Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPhone Wiki Dev skriver att en gratis upplåsning kommer.

"Message from netkas Oct 11th 7:20 A.M. GMT :

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=10688

"We got secpack from 1.1.1, free unlock cooming soon. we got secpack, so free unlock of 1.1.1 coming soon

Dunno right now about bricked iphones, but i guess we can reflash them now and back to working state.

So, wait a bit and don't use freak ipsf. "

so don't spend your money paying an IPSF license ..

Retrieved from "http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Un..."

Ursprungligen av wunderbaren:

iPhone Wiki Dev skriver att en gratis upplåsning kommer.

"Message from netkas Oct 11th 7:20 A.M. GMT :

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=10688

"We got secpack from 1.1.1, free unlock cooming soon. we got secpack, so free unlock of 1.1.1 coming soon

Dunno right now about bricked iphones, but i guess we can reflash them now and back to working state.

So, wait a bit and don't use freak ipsf. "

so don't spend your money paying an IPSF license ..

Retrieved from "http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Un..."

Perfekt! Tror ändå det är bra för iFun att det finns en telefon som följer iPhoneSimFree-spåret parallellt med det fria alternativet. Då kan dom ju testa alla nya versioner fortlöpande och ha tillgång bäst information.

Det blev väldigt grönt på iPhone Dev Wiki för en liten stund sedan.

Nära som bara den nu.

Hurrah - rah - rah - rah !

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-11 12:22

Som jag förstår så menar IPSF alla som har uppgraderat till 1.1.1 från 1.0.2 måste nergradera till 1.0.2 först. Installera SimFree 1.6 med Apptapp installer. Registrera ditt riktiga IMEI på deras server, kostar ca $75, sen kan du köra SimFree 1.6 som installerar nya baseband firmware 04.01.13_G. När du väl har gjort det kan använda vilket sim kort som helst och uppgradera till 1.1.1 igen.

Du kan installera 1.1.1 igen eftersom 1.1.1 ser att du redan har det nyaste baseband firmware 04.01.13_G.

//Rob

Jag trodde alla 1.1.1-diskussioner skulle hålla i den andra tråden som blev ihopslagen?

  • Medlem
  • 2007-10-11 12:34

jag har en kontakt i USA som sitter och väntar på att köpa en iphone till med 1.1.1 och sedan skicka till Sverige. Frakten ska ta 2-3 dagar, så jag kan nu med hjälp av iunlocksim låsa upp 1.1.1? Vill bara bekräfta, för en kompis till med säger att det endast går för dom som redan aktiverat sin telefon med AT, har själv inte haft någon tid att läsa så ursäkta...

Ursprungligen av JGG:

jag har en kontakt i USA som sitter och väntar på att köpa en iphone till med 1.1.1 och sedan skicka till Sverige. Frakten ska ta 2-3 dagar, så jag kan nu med hjälp av iunlocksim låsa upp 1.1.1? Vill bara bekräfta, för en kompis till med säger att det endast går för dom som redan aktiverat sin telefon med AT, har själv inte haft någon tid att läsa så ursäkta...

Ja det går, men du måste nergradera telefonen först, till 1.0.2. Men ja, tekniskt sett så går det.

Ursprungligen av RockyMontana:

Jag trodde alla 1.1.1-diskussioner skulle hålla i den andra tråden som blev ihopslagen?

Det var min tanke, men mr Björnström verkar inte hålla med...

Än så länge är det inte säkert att om man använt anysim på en 1.0.2 om man kan uppgradera och låsa upp med DevTeams 1.1.1 unlock.

Sheriffen sæger ju att han inte hinner läsa allt som sker här, så det är nog den enkla förklaringen...

Slå ihop dem vettja?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-11 16:51

Ja men Björnström själv startade den här tråden.

//Rob

Ursprungligen av RockyMontana:

Sheriffen sæger ju att han inte hinner läsa allt som sker här, så det är nog den enkla förklaringen...

Slå ihop dem vettja?

Jo, och så tyckte han att just detta var en större nyhet värd en egen tråd sa han till mig. Men nu har den fått haft sin glansdag och jag slog nyss ihop hans tråd med denna tråd.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 17:30

Någon som provat flasha ner basebandet?
Finns det en guide på sidan? (hittade den inte)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-12 20:50
Ursprungligen av iOberg:

Någon som provat flasha ner basebandet?
Finns det en guide på sidan? (hittade den inte)

Du kan prova på TUAWs sida.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 21:57

Men om man köper en 1.1.1 idag. Kommer man kunna (med normal kunskap) hacka telefonen till brukbart skick? Vilken teknik är det som gäller? Är det först till 1.0.2, och sen köra som förut med iUnlock/anySIM?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-13 16:04

Bumpar denna tråden och frågar lite samma sak. Trots att 1.1.1 ska vara hackat och fungera toppen så verkar det finnas väldigt väldigt få indikationer/sidor på folk som klarat av det. Är det bara Iphonesimefree som fungerar so far?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 16:48
Ursprungligen av Anomaly:

Bumpar denna tråden och frågar lite samma sak. Trots att 1.1.1 ska vara hackat och fungera toppen så verkar det finnas väldigt väldigt få indikationer/sidor på folk som klarat av det. Är det bara Iphonesimefree som fungerar so far?

