Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av wunderbaren:

Jag har iTunes 7.3 och det fungerar perfekt.

Jag laddade ner iTunes 7.3 men det hittade inte 1.1.1 sa jag fick använda mig av anySIM 1.1 på min 1.0.2 villet fungerade utmärkt utan att sabba IMEI-numret.

  • Medlem
  • 2007-10-20 11:14

iphone dev team eller vad dom heter har släppt ett gratis sätt att låsa upp sin 1.1.1 på, någon som vet vart man hittar en guide hur man gör?

Ursprungligen av JGG:

iphone dev team eller vad dom heter har släppt ett gratis sätt att låsa upp sin 1.1.1 på, någon som vet vart man hittar en guide hur man gör?

freeouriphones.com har en bra guide, men de använder SimFree, fast det går ju bra tt byta ut det steget mot Anysim. Gå annars in på hackint0sh.org, där finns massor av tips och guider.

Jag har inte lyckats på "skrivaccess" till iPhone 1.1.1, jag har SSH och kan se alla filer på telefonen, men jag kan inte installera program eller nåt på den (dom går att föra över, men inte att använda).

Någon med samma problem?

Har även provat att installera Installer.app men inte lyckats med det heller,står att jag inte har någon skrivaccess.

Har provat följande:

Download Nullriver's AppTapp
Right click or control click AppTapp Installer and click "Show Package Contents". Navigate to Contents>Resources
Using the FTP application, copy Installer.app from the Resources folder into the Applications folder on your iPhone
Back in the terminal, SSH into your iPhone again (if you're not already), give the comand chmod -Rf +x /Applications/ and hit return.
Slide to unlock your iPhone then type /Applications/Installer.app/Installer and hit return to launch Installer.
After AppTapp opens, press control+c to close it
Open Safari on iPhone and navigate to http://conceitedsoftware.com/iphone/beta
Tap yes to add it to Installer
Back in terminal, using ssh, type /Applications/Installer.app/Installer and hit return to launch Installer again.
Install Trip1PogoStick located under the "System" category to enable scrolling and applications.
When you're done, reboot the iPhone and close all your windows. You now have AppTapp.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-19 14:40
Ursprungligen av wunderbaren:

Jag har inte lyckats på "skrivaccess" till iPhone 1.1.1, jag har SSH och kan se alla filer på telefonen, men jag kan inte installera program eller nåt på den (dom går att föra över, men inte att använda).

Någon med samma problem?

Har även provat att installera Installer.app men inte lyckats med det heller,står att jag inte har någon skrivaccess.

wunderbaren ta inte detta för hårt nu, men jag tror din iPhone är FUBAR!

Ursprungligen av Jetwash:

wunderbaren ta inte detta för hårt nu, men jag tror din iPhone är FUBAR!

Och på svenska betyder det.. ?

Ursprungligen av wunderbaren:

Och på svenska betyder det.. ?

"Skrot"
http://en.wikipedia.org/wiki/FUBAR

Jag tror att det ska gå att få ordning på den. Har du läsat indepence-hjälpen? mycket matnyttigt i den hjälpen för sådan här fel.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-19 15:35
Ursprungligen av hummel:

"Skrot"
http://en.wikipedia.org/wiki/FUBAR

Jag tror att det ska gå att få ordning på den. Har du läsat indepence-hjälpen? mycket matnyttigt i den hjälpen för sådan här fel.

F**ked Up Beyond All Repair eller Recognition , sen såg jag även denna i wikipedia:

"Electronics engineers say that SNAFU and FUBAR were used before World War II by repairmen sent out to repair phone booths. They had to report the situation at arrival to the scene, often on a very bad line, so they developed these acronyms to make themselves understood."

Eftersom den fungerar perfekt, förutom att låsa upp simkort (som kommer gå inom kort) så är den nog inte skrot.

Ska kolla lite mer på independence, tycker bara det är skumt att man kan lägga in program men inte ge dom skrivaccess..

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-19 15:56
Ursprungligen av wunderbaren:

Eftersom den fungerar perfekt, förutom att låsa upp simkort (som kommer gå inom kort) så är den nog inte skrot.

Nej självklart inte, jag sa ju att du inte skulle ta det för hårt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-19 16:55

Upgradera till 1.1.1?

Någon som har lyckats uppdatera en iPhoneSimFree 1.0.2 lur utan problem?

