Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 22:32

<-- detta står det när jag försöker, jag förstår inte vad felet är. Telefonen ska ju inte vara i restore-läge eller. Det gick när jag skulle göra till 1.0.2, varför går det inte nu?

Ursprungligen av joakimd:

<-- detta står det när jag försöker, jag förstår inte vad felet är. Telefonen ska ju inte vara i restore-läge eller. Det gick när jag skulle göra till 1.0.2, varför går det inte nu?

Detta hände mig också.
täng av programmet ta och plocka bort luren från dockan.
Sätt tillbaka luren i dockan och kör igång programmet.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 22:35
Ursprungligen av heiko:

Detta hände mig också.
täng av programmet ta och plocka bort luren från dockan.
Sätt tillbaka luren i dockan och kör igång programmet.

Samma fel.

Ursprungligen av joakimd:

Samma fel.

Är iTunes nerstängt inkl. iTunes helper?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 22:41
Ursprungligen av heiko:

Är iTunes nerstängt inkl. iTunes helper?

Ja, asså. Det gick ju till 1.0.2.. så jag undrar vad felet är. Irriterande som fan. Nu sitter jag här med en Iphone som jag säkert aldrig kommer att kunna använda. Surt.

När du gjorde om din.. fanns bakgrundsbilden, och var namnet på enheten, samma som du hade innan du uppdaterade till 1.1.1?

Ursprungligen av joakimd:

Ja, asså. Det gick ju till 1.0.2.. så jag undrar vad felet är. Irriterande som fan. Nu sitter jag här med en Iphone som jag säkert aldrig kommer att kunna använda. Surt.

När du gjorde om din.. fanns bakgrundsbilden, och var namnet på enheten, samma som du hade innan du uppdaterade till 1.1.1?

Jag tror inte du behöver vara orolig för dett men jag förstår din frustration.

Nej, den var helt ren
Om du prova med at blåsa om den.
Har du provat detta?
Om du fortfarande inte bör du nog också kontakta supporten där du köpt licensen.
Här är mailadressen om du inte redan fått ett mail ifrån dem.
mobiservsolutions (at) gmail.com

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 22:47
Ursprungligen av heiko:

Jag tror inte du behöver vara orolig för dett men jag förstår din frustration.

Nej, den var helt ren
Om du prova med at blåsa om den.
Har du provat detta?
Om du fortfarande inte bör du nog också kontakta supporten där du köpt licensen.
Här är mailadressen om du inte redan fått ett mail ifrån dem.
mobiservsolutions (at) gmail.com

Nej, hur blåser man om den? Det bästa vore om jag typ kunde göra om den helt och hållet, något ligger fortfarande och spökar.

Btw, du kan inte PM;a över din MSN? Kanske lättare om vi snackar där. Jag uppskattar dessutom din hjälp.

Ursprungligen av joakimd:

Nej, hur blåser man om den? Det bästa vore om jag typ kunde göra om den helt och hållet, något ligger fortfarande och spökar.

Btw, du kan inte PM;a över din MSN? Kanske lättare om vi snackar där. Jag uppskattar dessutom din hjälp.

Skickat...

Nu var det helt plötsligt helt grön på Dev Teams hemsida http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Main_Page

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-18 00:30

Såg också det.

Ursprungligen av Jacob Tallberg:

Nu var det helt plötsligt helt grön på Dev Teams hemsida http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Main_Page

Såg också det idag, och det jag undrar är om det är någon som har lyckats med det, och om det finns någon bra guide på de hela?

Jag har själv en 1.1.1 obruten förpackning så den ska man alltså kunna låsa nu utan problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 08:32
Ursprungligen av LinusE:

Jag har själv en 1.1.1 obruten förpackning så den ska man alltså kunna låsa nu utan problem?

Jag tror den redan är låst som den är, så är det så du vill ha den behöver du egentligen inte göra så mkt

Ursprungligen av LinusE:

Såg också det idag, och det jag undrar är om det är någon som har lyckats med det, och om det finns någon bra guide på de hela?

Jag har själv en 1.1.1 obruten förpackning så den ska man alltså kunna låsa nu utan problem?