När det gäller de "gratis" alternativen så är man vad jag förstår i slutskedet, och har tekniken och kunskapen för att knäcka 1.1.1. Däremot finns det ingen vettig lösning ute för gemene man, typ som SimFree/iUnlock som sköter sig självt efter installation. Har jag rätt?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 16:56

Jag kanske är helt fel ute, men det finns en del grejer som vore sjukt nice om man fixade här på 99:s iphone-sektion:

  • En poll som kollade hur många som har iPhone, och kanske vad man har för hack.

  • En guide som sammanfattade de olika teknikerna för att hacka iPhone med pros/cons, samt aktuell status för resp. projekt när en ny firmware från Apple har kommit.

  • En poll som sammanfattade frakttiden med olika transportsätt.

  • En poll som kollade hur många som torskade på moms/tull vid import.

Ursprungligen av koze:

En poll som kollade hur många som har iPhone, och kanske vad man har för hack.

Har du kollat existerande trådar?

Omröstning: Hur många har iPhone här på 99.se?
Omröstning: Vilken upplåsningsmetod använde du?

Ursprungligen av koze:

En guide som sammanfattade de olika teknikerna för att hacka iPhone med pros/cons, samt aktuell status för resp. projekt när en ny firmware från Apple har kommit.

Det vore absolut bra att ha, men det är ett jättejobb att göra det och sen ett jättejobb att hela tiden hålla den aktuell. Men om du skriver den lovar jag att göra den "klibbig"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-14 02:29

2 nyinkopta pa applestore 5th ave idag

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-14 15:44

Fan vad allt är rörigt. Min iPhone kommer imorgon måndag, och den är med största sannolikhet en 1.1.1:a. Kommer jag kunna aktivera den överhuvud taget? En hel unlock lär ju komma, men man blir förvirrad av alla guider där ute..

EDIT: För mig spelar det ingen roll om den är 1.0.2, bara jag kan använda den. Kan man flasha ned den utan att ha en brickad lur?

Bumpar den här tråden lite, så folk hittar den. Det kommer fortfarande nya trådar hela tiden med frågor som vi bör samla här för att inte drunkna i trådar om samma sak.

Har nu uppgraderat min lur med IPSF.
Allt funkar klockrent!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-16 23:59
Ursprungligen av heiko:

Har nu uppgraderat min lur med IPSF.
Allt funkar klockrent!

Vilken version hade du sedan tidigare.. 1.0.2? kan du ringa med den?

Ursprungligen av joakimd:

Vilken version hade du sedan tidigare.. 1.0.2? kan du ringa med den?

Jag hade en 1.0.2 som jag låste upp med AnySim.
Köpte IPSF och gjorde en uppgradering och det var inga problem alls om man följer manualen nog. Gick använda alla funktioner och inga problem med att ringa.
Om du stöter på problem så sätt bara i AT&T simkortet så går det bra.

Har nu även gjort en nergradering till 1.0.2 även detta var det inga problem med enligt manualen från IPSF.
Att jag gick tillbaka till 1.0.2 var egentligen att jag vill köra med SwePhone.
Så snart versionen kommer till 1.1.1 kommer jag göra en uppgradering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 18:05

[QUOTE="heiko;1372957"]Jag hade en 1.0.2 som jag låste upp med AnySim.
Köpte IPSF och gjorde en uppgradering och det var inga problem alls om man följer manualen nog. Gick använda alla funktioner och inga problem med att ringa.
Om du stöter på problem så sätt bara i AT&T simkortet så går det bra.

Har nu även gjort en nergradering till 1.0.2 även detta var det inga problem med enligt manualen från IPSF.
Att jag gick tillbaka till 1.0.2 var egentligen att jag vill köra med SwePhone.
Så snart versionen kommer till 1.1.1 kommer jag göra en uppgradering.[/QUOTE

Har också en 1,02 som är upplåst med Anysim eller iUnlock men har även licenser kvar som jag ej andvänt.Så ska jag ha mitt sim i medans jag kör ipsf+VArt hittar jag manualen du skriver om? Tack.

[QUOTE="Laroche;1373406"]

Ursprungligen av heiko:

Jag hade en 1.0.2 som jag låste upp med AnySim.
Köpte IPSF och gjorde en uppgradering och det var inga problem alls om man följer manualen nog. Gick använda alla funktioner och inga problem med att ringa.
Om du stöter på problem så sätt bara i AT&T simkortet så går det bra.

Har nu även gjort en nergradering till 1.0.2 även detta var det inga problem med enligt manualen från IPSF.
Att jag gick tillbaka till 1.0.2 var egentligen att jag vill köra med SwePhone.
Så snart versionen kommer till 1.1.1 kommer jag göra en uppgradering.[/QUOTE

Har också en 1,02 som är upplåst med Anysim eller iUnlock men har även licenser kvar som jag ej andvänt.Så ska jag ha mitt sim i medans jag kör ipsf+VArt hittar jag manualen du skriver om? Tack.

Här är länken
Och det fungerar att uppgradera och om man vill gå tillbaka till 1.0.2 om man mot förmodan inte vill köra 1.1.1

Hur installerar man program på 1.1.1 på ett smidigt sätt? AppTapp verkar inte fungera ännu.

http://iphone.nullriver.com/beta/

Hur vet man med vilken metod ens telefon är upplåst med?

Jag kan tydligen använda olika operatörer Telia,Comviq, Telenor, Youtube fungerar inte på min telefon, innebär det att den är upplåst med iUnlock eller Anysim?

Med iPhonesimfree, den som kostar, kan man då uppgradera till 1.1.1 på min1.0.2 telefon och sen använda den som vanligt eller?

Det är så många bud om detta så man blir snurrig:confused:

Bevaka tråden