Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwePhone

Tråden skapades och har fått 492 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kia2:

Som jag förstår det är den svenska ordboken tom i 1.1.1. Men kan man inte bara plocka en svensk ordbok och lägga in den? Vad är problemet? Detta borde väl lätt kunna fixas in i SwePhone?

Du var före mig med posten dära, jag tycker också att det borde gå att lägga in flera ordlistor. För mig är det viktigt att kunna ändra mellan svensk och engelsk, varför jag inte vill ersätta den engleska med en svensk.

Är det möjligt att låta installera flera ordböcker och alternera mellan dessa?

Jag undrar också om den går att lära nya ord som en vanlig mobiltelefon samt om den lär sig att prioritera bland orden.

  • Medlem
  • 2007-10-21 00:56

Jag har följt 3 olika guider för att få in ett svenskt tangentbord. Har jag lyckats? Nä. Är det fel på mig, på guiderna eller på telefonen?
(Gissar att det beror på att jag brukar försöka när jag är färdig att gå och lägga mig...)

edit: Jag tar tillbaka allt. En hundring ska doneras till iFun snarast!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-21 11:40

Jag har iphone med Version 1.0.2 (1C28) Model MA712. Kan jag uppdatera den till SwePhone 1.1.1?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-21 12:14
Ursprungligen av Eva:

Jag har iphone med Version 1.0.2 (1C28) Model MA712. Kan jag uppdatera den till SwePhone 1.1.1?

Nej, du behöver ha 1.1.1 mjukvaran för det.

Någon mer än jag som har problem att lägga över filerna med cyberduck?

Vissa av filerna går utmärkt att tanka över, andra får ett felmeddelande och
överförs EJ.

jag har 1.0.2 och försöker slänga över swephone 1.0

Jag vill verkligen ha den svenska nummerformatteringen att fungera, samt en
svensk ordlista.

Efter några omstarter löste det sig. I sann Windows anda!

Jag undrar nu om någon vet vad jag skall byta ut för att lösa dessa problem:

när man klickar på en adress i kontaktlistan för att visa denna på karta så lägger den till:
"United States" efter adressen. Vore bra om det stod Sverige.

När jag har ett missat samtal så står det "10:35 em" eller "fm" istället för 24h klocka som jag valt i inställningarna.

Någon som vet vad jag missat, eller är det bara så?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-23 22:16
Ursprungligen av kebarb:

Efter några omstarter löste det sig. I sann Windows anda!

Jag undrar nu om någon vet vad jag skall byta ut för att lösa dessa problem:

när man klickar på en adress i kontaktlistan för att visa denna på karta så lägger den till:
"United States" efter adressen. Vore bra om det stod Sverige.

När jag har ett missat samtal så står det "10:35 em" eller "fm" istället för 24h klocka som jag valt i inställningarna.

Någon som vet vad jag missat, eller är det bara så?

Men SwePhone 1.0 för FW 1.02 borde väl ha fixat nummerformatering, svenska menyer och namn, nummerformatering osv. Det ingick väl i paket? Det står på deras hemsida om vad som ingår...

Ursprungligen av Reisan:

Men SwePhone 1.0 för FW 1.02 borde väl ha fixat nummerformatering, svenska menyer och namn, nummerformatering osv. Det ingick väl i paket? Det står på deras hemsida om vad som ingår...

Jo, jag fick ju till nummerformatteringen. men jag vill inte ha svenska menyer så jag körde endast in det som stod längst ned.

Det jag saknar nu är just att den skall använda 24h tid i missade samtal, samt att den inte skall lägga till ", united states" efter en adress när man importerar till MAPS från adressboken.

//K

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 06:06
Ursprungligen av kebarb:

Jo, jag fick ju till nummerformatteringen. men jag vill inte ha svenska menyer så jag körde endast in det som stod längst ned.

Det jag saknar nu är just att den skall använda 24h tid i missade samtal, samt att den inte skall lägga till ", united states" efter en adress när man importerar till MAPS från adressboken.

//K

Jaha, så du följde guiden för avancerade användare. Ja, jag tror att varje del i den guiden är exakt vad där står, dvs för att du ska få svenskt språk på text och siffrer, så måste du välja hela paketet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-24 11:27

Swephone 1.1.1-b1 mappen

Hej
Jag kan inte hitta någon .GlobalPreferences.plist i Swephone-1.1.1-b1 mappen. jag har radderat filen och fastnat i punkt 6 i guiden???
Hjälp
Tack på förhand
/E

Ursprungligen av emesso:

Hej
Jag kan inte hitta någon .GlobalPreferences.plist i Swephone-1.1.1-b1 mappen. jag har radderat filen och fastnat i punkt 6 i guiden???
Hjälp
Tack på förhand
/E

Kör du 1.1.1 så skall du hoppa direkt till punkt 8 på swephones guide. Alla punkter innan punkt 8 behövs inte på 1.1.1

Ursprungligen av Reisan:

Jaha, så du följde guiden för avancerade användare. Ja, jag tror att varje del i den guiden är exakt vad där står, dvs för att du ska få svenskt språk på text och siffrer, så måste du välja hela paketet.

Japp, jag följde den avancerade Guiden för jag ville inte att hela telefonen skulle bli på svenska. Men nu har jag kört in hela uppdateringen till swephone och det blir fortfarande "united states" som default på alla adresser jag har haft i adressboken.

Detta är otroligt enerverande eftersom MAPS då ej kan hitta adresserna eftersom den söker efter adressen på fel sida av atlanten.