Jag låste upp en 1.1.1 out of the box igår utan problem med independence och anysim 1.1.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-18 10:36

Okey

Ursprungligen av phindus:

Jag låste upp en 1.1.1 out of the box igår utan problem med independence och anysim 1.1.

Okey, tack!

Någon som sitter på någon super guide, eller är det hjälpen i iNdependence 1.2.3 som man bara ska följa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 00:06

Kommer att få hem min Iphone i mitten på november, och kommer med stor sannolikhet att få en 1.1.1, har suttit o surfat rundor idag o försökt förstå hur långt dom kommit med unlock, aktivera, jailbreak o så till dom... Såg att dom nog lyckats knäcka unlock på en 1.1.1 from the box idag...

Någon som fått en 1.1.1 från fabrik att fungera att ringa/youtube/sms/etc i sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 09:09

Om jag använder independence för att jailbreaka min iPhone, kan det då bli problem med kommande uppdateringar från Apple?

Anledningen att jag undrar är att jag läser överallt att det är själva upplåsningen av operatörsspärren som ger problem med uppdateringar (undantaget iPhoneSimFree). Det tolkar jag som att independence fungerar genom uppdateringarna, utan problem.

Men jag kanske har missat något?

När det kommer till kritan handlar det väl om exakt vad som ingår i respektive Apple-uppdatering, och vilka filer som skrivs över/tas bort. Det här har jag läst väldigt lite om, men det känns väldigt relevant.

Är det någon som vet hur uppdateringarna fungerar? Rensar de bort allt på telefonen, utom personliga inställningar, och installerar rubbet på nytt -- eller låter dem egna samt modifierade filer vara kvar? Länkar till mer info efterlyses!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-18 13:19

Hm, någon som kan förklara hur jag går ner till 1.0.2 från 1.1.1? Jag kommer ej åt Itunes då den ber att jag ska skriva in en kod när jag ansluter enheten.

Ursprungligen av joakimd:

Hm, någon som kan förklara hur jag går ner till 1.0.2 från 1.1.1? Jag kommer ej åt Itunes då den ber att jag ska skriva in en kod när jag ansluter enheten.

Hjälpen i iNdependence beskriver ganska bra hur du skall nedgradera men den baseras ju delvis på iTunes (vilket alla sätt gör). Ber iTunes dig att skriva in en kod?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-18 15:02

Skit samma, Phindus. Jag följer guide http://www.freeouriphones.com/MacTutorial.html och skall bara installera SIM på datorn. Men det går inte. Rätt IP-adress är det (192.168.1.33) och lösenordet, dottie, skriver jag också in. Men ändå får jag bilden nedan:

Någon som sitter på en lösning?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-18 15:42
Ursprungligen av joakimd:

Skit samma, Phindus. Jag följer guide http://www.freeouriphones.com/MacTutorial.html och skall bara installera SIM på datorn. Men det går inte. Rätt IP-adress är det (192.168.1.33) och lösenordet, dottie, skriver jag också in. Men ändå får jag bilden nedan:

Någon som sitter på en lösning?

Testa "alpine" och inte "dottie" som lösenord. Har läst någonstans att iNdependence kör med det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 15:42
Ursprungligen av joakimd:

Skit samma, Phindus. Jag följer guide http://www.freeouriphones.com/MacTutorial.html och skall bara installera SIM på datorn. Men det går inte. Rätt IP-adress är det (192.168.1.33) och lösenordet, dottie, skriver jag också in. Men ändå får jag bilden nedan:

Någon som sitter på en lösning?

Kör med lösenordet "alpine" så kanske det fungerar....

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-18 15:50
Ursprungligen av jonis76:

Kör med lösenordet "alpine" så kanske det fungerar....

var tvungen och ordna det med Cyberduck istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 13:28

Ska jag uppgradera från 1.02 till 1.1.1 eller ska jag vänta?

Ska jag uppgradera från 1.02 till 1.1.1 eller ska jag vänta? Använde tidigare iUnlock-guiden och SwePhone för svenska menyer.

Har läst igenom de sista sidorna i denna tråd och sitter och funderar på vilket sätt jag ska göra det här?

