Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer.app i ny version (3.0b)

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Iphone firmware 1.0.2

Installer vill att jag ska uppdatera installern till version 3.0b3, kan man göra det eller är det till firmware 1.1.1:tveksam:

det går bra, gjorde det nyss. det funkar utmärkt.

Och du har FW. 1.0.2 på din iPhone

Har 1.1.1 och AppTapp funkar jättebra.

Ursprungligen av wunderbaren:

Har 1.1.1 och AppTapp funkar jättebra.

Försökte själv att installera den i 1.1.1 men det gick inget bra.
Telefonen hängde sig och jag fick blåsa om luren.
Vilke guide använde du?

Ursprungligen av heiko:

Försökte själv att installera den i 1.1.1 men det gick inget bra.
Telefonen hängde sig och jag fick blåsa om luren.
Vilke guide använde du?

Ingen alls, satt och mixtrade lite så funkade det helt plötsligt, la över den via FTP så funkade det bara

Ursprungligen av wunderbaren:

Ingen alls, satt och mixtrade lite så funkade det helt plötsligt, la över den via FTP så funkade det bara

Ok, la du filen under mappen applications?

Ursprungligen av heiko:

Ok, la du filen under mappen applications?

Nej förlåt, jag förde över det via Independence kom jag på

Ursprungligen av wunderbaren:

Nej förlåt, jag förde över det via Independence kom jag på

Aha, det har jag inte provat.
Inget annat som du har gjort för att få in AppTapp på telefonen?

Ursprungligen av heiko:

Aha, det har jag inte provat.
Inget annat som du har gjort för att få in AppTapp på telefonen?

Nope, drog bara över Installer.app (drog ur själva .app ur installern) till programmet så gjorde den resten

Ursprungligen av wunderbaren:

Nope, drog bara över Installer.app (drog ur själva .app ur installern) till programmet så gjorde den resten

Ok...
Varför jag frågar är för att när du vill installera den normalt måste du ange vilken firmware du kör med på luren.

Ursprungligen av heiko:

Ok...
Varför jag frågar är för att när du vill installera den normalt måste du ange vilken firmware du kör med på luren.

Jo precis, men det är ändå bara ett program i själva installern, det är bara för att det är olika sätt att installera den på, men det finns ju ingen för 1.1.1 ännu så man får göra det manuellt.

Ursprungligen av wunderbaren:

Jo precis, men det är ändå bara ett program i själva installern, det är bara för att det är olika sätt att installera den på, men det finns ju ingen för 1.1.1 ännu så man får göra det manuellt.

Kör du ingång SSH via Independence och sedan installera själva AppTapp programmet?
Jag har plockat ut Installer ur själva programpaketet som ligger i mappen Resources.

Det kom ut ännu en idag, det står att den är för 1.1.1 men den funkar utmärkt till 1.0.2 också, inga som helst problem.

Varför funkar inte Apollo MSN vill jag veta.

Nu är AppTapp installerat.

Det jag märkte direkt är att det är mindre utrymme att leka med.
I 1.0.2 hade man ca 130MB och nu i 1.1.1 är det ca 65MB

Installerade senaste app. tap men efter det fungerar inte tex sketches.

Någon som råkat ut för liknande?

sketches funkar fint för mig med nya installer och 1.0.2

Summerboard

Om man har Swephone installerat på en 1.0.2:a, kan man använda Summerboard då utan att man blir utan svenskan, har för mej jag läst nånstans att det stular med menyer, och så vidare:tveksam:

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-22 10:31

Nya installer hänger sig på min telefon med 1.0.2... man kan komma in i programmet och uppdatera och installera... trycker man sedan på home knappen så händer igenting... måste starta om telefonen för att komma ur programmet.

Har nån lust att skriva nån kort steg för steg-guide för att installera installer.app på 1.1.1? Jag har googlat i en timme snart utan någon framgång;

Till och börja med, vilken verision ska man installera, och var hittar jag den? Det stog nått nånstans om 2.04 för 1.1.1, men 2.6 var det närmsta jag hittade på hemsidan.

Och är det bara att dra över den via iNdependence sen när den är klar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 23:37

Prova den här tråden;)
Söker guide för att få in installer.app på 1.1.1

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 21:44
Ursprungligen av JonathanK:

Har nån lust att skriva nån kort steg för steg-guide för att installera installer.app på 1.1.1?

Ursprungligen av Laroche:

Prova den här tråden
Söker guide för att få in installer.app på 1.1.1

Ifun har nu lagt upp en Guide (Steg 31-37) . installera iNdependence

Ursprungligen av iFun:

# Vill du installera Installer.app, ladda hem AppTapp från den här sidan och packa upp det.
# Högerklicka på AppTapp Installer och välj Visa paketets innehåll.
# Öppna Contents -> Resources så att du ser själva Installer-programmet. Dra det till en annan plats (t.ex. Skrivbordet) där du lätt hittar det.
# Starta iNdependence och gå till fliken Customize. Gå in i Applications -> User och lägg till Installer i telefonen.
# Starta om telefonen.
# Nu finns Installer på din telefon. Du kan starta det och det kommer att föreslå att du uppdaterar till en ny version så att du får Installer 3 vilket du bör göra.
# Med Installer kan du sedan ta bort gamla program (som ändå inte syns) och ominstallera BSD subsystem mm.

Bara en fråga: På Apptapps hemsida står det "This does not work with iPod Touch or iPhone firmware 1.1.1 at this time.", men det funkar alltså iallafall?

Hittade svaret på IFun: Kolla kommentarena.

Senast redigerat 2007-10-25 00:10
1
Bevaka tråden