Nedgraderade och låste upp min 1.1.1 lur förra veckan men vet inte om jag vågar ge mig på en update än? Verkar som att de flesta fått problem med AppTap osv.

Någon som har bra tips? Så man slipper sitta med hjärtat i halsgropen medan telefonen får en hemsk orange triangel

Ursprungligen av wunderbaren:

Eftersom den fungerar perfekt, förutom att låsa upp simkort (som kommer gå inom kort) så är den nog inte skrot.

Ska kolla lite mer på independence, tycker bara det är skumt att man kan lägga in program men inte ge dom skrivaccess..

Tror jag har samma problem som dig med en av mina lurar som var 1.0.2.. man kan lägga över AnySIM el liknande till telefonen men man får fel p.g.a den inte får rättigheter.. jag beställde en licens för att ge den ett sista försöka sedan blir det skroten och inköp av 1.1.1 som jag lyckades enkelt låsa upp utan problem.

Har själva provat ett par gånger med att uppgradera och gå tillbaka till 1.0.2 utan några problem. Kör numera med 1.1.1 och det fungerar utmärkt.

Upplåst med IPSF

Senast redigerat 2007-10-20 09:17

Reisan:
Vilken är iFuns senaste upplåsnings guide då ?
Enligt "Phindus" kan man ju inte uppgradera annat än med IPSF

För övrigt vet jag ej vilken Anysim version han använde sej av, den jag köpte av alltså.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 13:56
Ursprungligen av applemagic:

Reisan:
Vilken är iFuns senaste upplåsnings guide då ?
Enligt "Phindus" kan man ju inte uppgradera annat än med IPSF

Ursäkta, läste fel på iFun-sajten. Har korrigerat mitt förra inlägg. Jag tyckte mig se att folk har lyckat låsa upp operatörsspärren via någon fri guide på nätet. Hackintosh eller Dev Teamet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 15:30

Jag har nu köpt IFSF-licens. Undra hur man ser när man kan sätta igång med uppdatering via iTunes till FW 1.1.1 och sen använda deras guide för operatörsupplåsning? Någon som köpt IFSF-licens som kan berätta?

Edit: Såg nu att köpet av IFSF-licensen och registreringen av IMEI-numret sker direkt! Ska prova detta nu...

Det tar någon timma eller efter det att de har vaknat på andra sidan atlanten. Jag fick ingen bekräftelse, men den kopplar upp sig mot deras server det första den gör och kolla licensen.

Du får berätta sen om du tycker att det var värt det :). Har inte orkat uppdatera än. Vill inte riskera nått.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 15:41
Ursprungligen av phindus:

Det tar någon timma eller efter det att de har vaknat på andra sidan atlanten. Jag fick ingen bekräftelse, men den kopplar upp sig mot deras server det första den gör och kolla licensen.

Du får berätta sen om du tycker att det var värt det :). Har inte orkat uppdatera än. Vill inte riskera nått.

Ok, då väntar jag nån timme och testar det här. Ja, det är ingen svår guide, så det ska nog gå som en dans. Annars har jag ju en jättefin brevpress. Japp, jag skriver här hur det hela slutade.

Edit: Undra om man ska ha sitt SIM-kort i eller inte? Eller det kvittrar i närmsta träd?

Ursprungligen av Reisan:

Ok, då väntar jag nån timme och testar det här. Ja, det är ingen svår guide, så det ska nog gå som en dans. Annars har jag ju en jättefin brevpress. Japp, jag skriver här hur det hela slutade.

Funderar nog på att vänta tills Leopard har kommit. Det lär ju komma en ny uppdatering till iPhonen då någon gång så att man kan synka todos och notes (spekulering). Känns som om 1.0.2 kommer att vara enklare att utgå ifrån även då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 15:50
Ursprungligen av phindus:

Funderar nog på att vänta tills Leopard har kommit. Det lär ju komma en ny uppdatering till iPhonen då någon gång så att man kan synka todos och notes (spekulering). Känns som om 1.0.2 kommer att vara enklare att utgå ifrån även då.

Mm, kanske klokt val... Dock tror jag att det går lika lätt att uppdatera en iPhone med 1.1.1-version och upplåst med IFSF, med det du nämner i samband med Leopard. Om jag har förstått det rätt, så räcker det att köpa licensen för IFSF en gång och sen kolla på deras hemsida om de har upplåsning för senaste Firmwaren innan man uppdaterar FW via iTunes.