Är det verkligen INGEN annan som haft detta problem när de synkat in adresser från adressbok där LAND ej varit ifyllt?

//K

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-24 12:52

Är det fler än jag som har problem med att ladda ner BSD Subsystem? Står bara Error Package download failed: can´t find host!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-24 23:15
Ursprungligen av Sayoung:

Är det fler än jag som har problem med att ladda ner BSD Subsystem? Står bara Error Package download failed: can´t find host!

Nu får jag att det står: Error: Package download failed!

Hmm riktigt konstigt, ngn som vet vad som är fel?

EDit: esh laddar över genom iBricr ist

Senast redigerat 2007-10-24 23:27
  • Medlem
  • Forshaga
  • 2007-10-24 14:49

Jag fick också samma problemet när jag packade upp

  • Medlem
  • 2007-10-24 20:28

jag löste det genom att packa upp med winzip istället. Nu funkar det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-25 00:12

Min dator är kopplat direkt till väggen. Min iphone är kopplat till grannens wifi. Det går inte att komma åt iphonenen på annat sätt än genom ftp program? genom direktlinken ist? och installera swephone?

Ursprungligen av Sayoung:

Min dator är kopplat direkt till väggen. Min iphone är kopplat till grannens wifi. Det går inte att komma åt iphonenen på annat sätt än genom ftp program? genom direktlinken ist? och installera swephone?

Jag såg ett tips i en kommentar på iFun:

Som sagt under annan tråd, har man inte tillgång till ett vettigt wifi-nät under proceduren går det bra att tillfälligt skapa ett dator-tilldator-nätverk (givet att man har wifi på datorn då, så klart) att koppla in iPhonen på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 09:48

Är det någon som vet om det finns ett smidigt sätt att återfå å,ä,ö som egna tangenter på tangentbordet? Fungerar det patchade ryska tangentbordet till firmware 1.1.1? Om inte, så är det någonting som swephone kommer att ge stöd för i senare uppdateringar?

Håll med om att det går såååå mycket snabbare att skriva när å,ä,ö finns som egna tangenter

  • Medlem
  • Falun
  • 2007-11-06 07:29

Hej. Jag får timeout när jag försöker ansluta med cyberduck.. vad är problemet. Nån som vet?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-24 14:34
Ursprungligen av Timing:

Hej. Jag får timeout när jag försöker ansluta med cyberduck.. vad är problemet. Nån som vet?

Jag har funnit att iPhone kopplar ned WiFi när den låser och släcker skärmen (Autolås). Så man får se till att välja Aldrig om man håller på en längre stund.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 00:13

Kan man uppdatera iTunes, eller kommer det att skada min crackade iPhone? Kan man ominstallera en äldre verision av iTunes i så fall?

Vet någon om det finns något tillägg som gör det möjligt att skriva snabbare än att tex hålla in "A" och vänta på att Å och Ä ska uppenbara sig. Guld vore ju om man kunde dubbelklicka på "A" för Ä och klicka tre gånger på samma tangent för att istället få ett "Å"...likadant med Ö (fast på o-tangenten givetvis)

Ursprungligen av givmild:

Vet någon om det finns något tillägg som gör det möjligt att skriva snabbare än att tex hålla in "A" och vänta på att Å och Ä ska uppenbara sig. Guld vore ju om man kunde dubbelklicka på "A" för Ä och klicka tre gånger på samma tangent för att istället få ett "Å"...likadant med Ö (fast på o-tangenten givetvis)

Känner inte till det, men jag kan hålla med om att Apples nuvarande lösning är seg, den dödar liksom hela flytet i skrivandet. Lösningen vi har i SwePhone för 1.0.2 var faktiskt snabbare att skriva med, men då den var rätt buggig (två åå i rad och programmet kraschade, t.ex.) var det ingen hit av andra skäl. Önskar Apple gjorde det möjligt att plocka ihop sitt eget tangentbord eller liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 12:56

Hej,
Då jag skall skriva SMS kommer inte den svenska ordlistan upp och ger förslag på ordet som jag har påbörjat. Jag har laddat ner Swephone 1.1.1 beta 3 från ifun.se/swe. Behöver jag göra något mer?

Hej!

Jag tänkte lägga in swephone men ville bara ha svenska nummer och svenska ordlistor. När jag installerat dessa hittar jag inte international i menyn. Man måste alltså editera en fil för att få upp international i menyn?

Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Jag tänkte lägga in swephone men ville bara ha svenska nummer och svenska ordlistor. När jag installerat dessa hittar jag inte international i menyn. Man måste alltså editera en fil för att få upp international i menyn?

Installera svenska menyer, det gör ju inget om dom finns där utan att användas, eller hur? Du behöver ju inte växla över till dom bara för det utan kan köra vidare på engelska menyer.

  • Medlem
  • 2007-11-11 21:35

funkar svensknummerformatering när man installera swephone via installer på en 1.1.1?

Ursprungligen av JGG:

funkar svensknummerformatering när man installera swephone via installer på en 1.1.1?

Ja. Bättre nummerformatering är pågång, det var en kille som postade om det här och vi fick tillåtelse att använda det i nästa beta av SwePhone. Men redan nu fungerar det hyfsat.

Blir det krock om man kör SwePhone 1.1.1 beta 3 och "Enable International menu" från http://iphone.unlock.no/

?!

"Enable International menu" fixar ju fint att Kalendern börjar med måndag...

Bevaka tråden