Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 14:28
Ursprungligen av Adrian B:

För att scrolla startsidan behöver du installera något som fixar det åt dig, jag tror SummerBoard är populärt för detta ändåmål.

Du är en ängel!

  • Medlem
  • 2007-10-20 17:48
Ursprungligen av Adrian B:

För att scrolla startsidan behöver du installera något som fixar det åt dig, jag tror SummerBoard är populärt för detta ändåmål.

Var hittar man Summerboard om inte i AppTapp?

Ursprungligen av Baron:

Var hittar man Summerboard om inte i AppTapp?

http://www.apptapp.com/summerboard/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 06:22

Jag har använt call forwarding ett tag och skulle igår ändra nummer. Får upp detta felmeddelande när jag ska ändra nummer; "Could not save call forwarding setting" Går inte att ändra nummer överhuvudtaget. Det som jag har skrivit in har så att säga fastnat. Hmmm...
Ngn som kan tipsa om detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 22:37

Är det någon som vet hur man raderar info i google maps iom en kontakt. Skulle lägga till mig där jag bor. Tryckte på fel kontakt och nu bor jag inte där längre! Och att få bort den verkar stört omöjligt på något vänster. Inte kollat på de rätta ställena antar jag.

Någon som vet? MvH tobias

  • Medlem
  • 2007-10-20 22:09

Fungerar den med 1.0.2?

  • Medlem
  • 2007-10-21 01:24

Nu fanns den i Installer?!

Ursprungligen av Baron:

Nu fanns den i Installer?!

Ja, precis, det är där du hittar den. Installer är programmet som AppTapp lägger in och som man sen installerar alla andra program genom.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-04 20:38

Batteri

Fick min iPhone i fredags och är ruskigt nöjd. Den har riktigt trevligt interface.

Idag när jag satt på tåget så fick jag att jag hade 20% batteri kvar, sen ca 20 min senare hade jag bara 10% och därefter stängde telefonen av sig själv. Det enda jag gjorde på telefonen efter "20%-varningen" var att spela musik med skärmen avstängd. Är det så för alla er att batteriet drar ur sig själv väldigt fort efter den har varnat om att det bara finns 20% kvar?

Ursprungligen av Glass:

Fick min iPhone i fredags och är ruskigt nöjd. Den har riktigt trevligt interface.

Idag när jag satt på tåget så fick jag att jag hade 20% batteri kvar, sen ca 20 min senare hade jag bara 10% och därefter stängde telefonen av sig själv. Det enda jag gjorde på telefonen efter "20%-varningen" var att spela musik med skärmen avstängd. Är det så för alla er att batteriet drar ur sig själv väldigt fort efter den har varnat om att det bara finns 20% kvar?

Känner igen det lite. Och tycker allmänt att den drar sjukt mycket batteri. Laddar min varje dag, skulle inte klara 2 dagar i rad utan laddning. Då kanske jag lyssnar på iPod 2-3h dag, pratar en sådär 15 min och gör saker på den med skärmen tänd kanske 30 min, med WIFI och BT av, GPRS på med mailcheck varje halvtimme...

Ursprungligen av Porcelina:

Känner igen det lite. Och tycker allmänt att den drar sjukt mycket batteri.

Då ska vi vara glada att den inte har 3G också

Ett tips jag läste var att slå av SSH som annars drar ström om det är igång (om man installerat det, vill säga).

Drar Wifi mycket batteri om man har igång det eller är det bäst att stänga av den när man inte använder det?

Skulle jag också gärna ha vilja svar på. Samt hur man stänger av SSH. Finns det inte en applikation för just det?

Ursprungligen av Swe Stars:

Skulle jag också gärna ha vilja svar på. Samt hur man stänger av SSH. Finns det inte en applikation för just det?

Om man har installerat SSH så kan man stänga av den i programmet services.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-06 11:47

MacOS X-widgets

Jag har installerat Erica's Widget, men hur lägger man till en Widget, och var ska den ligga?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-06 12:03
Ursprungligen av kenjon:

Jag har installerat Erica's Widget, men hur lägger man till en Widget, och var ska den ligga?

http://www.tuaw.com/2007/09/17/run-widgets-kinda-on-your-iphone/

Bevaka tråden