganska hård vara så vitt jag vet iallafall.

Frågan var:
Är det prestandaskillnader i dessa båda apparater? Någon mer som kan bekräfta eller dementera?

och det kan väl uppfattas olika men jag uppfattar det som hårdvara då prestandan oftast kräver hårdvara..

Ursprungligen av wunderbaren:

Är det prestandaskillnader i dessa båda apparater? Någon mer som kan bekräfta eller dementera?

Jag har inte upplevt någon större skillnad i prestanda. Jag har inte gjort några direkt tester, men upplevelsen är i alla fall inte att det skulle vara någon skillnad.

(Angående iPhone vs iPod touch så har jag tagit upp lite skillnader här. Det kan låta obetydligt, men högtalaren på iPhone kan man sakna rätt mycket på iPod touch. Och fjärrkontrollen på sladden är genialt enkel, även om man bara använder den för iPod-delen av iPhone.)

Jaja, släpp det nu va...
Vi kan väl ena oss om att prestanda är både hård- och mjukvara...

Bevaka tråden