Tjaba allihop
Äntligen tog jag steget och beställde en iphone (via en vän) och den kommer vilken dag som helst. Vill därför förbereda mig så mycket som möjligt innan jag får den. Jo, jag vet, det låter ganska nördigt men har helt enkelt ingen lust att slösa timmar/dagar av konfigurering om jag lika gärna kan förbereda mig nu.
Jag skulle uppskatta ifall ni kunde ge mig tips på vad jag borde tänka på efter att jag har fått hit den till Sverige.
Vilken av alla tusen upplåsningsmetoder borde jag använda mig av?
Vill hälst att upplåsningen ska hålla sig och inte sluta fungera vid nästa firmware uppdatering. Läste någonstans att det bara finns ett program hittils men att det kostar ca 69 dollar eller liknande. Har jag fel?
Vad är det för skillnad mellan att Jailbreak;a, låsa upp (unlock) och aktivera iphonen?
Hörde att det inte går att stänga av EDGE. Läste att det finns ett program som heter DeEdge men har samtidigt läst på olika sidor att det inte funkar som det ska. Stämmer det? eller ska man stänga av Edge via Services i AppTap inställningarna?
Hur är det med svensk översättning? Läste att någon grupp lyckades fixa det, att de blev klara med andra ord men hur funkar det? funkar det med firmware 1.1.1?
En sista sak. Om man modifierar iphonen med hjälp av alla dessa program och det fuckar upp sig och slutar fungera så kan jag väl alltid återställa det till det normala? Det går väl alltid att återställa allt så länge det har varit mjukvarumässigt? att man inte pillat på hårdvaran dvs.
SNÄLLA, skriv ner allt ni kommer på! Allt hjälper!
MVH
Valentin Miholic