Jag vet inte, jag tror det. Läste två guider idag innan jag unlockade min där dom bytt ut AnySIM v.1.02 mot Ericas nu senaste dagarna pga att den ska vara "snällare". Vet inte om Unlock.App finns i olika releaser eller inte.
Jag kan berätta lite om mina erfarenheter med iNdependence v.1.2.3 och AnySIM 1.1 som jag hade idag (skrev om detta i ngn annan tråd oxå).
Jag hade en virgin 1.02 nalle, dvs med 1.02 firmware från fabrik, helt orörd sedan tidigare.
Jag följde guiden för iNdependence till punkt och pricka. Allting gick utmärkt fram till jag uppgraderat telefonen till 1.1.1 och skulle aktivera den igen. iNdependence failar då med med “Unable to jailbreak” efter en liten stund, och efter det är telefonen typ kvaddad.
iNdependence vägrar därefter röra den, då den hamnar i ngn sorts v1.1.1-låsning och man måste köra om hela baletten med att downgrada till v.1.02, köra om activate/jailbreak osv osv.
Gjorde om detta 2 ggr (nedgraderade till 1.02 / activate / jailbreak / pre-firmware / upgrade till 1.1.1) och därefter försöka göra en Activate igen, men iNdependence kraschade på samma ställe hela tiden.
Till slut gav jag upp och nöjde mig med att ligga kvar på v.1.02 och använde nya AnySIM v.1.1 och körde unlocken med den. Funkade fint även på v.1.02 men det var ju tyvärr inte riktigt vad man ville uppnå.