Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jo precis, men det är ändå bara ett program i själva installern, det är bara för att det är olika sätt att installera den på, men det finns ju ingen för 1.1.1 ännu så man får göra det manuellt.
Jo precis, men det är ändå bara ett program i själva installern, det är bara för att det är olika sätt att installera den på, men det finns ju ingen för 1.1.1 ännu så man får göra det manuellt.
Kör du ingång SSH via Independence och sedan installera själva AppTapp programmet?
Jag har plockat ut Installer ur själva programpaketet som ligger i mappen Resources.
Om man har Swephone installerat på en 1.0.2:a, kan man använda Summerboard då utan att man blir utan svenskan, har för mej jag läst nånstans att det stular med menyer, och så vidare:tveksam:
Nya installer hänger sig på min telefon med 1.0.2... man kan komma in i programmet och uppdatera och installera... trycker man sedan på home knappen så händer igenting... måste starta om telefonen för att komma ur programmet.
Har nån lust att skriva nån kort steg för steg-guide för att installera installer.app på 1.1.1? Jag har googlat i en timme snart utan någon framgång;
Till och börja med, vilken verision ska man installera, och var hittar jag den? Det stog nått nånstans om 2.04 för 1.1.1, men 2.6 var det närmsta jag hittade på hemsidan.
Och är det bara att dra över den via iNdependence sen när den är klar?
Ifun har nu lagt upp en Guide (Steg 31-37) . installera iNdependence
Ursprungligen av iFun:
# Vill du installera Installer.app, ladda hem AppTapp från den här sidan och packa upp det.
# Högerklicka på AppTapp Installer och välj Visa paketets innehåll.
# Öppna Contents -> Resources så att du ser själva Installer-programmet. Dra det till en annan plats (t.ex. Skrivbordet) där du lätt hittar det.
# Starta iNdependence och gå till fliken Customize. Gå in i Applications -> User och lägg till Installer i telefonen.
# Starta om telefonen.
# Nu finns Installer på din telefon. Du kan starta det och det kommer att föreslå att du uppdaterar till en ny version så att du får Installer 3 vilket du bör göra.
# Med Installer kan du sedan ta bort gamla program (som ändå inte syns) och ominstallera BSD subsystem mm.
Bara en fråga: På Apptapps hemsida står det "This does not work with iPod Touch or iPhone firmware 1.1.1 at this time.", men det funkar alltså iallafall?