Ursprungligen av Reisan:

Mm, kanske klokt val... Dock tror jag att det går lika lätt att uppdatera en iPhone med 1.1.1-version och upplåst med IFSF, med det du nämner i samband med Leopard. Om jag har förstått det rätt, så räcker det att köpa licensen för IFSF en gång och sen kolla på deras hemsida om de har upplåsning för senaste Firmwaren innan man uppdaterar FW via iTunes.

Jo, precis, uppdateringar till ipsf kommer ju komma om de kan och det behövs. Men mitt resonemang låg i att har du en 1.1.1 out of the box så måste du ändå nedgradera till 1.0.2 för att köra ipsf, och jag finner inte 1.1.1 så jätte viktigt att jag vill riskera nått. Att installera en FW är alltid riskabelt, oavsett om han har hackat telefonen eller ej.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 16:57
Ursprungligen av phindus:

Jo, precis, uppdateringar till ipsf kommer ju komma om de kan och det behövs. Men mitt resonemang låg i att har du en 1.1.1 out of the box så måste du ändå nedgradera till 1.0.2 för att köra ipsf, och jag finner inte 1.1.1 så jätte viktigt att jag vill riskera nått. Att installera en FW är alltid riskabelt, oavsett om han har hackat telefonen eller ej.

Mm, jag förstår resonemanget. Dock verkar detta rätt beprövat vid det här laget. Det känns som det blir mindre fulhack när man kör med IFSF-lösningen. Det är visserligen same, same, but different, med undantag att man får betala för sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 17:48
Ursprungligen av Reisan:

Undra om man ska ha sitt SIM-kort i eller inte? Eller det kvittrar i närmsta träd?

Kul att citera sig själv. Är det någon som använt IFSF och uppdaterat sin 1.02 till 1.1.1 och även låst upp, som kan svara om det ovanstående citatet?

Ursprungligen av Reisan:

Kul att citera sig själv. Är det någon som använt IFSF och uppdaterat sin 1.02 till 1.1.1 och även låst upp, som kan svara om det ovanstående citatet?

När jag körde min uppgradering gick det inte köra med något annat SIMkort än med AT&T.
Jag mailade frågade där jag köpte min licens och de svarade med att AT&T kortet måste sitta i under hela processen.

Jag har en fullt fungerade 1.1.1 installation.
Enda jag saknar nu är AppTapp.
Provade att installera enligt en guide men jag låste telefonen vilket gjorde att jag fick göra om hela proceduren.
Ligger lågt tills 3.0:a släpps.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 18:17
Ursprungligen av heiko:

När jag körde min uppgradering gick det inte köra med något annat SIMkort än med AT&T.
Jag mailade frågade där jag köpte min licens och de svarade med att AT&T kortet måste sitta i under hela processen.

Jag har en fullt fungerade 1.1.1 installation.
Enda jag saknar nu är AppTapp.
Provade att installera enligt en guide men jag låste telefonen vilket gjorde att jag fick göra om hela proceduren.
Ligger lågt tills 3.0:a släpps.

Aha, där ser man. Ok, då kör jag med mitt AT&T-kort isatt istället. Ska bara äta middag och sen är det dags!

IPSF säger ju att man skall ha sitt "nya" simkort i när man kör deras program. Dock vet jag inte om det är helt nödvändigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 17:56
Ursprungligen av phindus:

IPSF säger ju att man skall ha sitt "nya" simkort i när man kör deras program. Dock vet jag inte om det är helt nödvändigt.

Aha, oki då kör jag med mitt i. Ska testa om en liten stund...

Upplåst iPhone 1.0.2, uppdatera till 1.1.1

Hej.

Tänkte höra om det är någon som vet om det går att uppdatera en olåst 1.0.2 till 1.1.1, och därefter även låsa upp 1.1.1 och i så fall hur man gör det?

Skulle vara tacksam för instruktioner.

Har själv hittat detta:
http://www.modmyiphone.com/forums/showthread.php?t=11334

Men vågar man tro på att det fungerar, läsa man vidare i tråden så ser man att vissa lyckas, andra inte.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 20:05

Nu går det, har precis gjort det, om man följer instruktionerna på hackint0sh. Finns en annan tråd om detta. "Någon som vågat" heter den lite missvisande, hehe.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-20 20:15

Lite trög kanske men kan man alltså nu köra in 1.1.1 på en operatörslåst telefon?

Bevaka tråden