  • Köpa IFSF-licens som både låser upp operatörsspärren och ger mig internationell meny (svenska menyer) och följa deras guide på freeOuriPhones dot com

Eller...

  • använda någon av de fria upplåsningsguiderna på nätet och sedan använda senaste SwePhone-paketet för FW 1.1.1

Eller...

  • Ska jag vänta lite till?

Senast redigerat 2007-10-20 13:53

Jag har en iPhone med firmware 1.0.2 som är innhandlad på en applestore i L.A den 26 sep/2007 enl. kvitto. Och enligt säljaren upplåst med Anysim, så den stora frågan är?

1.Kan jag uppdatera till firmware 1.1.1

2.Med vilken metod i så fall

3.Kommer man kunna ringa med den och installera tredjeparts program som med 1.0.2

Samt är det någon som vet om det går att ändra volymen på väckningslarm i firmware 1.1.1

Lite jobbigt med fullt ös på larmet kl 04.30 på morgonen

Skrev jag i en anna tråd:tveksam:
Men då svarade "bonq"
Du kan inte uppgradera och sen låsa upp den ännu???:confused:

Ursprungligen av applemagic:

Jag har en iPhone med firmware 1.0.2 som är innhandlad på en applestore i L.A den 26 sep/2007 enl. kvitto. Och enligt säljaren upplåst med Anysim, så den stora frågan är?

1.Kan jag uppdatera till firmware 1.1.1

2.Med vilken metod i så fall

3.Kommer man kunna ringa med den och installera tredjeparts program som med 1.0.2

Samt är det någon som vet om det går att ändra volymen på väckningslarm i firmware 1.1.1

Lite jobbigt med fullt ös på larmet kl 04.30 på morgonen

Skrev jag i en anna tråd:tveksam:
Men då svarade "bonq"
Du kan inte uppgradera och sen låsa upp den ännu???:confused:

Uppdaterar du den så blir den brickad. Anysim 1.0.x låste upp simlåset på ett fult sätt vilket resulterar i ett korrupt basband om du uppdaterar. Du måste antingen använda IPSF eller gör en full återställning, vilket inte är det enklaste.

Ok. Min iPhone är fast i Recovery Mode. Har firmware 1.0.2 och kan inte återställa den mha iTunes. Kan inte ens uppdatera till 1.1.1 i iTunes (den klagar på okänt fel (6) och (1611). iNdependence kommer inte åt den heller då den är i Recovery Mode hela tiden...

Någon som har något magiskt tips??

Ursprungligen av johan_fbg:

Ok. Min iPhone är fast i Recovery Mode. Har firmware 1.0.2 och kan inte återställa den mha iTunes. Kan inte ens uppdatera till 1.1.1 i iTunes (den klagar på okänt fel (6) och (1611). iNdependence kommer inte åt den heller då den är i Recovery Mode hela tiden...

Någon som har något magiskt tips??

Samma sak hände mig, men jag lyckades faktist med följande:

http://iphone.nullriver.com/beta/endless_reboot

Ursprungligen av wunderbaren:

Samma sak hände mig, men jag lyckades faktist med följande:

http://iphone.nullriver.com/beta/endless_reboot

Har lyckats att få ur den ur Recovery Mode nu. Har aktiverat 1.0.1 och jailbreakat 1.0.1, installerat SSH och gjort Pre-upgrade. Däremot vill iTunes INTE uppdatera min iPhone till 1.1.1, den hänvisar till det okända felet 1611 igen. Har även testat att ladda ner firmware 1.1.1 och försökt installera manuellt men problemet kvarstår. Efter varje försök låser sig telefonen och man får återställa den i iTunes.

Kan det vara iTunes som är korrupt eller ligger problemet i iPhone tror ni?

Vilken iTunes har du? Den nyaste iTunes är lite jobbigare än dom tidigare tydligen.

Jag hade först 7.4 men när det inte fungerade uppdaterade jag till 7.4.2 men det var samma fel. Ska jag nedgradera till ngt lägre än 7.4??

Jag har iTunes 7.3 och det fungerar perfekt.

Bevaka tråden